*pippi m gutt og jente* sa for siden:
Ja nå prøve eg å laga meg lavkarbo Bounty sjokolade...Nå ska massen bare stå i kjøleskap ein times tid, så ska di dyppas i sjokolade...og deritte SMAKAS!!! Eg GLEDE meg sånn!! hehe...:D:D
Ja nå prøve eg å laga meg lavkarbo Bounty sjokolade...Nå ska massen bare stå i kjøleskap ein times tid, så ska di dyppas i sjokolade...og deritte SMAKAS!!! Eg GLEDE meg sånn!! hehe...:D:D
Det smakte HIMMELSK!!! Gu så godt det va me litt "snop" på lørdagskvelden:)):D
Linda69 sa for siden:
Høres veldig godt ut! kan du legge ut oppskriften eller link til hvor jeg finner den??:)
arnakristin sa for siden:
Hei,
Regner med at det er denne oppskriften som er brukt; Bounty.
Carisma sa for siden:
Hvorfor lage en egen tråd på det, og ikke kommentere i oppskrifttråden? bare lurer
Trodde man kunne skrive hva som helst her jeg...sorry:confused:
snurresprett sa for siden:
Vet du; jeg syns jammen meg skal få skrive det man vil..En av grunnene til at jeg faktisk sjelden skriver er at det alltid er noen som kommenterer at en burde skrevet der og der i stedet..ikke noe gøy. Jeg er selvsagt med på at noen ting er en selvfølge å plassere under egne tema men.
Bounty; så gøy at du fant noe som smakte! Har også tenkt på å lage dette en dag. Herlig at man kan kose seg med god samvittighet:D
Det trodde eg og...:) Blir jo litt kjekkare her inne hvis der komme litt forskjellige innlegg...å ikkje bare veietråder...syns jaffal eg:) Skriv ka du vil du,det gjørr visst eg...hehe:)
Ja du må virkeligt prøva å laga di...va kjempegoe!! :D
Okie sa for siden:
disse skal jeg også prøve meg på senere i dag. glemte å sette kokosmelka i kjøleskapet i går :)
Carisma sa for siden:
Forsåvidt, men det er tre grunner til at den burde ligge i oppskriftstråden slik jeg ser det:
1: Det er hyggelig for den som har lagt inn oppskrifta med positive tilbakemeldinger og greit for andre å lese positive ting så de vil forsøke den.
2: Man slipper å spørre etter oppskriften i tråden
3: Søkefunksjonen på forumet er ikke verdens beste. Når det opprettes hundrevis av småtråder hver dag om emner som allerede ligger i andre tråder vil det bli helt umulig å finne frem her etterhvert (det er vel egentlig allerede det nå). Om man da søker etter oppskriften, men får opp ti-tyve korte kommentar-tråder i stedet vil man gi opp og forumet miste mye av sin funksjon.
Bare fra et rent praktisk ståsted altså.
Hircine sa for siden:
Er ikke sikkert TS fant oppskriften i en tråd her inne da vettu, og ville bare si hvor godt det var med bounty. Det må da få være lov? Veldig strengt blir det om folk ikke kan få starte egne tråder. Just sayin!
Carisma sa for siden:
Men da burde jo hvertfall oppskrift, eller i det minste link, vært lagt ved. :ja:
bevaremegvel sa for siden:
haddu ikke laget egen tråd så hadde jeg sikkert scrollet rett over uten å se den :o
nå står min bounty i kjøleskapet og jeg sitter her og :sikle: og venter :p
fett-nok sa for siden:
Enig!!!
Flere ganger har både jeg og andre fått noe som føles som et litt biskt svar,
forøvrig synes jeg ikke svaret over her var biskt, for jeg ser grunnen til det blir sagt, men noen er langt mer
Men som rimelig "ny" blir jeg usikker på om jeg skal lage tråder selv eller svare/fortsette på en tråd fra 2008:)
Men så lenge jeg får svar på det jeg lurer på er jeg så fornøyd man kan bli jeg:)
Euphita sa for siden:
Hurra for god bounty kake! Den skal jeg og prøve, en dag :)
Jeg og tenker som deg fett-nok, at skal man begynne å skrive i årgamle tråder?? Og søke funksjonen er ikke lett å huske på å bruke som ny :)
Ikke alle er like forum-vante heller. Ser da igrunn ikke på det som noe problem heller jeg, at det blir laget nye tråder :)
Mėnulis sa for siden:
Disse ser fantastisk gode ut! Er oppskriften vanskelig?
Noen som vet hvor lenge disse kan oppbevares i en tett boks i kjøleskapet?
aner ikke, men hos meg var ikke det problemet :o jeg har nemlig spist opp de jeg laget allerede :o
men fulgte tipset om å legge endel av massen i fryseboksen så jeg kan ta opp og lage nye når jeg får lyst på flere, sånn ca i morgen kjenner jeg :p
stelsi81 sa for siden:
Jeg har også laget disse, nå for andre gang på en uke :)
Blir litt sånn usikker jeg, om det liksom er "lovlig" å gå og spise disse bountyene hver dag? Hva tenker dere?
Mėnulis sa for siden:
He he, såpass, ja. Kan tyde på at disse er farlige, da :p
Det siste der var jo bare kjempesmart! Da er det egentlig bare å lage en diger porsjon med en gang, og bare hive resten i fryseren. Da er det sikkert piece of cake eller Bounty å lage det når gjester kommer på besøk eller man er fnysen på noe godt. :D
TrillTrall sa for siden:
Jeg fikk ikke kokosmassen til å henge sammen da jeg lagde slike for en stund siden så jeg la den i muffinsformer og helte den smeltede sjokoladeblandingen over og så puttet jeg dem i fryseren. :) Noen sekunder i microen så er de vidunderlige!
Mėnulis sa for siden:
Jeg er overbevist, så mine havner definitivt i fryseren. :)
:ja: men husk skjære dem i ruter først for da er det lett å "brekke" den fra hverandre så du bare kan ta opp så mye som du vil :)
Hircine sa for siden:
Her kommer det så mange gode tips, at jeg må på butikken og kjøpe kokosfett snart! Det er eneste ingrediensen jeg mangler ;) Skal ha besøk (jeg har snart bursdag, hurraa!) på lørdag, og da planlegger jeg å bare servere lavkarbo for første gang. Bounty må jo være en vinner i snopeskålen! :D Barn kan også spise lavkarbo i besøk ikke sant? De blir ikke dårlige av det? Jeg har ikke peiling.
De blir i alle fall ikke hypre av det slik som de blir av vanlig sukker, men de får litt energi av cocosfettet, men ikke på samme måte som vanlig sukkertøy. Det må jo være mye sunnere for dem med dette hjemmelagede godteriet :)
Men husk at sjokoladen blir fort litt klissete så server rett fra fryseren eller kjøleskapet :)
Og kaker til bursdagen er det også ett bra utvalg av lavkarbokakeoppskrifter her på forumet.
Var nettopp en tråd om kake på jobben og i den tråden er det mange gode kakeoppskrifter :sikle:
Buck sa for siden:
Nam!!! Denne skal jeg prøve til min manns bursdag:sikle:
Pøsh sa for siden:
Da fikk jeg lyst å pirke på at denne er lagt under ketolysekuren, så de som ikke går på den trenger ikke kommentere her heller, men la de som er her skrive det de vil ;)
Kos deg med bounty :D
Hircine sa for siden:
Okidoki, da satser jeg på de skal tåle det fint :) De har en mamma som er opptatt av å spise sunt, så kanskje hun synes det er spennende! Skal prøve å servere de rett fra kjøleskapet, men ting blir jo ofte liggende litt i et besøk da. Jeg skal også bake kake, har selv lagt inn en oppskrift på forumet du nevnte ;) hihi
fett-nok sa for siden:
:heia:
hannedt sa for siden:
Jeg hadde det i isbitformer av silikon og hadde formen i fryseren i ca en time før jeg dekket de med sjokolade (de ble veldig søte siden det var hjerteform på de ;)). Med isbitform så slapp jeg alt griset med å forme de med hendene og det ble passe størrelse til kaffekos. :)
Linda69 sa for siden:
Jeg skal få laget disse, men lurer litt på om mankan spise så mye sukrin man vil uten at det har noe betydning for nedgang i vekt, jeg vet at de er anbefalt pga kabohydratene her oppfører seg anderledes og har ikke innvirkning på blodsukker men likevel, kan man spise ubegrenset med det likevel?? nr to, har noen som har laget denne posjonen regnet ut hvor mange karber det fins i den pr 100 gramm?
Om ikke skal jeg gjøre det når jeg lager den; deler informasjonen her når jeg vet:)
Linda69 sa for siden:
Ellers vil jeg bare dele noen tanker. Om noen skriver noe en ikke liker her inne, kan det være en god ide og bare overse det helt. Da slipper vi at hele linken skal handle om hvorvidt noen skal eller ikke skal skrive ting og hvor de skal skrive dem, lever etter utrykket: ta til deg det du vil og la resten ligge" funker bra;) Dette er ikke ment som kritikk av noen kun litt deling av livserfaring:) husk vi er flere i ketose og jeg har i alle fall vært litt humørsyk i det siste:p
Charlott sa for siden:
:heia: :ja: :heia:
Bollapinsvin sa for siden:
Mmmmmmmmmm, tror jeg må lage dette til lørdagsgodt :)
Takk for tipset!
Mėnulis sa for siden:
Vil dere anbefale å bruke "Pure Coconut Oil" eller "Extra Virgin Coconut Oil"?
Begge er fra Cocosa.
Glem det. Godt jeg hadde Virgin, for fant ut at den brune kun var til steking. :p
Ordinary sa for siden:
Hva slags kokosmasse bruker dere? Den jeg fant på Rimi hadde jo over 20 gram karber pr 100 gram.... ikke akkurat lavkarbo....:eek:
hannedt sa for siden:
Den blå pakken med kokosmasse fra rema 1000 er det 6,5 g kh per 100 g i :)
wonderwoman sa for siden:
Den fra Elderado har samme innhold som Rema sin.
Jeg lagde Bounty i kveld, og de ble kjempegode! Jeg blandet i en eggehvite for at kokosmassen skulle holde bedre sammen. Så brulte jeg Cloetta sin mørke sjokolade (sukkerfri). NAM!!!
Photobscura sa for siden:
Jeg har for ordens skyld lagt inn lenke til oppskrift i hovedinnlegget.
Photobscura, moderator.
Ordinary sa for siden:
Nice, nå står massen i kjøleskapet for å stivne. Har kjøpt økologisk sjokolade på på helsekosten. Man blander kakaofettet og sjokoladen selv. En må selv tilsette søtningen man liker. Den inneholder i utg.pkt. 7 karber!! Så er det bare å tilsette sukrinmelis så har man kjernesunn lavkarbosjokolade. En kan vist også erstatte noe av kakaofettet med cocosa om en ønsker det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.