< Tilbake til oversikten

Lurt å gå ut av ketose ved vektstopp?

Dolly sa for siden:

Såg et innlegg hvor noen hadde spist høykarbo en dag og så på lavkarbo hadde vekten gått ned... Men er dette sunt.. Stått stille i 2 uker nå og gått opp 200 gram... Kan det hjelpe å spise bittelitt mer karber? Har jo ikke lyst på høykarbomat egentlig... Men må man spise mye for å få effekt eller holder det med bare litt? Ut og inn i ketose på en dag feks.. Tenkerpå en dag jeg spiste 2 boller på morgenen ca 70 karb hele dagen og var i ketose på kvelden igjen.. Det kunne jeg klart men ikke mer

vimsen85 sa for siden:

Jeg har en gang gått ned igjen i vekt av å spise mer karber. Men de andre gangene jeg har gjort det har det ikke fungert. Jeg tror skaldeman skriver at det kan være lurt å spise litt mer karber en liten periode hvert år (sensommeren/høsten), for det har vært naturlig for oss i nordeuropa. Jeg ville nok ikke valgt boller, men det er fordi jeg blir skamdårlig av bakverk. Ville nok valgt et par søte frukter heller.

Når det er sagt så er to uker uten vekttap veldig lite og det er slettes ikke sikkert det å spise mer karber vil hjelpe på. Måler du deg? Jeg har ikke gått ned et eneste kilo de siste 3 mnd. Men jeg har blitt mindre fordi om.

Rin sa for siden:

To ukers stillstand er veldig lite. Jeg ville ikke vurdert karbedag som en mulig løsning før det hadde stått stille et par måneder, i alle fall. Og det virker ikke helt sånn for alle, nødvendigvis - når jeg spiser noe jeg ikke skal, fører det som regel heller til enda en lang stund med stillstand. :rolleyes:

Vet at det er vanskelig å være tålmodig, men det beste er å slappe av og stole på at kroppen holder på med sitt, selv om den ikke vil si det til deg via tallene på vekta. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.