< Tilbake til oversikten

Når begynner man å SE forskjell?

Addict sa for siden:

Hei!

Jeg begynte på Herbalife/lavkarbo 5. april, veide 86 kg, og fram til 14. juni så gikk jeg bare ned 3 kg. På tirsdag veide jeg 83 kg og begynte på ketolyse. I dag viser vekta utrolige 8 kg, og jeg er såå lykkelig for å ha gått ned 6 kg..!!

MEN.. Når begynner det å vises? Målebåndet viser bare -2 cm og på lårene kun 1.. Er nok mye vann som har forsvunnet, men likevel..

NÅR begynte dere å se forskjell/klærne ble for store/annet?

Skal ned 14 kg til (ca), så er lang veg enda.

LibraGirl sa for siden:

Wow gratulerer med ett helt fantastisk vekt tap:heia:
Tror det med cm er veldig individuelt, å selvom du går ned
i vekt er det ikke sikkert hodet ditt henger med.
Har personlig gått ned cm jevnt å trutt hele veien, men er
først i det siste når sommerklærne har blitt tatt fram å man kjenner
at de er blitt for store at man ser det bedre :)

LibraGirl sa for siden:

Måler foresten, bryst, midje, hofte, lår å overarm :)

Glorfinia sa for siden:

Veldig individuelt. Noen går ned veldig jevnt over det hele, da kan det være litt vanskeligere å se med det blotte øyet. Går man ned visse plasser først, typisk ansikt, pupper, etc, så ser man det antagelig kjappere. Men som libragirl nevner, så er det ikke sikkert du ser det så fort selv, for hodet henger ikke alltid med.

Jeg har bare gått ned rett over 5 kilo, og skal ned en hel del, men jeg synes jeg ser det. Litt mer fremtredende kravebein blant annet, og muligens bittelitt mindre rundt magen. Kan godt være jeg innbiller meg det, jeg har ikke målt.

Uansett, du vil se noe før eller siden, bare vær litt tålmodig. :)

Addict sa for siden:

Takk for svar! I dag viser vekta svimlende 79 kg :O Det vil si at jeg har gått ned 7(!!!!) kg!

Men det vises ikke i det heletatt, hverken på klær eller i speilet... :p Viser et par cm i minus rundt midja, men synes det er vanskelig å måle :p Vet ikke om det er korrekt med tanke på holdning osv fra forrige gang.

Tror ikke hodet mitt henger helt med jeg :)

Rin sa for siden:

Hei - av og til kan det ta veldig lang tid før vekttap blir ordentlig synlig, men det betyr jo ikke at det du har oppnådd er mindre verd. :) Jeg tror dette avhenger litt av hvor mye man har å gå ned totalt, hvor fettet ligger, om det er mye "innvendig" fett, etc. Har du kanskje krympet på ryggen? Ikke så lett å se det selv, der.

Jeg hadde ca 33 kilo overvekt da jeg startet, og måtte ned 15 før jeg begynte å merke forskjell... men man må jo faktisk telle seks og sju og åtte på veien til femten. :cool: Og det er jo ikke en "fasit" for alle. Det er aller viktigst at hodet henger med!

Tilføyelse:
I tillegg så korresponderer ikke nødvendigvis kilo-vekttap med speilet, så det er bra du måler deg. Jeg krymper som regel mest i omfang de periodene hvor vekta står dønn stille...

marolse sa for siden:

Flinka :heia: Jeg har ''bare'' gått ned 6.3 totalt,men hos meg er det cm som teller :D får iallefall på meg klær som jeg ikke kunne bruke i fjor :D så du får nok se resultater snart skal du se. Lykke til videre :)

fett-nok sa for siden:

Hei!
Gratulerer med fantastiske resultater:)

Jeg kan bare sammenligne med meg selv. Gikk ned 10 kg uten at målebåndet viste noe særlig resultater, ingen rundt meg sa noe heller. Men på ca -10-12 stagnerte vekten ca en mnd, DA forsvant det cm i rakettfart:) akkurat som om kroppen ikke klarte begge deler.
"nei, nå får jeg stoppe vektnedgangen til fett-nok slik at jeg kan konsentrere meg om cm en stund". Da vekten begynte å rikke seg igjen skjedde det lite på cm-delen, ikke før nå som jeg nådde -22 for et par mnd siden. Stått stille siden det, men igjen har cm minket:)
Et eksempel: hadde ei bukse jeg ikke kunne bruke, "målbuksa" mi. Da jeg nådde -22 hadde jeg bare en cm igjen før jeg fikk lukket den igjen. Har ikke mistet flere kilo siden den gangen, men nå går buksa på og jeg må ha belte på den......... :heia:

Fler som føler det slik, eller er det bare meg!

Tufso86 sa for siden:

Jeg føler at jeg av og til ser meg blind på meg selv, og dermed ikke ser at jeg har blitt tynnere. Selv om buksene mine nesten faller av nå så synes jeg ikke det ser slik ut i speilet. Sambo kommenterte igår hvor slank og fin jeg var, han kunne se det godt at noen kg er forsvunnet. Det gjorde veldig godt, for igår følte jeg meg bare oppblåst og tung.
Det er bare å holde ut, plutselig merker du forskjell!!

Imp sa for siden:

Gratulerer! 8 kg er et kjempebra resultat!

Jeg kan signere Tufso. Det tar LANG tid å endre selvbildet sitt, man ser seg selv helt annerledes enn andre ser en. Men har dere tatt nye bilder, og sammenlignet med gamle? Da ser man fort forskjell, for i speilet ser man etter helt feil ting. På bilder kommer sannheten frem, føler jeg i alle fall.

Jeg har gått ned 27 kg, og jeg ser forskjell, men enda har jeg litt problemer med å se det. Ser det på bilder, men i speilet? Der er magen stor og låra tykke.

Cherry sa for siden:

Kan bare si at jeg har gått ned 50 kg og jeg ser ikke en døyt forskjell:D

fett-nok sa for siden:

:) :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.