Har nettopp funnet frem til dette forumet og må si at det ser veldig bra ut:_punk:
Litt om min historie: Begynte med å kjøpe Fedon boka, satte igang 3 januar. Fra da til ca. 10 mars gikk jeg ned 11 kg. Men, etter dette stoppet nedgangen:confused: Det ble utskeiing i påska, der jeg spiste godter hver dag.... Jeg har ikke fulgt boka til Fedon til punkt og prikke og etter å ha lest på disse sidene forstår jeg at jeg kanskje har drevet mer med Atkins?
Jeg handler etter hvor mye karbohydrater det er i varene og spiser 1 knekkebrød hver morgen. Jeg har 1 utskeielsesdag i uken, hver lørdag. Da spiser jeg som regel pizza(nam), godter og potetgull. Hvis jeg skal på fest drikker jeg rødvin. Jeg drikker også sukkerfri brus(Fanta free)
Noen som vet hvorfor jeg har stoppet opp i nedgangen av kiloene? Trenger å gå ned 15 kilo til.....
Det er ikke så lett å si utfra de opplysningene du oppgir nå...
Hvor mye protein og fett får du i deg pr dag, pr måltid?
kansje søtstoffene er synderne? Kansje du spiser for lite? Hvis du fyller litt mer ut hva konkret en gjennomsnittlig da inneholder for deg, så blir det litt lettere å svare.:)
Det er veldig få som kan spise sånn en dag i uka (eller fler) og fremdeles gå ned i vekt ! Pizzaen er ikke så ille, men godter og potet gull ??? Neeeeei, et funker ikke nei. :nei:
Den vanen må du nok kutte ut om du har tenkt å gå ned flere kilo ! :D
Takker for svar.... Mener dere at man ikke kan ha en utskeielsesdag i uka. Uff, da blir jeg drittlei:mad: Det blir vanskeligere å motivere seg, men får prøve å stå imot....
Ellers spiser jeg mye salat, grønnsaker og kjøtt. Spiser ca. 4-5 ganger om dagen, og jeg spiser endel nøtter. Syntes det er litt rart at jeg plutselig stopper opp med vektnedgangen? Har ikke fått trent noe særlig den siste måneden, men, går man ikke ned litt uansett ?
Må sette meg mer inn i dette! Flott å få tips hos dere :D
Trening har nok noe å si for vektnedgangen. Og en skeie-ut dag i uka får du spare til du skal vedlikeholde vekta. Nå vet du jo at hvis du spiser Lindberg mat hele uka kan du slå deg løs i helga, uten å gå opp i vekt, og det er nyttig! Jeg synes du er heldig, hvis jeg slår meg løs i helga på den måten, så går jeg opp i vekt, kjempefort!
Jeg tåler ikke å spise nøtter om jeg vil ta av....og når får jeg jammen utslett av dem og ! Kanskje du ikke tåler dem ? Hvis vektnedgangen plutselig har stoppet opp, kan det være så enkelt som at kroppen din trenger en lien pause til å venne seg til det nye regimet ! Slike platåer er helt normale og kan vare fra en til seks uker. Stopper det opp lenger enn seks uker er det lurt å se litt på hva du spiser/ikke spiser.
Jeg tror nå at det er utskeielsene dine som er årsaken til at du ikke tar av !
........og Atkins sier "trening er ikke valgfritt". Du vil alltid ta av mer om du trener. Trener du ikke vil du også gå ned, men da kan du risikere at du mister musker istedenfor fett, og det vil du vel ikke ??
Det kan være et platå som Nille sier, ikke noe unormalt i det.
Du bør begrense godteriet ( spesielt potetgull) på utskeielsesdagen og kom deg tilbake på trening. :)
Hvor/ hva trener du forresten?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.