< Tilbake til oversikten

Dagbladet har positiv artikkel om lavkarbo

Bestemamma sa for siden:

Håper virkelig noen kommer og arresterer Birger Svihus på at LCHF-kosthold disponerer for hjerte/kar-sykdommer.

En ting til - han har ikke fått med seg at flere som har slanket seg på et ketogent kosthold har gått ned i vekt til tross for at de har spist laaangt over anbefalt kalori-inntak og gjerne har spist mye mer kalorier enn før de begynte på et ketogent kosthold. Så at det er fordi kalori-inntaket er redusert i forhold til tidligere en slanker seg med LCHF er bare tull......
Det gjelder i alle fall undertegnede :D

krokodillen sa for siden:

Leste den.

Mye positivt, men også negativt.

For eksempel: "- Lavkarbo passer aller best for dem som er veldig overvektige, som har mer enn 20 kilo å bli kvitt og ikke er så fysisk aktive i utgangspunktet. Er du passe slank, fysisk aktiv og vil ned fem kilo, vil du bli såpass slapp av en lavkarbodiett at du ikke orker aktiviteten. Og det er jo dumt, sier Arsky, som får støtte av Svihus."

Stemmer ikke for min del, lavkarbo gir mye og jevn energi ift såkalt normalt kosthold. Dessuten er jeg fysisk aktiv, og det går helt supert med lavkarbo! (Hvorfor skulle det ikke, vet ikke ernæringsfysiologen at det er energi i fett??) For dager med langvarig fysisk aktivitet er lavkarbo klart bedre enn "normalkost", for min del. Og, lavkarbo er supert ved BMI innenfor normalen, man trenger ikke være det minste overvektig for å ha nytte av det.

Noen ganger er det utrolig hvor mye tull enkelte klarer få inn på et lite antall setninger.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.