Noen som har laget fromasj av eldorado sin jordbær gele? Jeg gjorde det nå men den ble så streng. Sånn skikkelig kunstig på en måte. Kanskje jeg skulle hatt bare halvparten med pulver nedi og kanskje søtet litt med sukrin? Det ble ikke den smaken jeg hadde forventet altså:confused::cool:
Hei,
Jordbærvarianten liker jeg ikke verken som gele eller fromasj – liker ikke sånn kunstig jordbærsmak, synes bringebærvarianten er mye bedre.
Jeg kjøper den amerikanske gelen Jell-o i Sverige, men liker heller ikke deres jordbærvariant.
Nå klarer jeg ikke å finne noen innholdsfortegnelse over hva som er i den jordbærgeleen, men om den er som de fleste slike sukkerfrie produkter så har den aldri vært i nærheten av et jordbær og er i tillegg søtet med kjemikalier. Så hvordan du kan forvente at den skal smake naturlig er meg en gåte. :)
Jordbær + sukrin + gelatin + vann blir en mye bedre og naturlig gele. Riktignok med litt karber fra jordbærene, men dog.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.