Er nå på dag tre i mitt nye lavkarbo regime,jeg sikter på ketolyse og håper jeg får det til..har ikke merket store endringer i kroppen enda,merker man godt når ketolyse/ketose skjer?:confused:
har prøvd å være flink,er ikke sikker på hva karb mengde jeg ligger på for dagen,men tror det er rimelig lavt.
har feks idag spist en fiberrik med meierismør,majo,agurk og ost på til frokost,pluss ostebiter i tillegg.
senere spiste jeg et kyllinglår og litt tyrkisk(??) yoghurt med bringebær til,nå spiste jeg nettopp osteruller med div.pålegg på;
agurk,kalkunskinke,philadelphiaost,fårepølse og rømme.haha man blir jo litt oppfinnsom etter hvert...
tror ikke dette skal bli så aaltfor høyt karboinntak?? er veldig glad i fiberrik,men tør ikke spise så mange av de..toppen 3 stk iløpet av en dag.
Har hatt sykt snopekick/søtsug idag,så måtte forte meg inn hit så jeg blir litt inspirert og holder meg unna...er hardt!:_oppgitt:
måtte spise litt vaniljekesam og bringebær for å stoppe det verste.
hvor lenge vil det gå før dette irriterende og vanskelige suget gir seg tror dere..? er vanskelig å holde motet oppe når det er slik merker jeg..uff..
uff..hehe min mage vil ha uansett..har jeg spist "salt" middagsmat så fyser jeg altid på søtt etterpå.uansett om jeg er så mett at jeg sprekker omtrent.
men men lagde meg nå en god porsjon eggerøre med salat og rømme til,så nå er jeg hvertfall mett! ;) så får jeg bare bite tennene sammen en stund til.det tar vel kansje litt tid før det værste sukkerbehovet gir seg..?
haha er bare på dag 3,men det føles som om det er 3 UKER ;)
Ok,ja har tenkt på de atkins barene.tror eg må skaffe noen slike ;) veldig O.T,men er hun på bildet deg? ser ikke ut som om du trenger å gå ned nevneverdig,var bare det :) du e jo slank og fin! :)
Dumt å erstatte sukkersuget med noe søtt/"lovlig" godis (iallefall så tidlig). Det kan like gjerne være mentalt, som lite næring. Fokuser på noe annet, gå en tur, vask tøy, what ever. Du skal bryte en (dårlig) vane, ikke lure deg selv og kroppen din. Suget vil gi seg etterhvert, men det vil gi seg enda raskere om du ikke erstatter suget med "lovlig" erstattning.
Som jurg sier - prøv å bryt mønsteret. Spis evt. bær, og helst bringebær. Jeg hadde så lyst på godis i starten at jeg faktisk satt hjemme og gråt, første uken var helt, helt jævlig. Men det dabbet faktisk av etterhvert! Bare prøv å stå i det, finn noe å gjøre i stedet for å sitte å kjenne på det.
Jeg er også sukkerjunkie... jeg har i tillegg spise nesten bare kh de siste 2 mnd rett og slett fordi jeg har hatt 3 uker med feltarbeid, 2 uker med intens eksamenslesing og masse innleveringer innimellom dette som også har gitt meg ekstremt lite tid til søvn. Jeg levde på sjokolade, brødskiver, kantinemat (dvs rundstykker, kaker osv) og kaffe fra slutten av april til 10 juni (siste eksamensdag).
Jeg begynnte på lavkarbodiett for 3 dager siden og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg IKKE har søtsug!!! jeg har spist bare 2-3 måltider om dagen, pøst på med fett, så jeg faktisk til tider har vært kvalm, men føler overhode ikke behov for søtt.
Kaffe med fløte, en dæsj rømme på omeletten eller å kose meg med cottage cheese er faktisk søtt nok:eek:
Dette er helt fremmed for meg og fornuften stritter voldsomt imot, men vekta har flyttet seg hele 4 kg på 4 dager, så jeg kan ikke forstå at det er feil...
Jeg har droppet ALLE karber da.... dvs, så langt det lar seg gjøre. Jeg spiser bare kjøtt, fisk, egg, ost og fete meieriprodukter og en del grønnsaker og drikker masse vann og litt kaffe.
I kveld er jeg alene her hjemme siden samboeren er på sommeravsluttning på jobb, så da skal jeg unne meg bringebær med noe attåt, enten youghurt eller cottagecheese eller rømme... (det siste er faktisk veldig godt om dere ikke har prøvd det;)).
Jeg har ikke rørt hverken knekkebrød, brød, poteter, pasta, ris, lettprodukter eller noe annet det er søtsmak på uansett om det er søstet med sukker eller kunstig søtningsmiddel bortsett fra 2 glass pepsi max på skoleavsluttningen til sønnen min.
Jeg føler ikke for det heller fordi jeg hele tiden er mett.
Og om jeg føler at jeg sjesser på noe så gomler jeg i meg litt cottage cheese eller rømme, eller rett og slett tar en slurk fløte:rodme:... for det hjelper faktisk veldig... (du kan jo ta en kopp kaffe med fløte istedenfor)
Det blir sagt at man ikke skal erstatte søtt med noe som smaker søtt, mulig det, men jeg er et laaaangt bedre menneske hvis jeg lager meg noe når søtsuget er på det værste.
Uansett er det værste suget over etter første uka og da gidder jeg ikke lage noe heller. Nå er det kanskje en gang i mnd jeg føler for noe søtt, men så har jeg vært på lavkarbo i 9 mnd også:)
Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.