Hehe, jeg har sett fra 'Junistarterne' at du og jeg har det på samme måte; kiloene sitter som nagla fast! Denne uka speeder jeg på med fett, nå har jeg nettopp tatt en rapsolje-shot! :p
Om litt er det fløtegrøt på programmet, tjohei :)
Nå tar jeg Udos Choise og Cocosa som tilskudd vær dag. I tillegg blir det rømme og olje på middag og lunsj. Smør på skiva og endel ost. Jeg veier eller måler ikke hvor mye fett jeg får i meg, men merker bedring i vektnedgangen med engang jeg får i meg mye fett :rolleyes:
Jeg må innrømme at jeg sliter med fettet. Ikke det å få i meg, men hodet tenker kalorier. Tenker også på at jeg ikke skal ned så mange kilo, og at mange sier at kuren er vektregulerende. Redd kroppen min er fornøyd som den er. Blir til at jeg står med en fot i ketolysebøtta og en i lavkaloribøtta. Trives absolutt best i ketolysebøtta altså, jeg elsker fett. Brød, pottiser og sånne andre greier er jo bare fyll.
Jada, kun fire uker. Men jeg fikk en smule panikk da vekten viste opp to og en halv kilo. Det var da jeg la inn alt på diett.no og sjekket kaloriinntaket. Turte ikke å gamble på å fortsette, jeg har jo ikke spist så mye fett i hele mitt liv som jeg gjorde i starten av denne kuren.
3.05.11: 91,0
30.05.11: 86,2 (-4,8)
06.06.11: 85,5 (-0,7)
14.06.11: 87,9 (+2,4)
21.06.11 - i morgen - ned igjen de to i alle fall.
Jeg vil helst ikke gå ned, og spiser derfor ca 40 gram karber, 200 gram fett og 100 gram protein pr dag (varierer noe, men dette er snittet).
Jeg er 1,60 og etterhvert 47,5 kilo:eek:, noe jeg ikke trivest med. Min trivselvekt er 52-54 kilo......
Det er heeelt normalt at sånt skjer rundt uke 2-3. Jeg f.eks pleier alltid å samle vann fra den femte dagen i ketose og holder på det i hundre år:p Du har ikke engang begynt å stå litt stille, så bare keep up the good work og ikke vær redd for fettet. Men regn heller ikke med at det skal være ok for deg å proppe inn med en gang. Det er jo gamle forestillinger som må jobbes med gradvis:) Jeg ser på det som totalt unødvendig å gomle i seg cocosa osv rent, bare for å få i seg nok fett, men vil man så er det jo bare til å kjøre på:p Pass på å spise naturlig fet mat, så får du i deg nok fett.
Det samme gjorde jeg, så var det svusj opp igjen et par kilo, nå littegrann ned igjen, men det er jo frustrerende å ikke se noen særlig nedgang etter en måneds tid altså! :confused:
Jeg sliter selv med lenge innøvd fettfobi, og har derfor litt problemer med fløte og smør i maten, men fete oster har jo en helt annen smak, så prøv litt brie-ost eller andre oster som har god smak, og prøv å venne deg til å kutte ut kjeksen og druene! Evt. kan du ta litt lavkarboknekkebrød under osteskivene.
Jeg sliter også med å få i meg nok fett.
Kan en av dere som vet at dere får i dere nok fett, og som går ned i vekt, legge ut en dagsmeny eller to sånn at jeg kan se hvor mye og hvilken fettkilde dere spiser??
ehm...kremt..:o
Jeg fikk i meg 75 % fett til frokost (det får telle som lunsj også pga at jeg spiste så mye) i dag.
Frokosten besto av;
Egg
smør
fløte
spinat
kjøttdeig
ost
Dette ble en snasen omelett :sikle:
Og vips så hadde jeg 75% fett, 24% protein og 1% karbohydrat.
Men antall kalorier vil jeg helst ikke prate om :(
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.