< Tilbake til oversikten

Hvor mye fett får du i deg hver dag?

actually sa for siden:

Tenkte å bare spørre dere om hvor mange gram fett dere spiser gjennomsnittlig per dag?

Selv så blir det rundt 100-150 gr.

Jeg er helt ny på LCHF, så vet ikke om det er nok. Men diett.no viser iallefall at jeg får i meg ca 70 % fett :)

kjerstiva sa for siden:

Ligger vel rundt 130-150 g :)

Batillip sa for siden:

Cirka 170, men prøver å begrense meg.

Cherry sa for siden:

why?

Batillip sa for siden:

Fordi jeg ikke tror at det er lurt å kyle innpå kilovis.

Bytausa sa for siden:

Har hittil ligget rundt 200 (de siste 6 uker) men denne uka er målet å komme rundt 300 for å se om det kan utløse noen vektreduksjon :_oppgitt:

Engledans sa for siden:

Vet ikke, sliter med å få i meg fett. men nå har jeg endelig fått cocosaen fra iherb, en hel kilo:D så nå skal jeg pøse på igjen:D

Cherry sa for siden:

Helt opp til deg. Vil bare nevne at 170 gram fett utgjør 1530 kcal. Litt lite for ett optimalt "fettbål" på 15 karber om dagen.

mama67 sa for siden:

Jeg ligger på ca 70% fett pr dag.

Dååris sa for siden:

Veit ikke, men det blir mye!

Bytausa sa for siden:

Hehe, jeg har sett fra 'Junistarterne' at du og jeg har det på samme måte; kiloene sitter som nagla fast! Denne uka speeder jeg på med fett, nå har jeg nettopp tatt en rapsolje-shot! :p
Om litt er det fløtegrøt på programmet, tjohei :)

Batillip sa for siden:

momser Castello

rava sa for siden:

Nå tar jeg Udos Choise og Cocosa som tilskudd vær dag. I tillegg blir det rømme og olje på middag og lunsj. Smør på skiva og endel ost. Jeg veier eller måler ikke hvor mye fett jeg får i meg, men merker bedring i vektnedgangen med engang jeg får i meg mye fett :rolleyes:

Batillip sa for siden:

Jeg må innrømme at jeg sliter med fettet. Ikke det å få i meg, men hodet tenker kalorier. Tenker også på at jeg ikke skal ned så mange kilo, og at mange sier at kuren er vektregulerende. Redd kroppen min er fornøyd som den er. Blir til at jeg står med en fot i ketolysebøtta og en i lavkaloribøtta. Trives absolutt best i ketolysebøtta altså, jeg elsker fett. Brød, pottiser og sånne andre greier er jo bare fyll.

nellie sa for siden:

Har du ikke gått ned ganske greit hittil da?

Batillip sa for siden:

Jeg gikk ned alt første uka. Svosj bort med vann, og så var det stopp. Og opp.

nellie sa for siden:

Og nå har du holdt på hvor lenge?

Batillip sa for siden:

Jada, kun fire uker. Men jeg fikk en smule panikk da vekten viste opp to og en halv kilo. Det var da jeg la inn alt på diett.no og sjekket kaloriinntaket. Turte ikke å gamble på å fortsette, jeg har jo ikke spist så mye fett i hele mitt liv som jeg gjorde i starten av denne kuren.

3.05.11: 91,0
30.05.11: 86,2 (-4,8)
06.06.11: 85,5 (-0,7)
14.06.11: 87,9 (+2,4)
21.06.11 - i morgen - ned igjen de to i alle fall.

BenteR sa for siden:

Jeg vil helst ikke gå ned, og spiser derfor ca 40 gram karber, 200 gram fett og 100 gram protein pr dag (varierer noe, men dette er snittet).
Jeg er 1,60 og etterhvert 47,5 kilo:eek:, noe jeg ikke trivest med. Min trivselvekt er 52-54 kilo......

Batillip sa for siden:

Det skal sies at jeg spiste så mye fløte, smør og seterrømme at jeg ble dårlig innimellom. Litt som hesten foran havresekken. :o

nellie sa for siden:

Det er heeelt normalt at sånt skjer rundt uke 2-3. Jeg f.eks pleier alltid å samle vann fra den femte dagen i ketose og holder på det i hundre år:p Du har ikke engang begynt å stå litt stille, så bare keep up the good work og ikke vær redd for fettet. Men regn heller ikke med at det skal være ok for deg å proppe inn med en gang. Det er jo gamle forestillinger som må jobbes med gradvis:) Jeg ser på det som totalt unødvendig å gomle i seg cocosa osv rent, bare for å få i seg nok fett, men vil man så er det jo bare til å kjøre på:p Pass på å spise naturlig fet mat, så får du i deg nok fett.

Nnem sa for siden:

Jeg ligger mellom 150-250 g fett. Varierer veldig.

Batillip sa for siden:

Takk takk! :) Får bare prøve meg frem, skal i alle fall ikke gi meg før det ikke lenger er håp!

ChristineM sa for siden:

Prøver å få i meg 75% fett, men synes det er veldig vanskelig å finne en fettkilde som jeg liker. Noen forslag?

Basics sa for siden:

Det samme gjorde jeg, så var det svusj opp igjen et par kilo, nå littegrann ned igjen, men det er jo frustrerende å ikke se noen særlig nedgang etter en måneds tid altså! :confused:

Basics sa for siden:

Jeg sliter selv med lenge innøvd fettfobi, og har derfor litt problemer med fløte og smør i maten, men fete oster har jo en helt annen smak, så prøv litt brie-ost eller andre oster som har god smak, og prøv å venne deg til å kutte ut kjeksen og druene! Evt. kan du ta litt lavkarboknekkebrød under osteskivene.

Makronelle77 sa for siden:

Hei.

Jeg sliter også med å få i meg nok fett.
Kan en av dere som vet at dere får i dere nok fett, og som går ned i vekt, legge ut en dagsmeny eller to sånn at jeg kan se hvor mye og hvilken fettkilde dere spiser??

Tusen takk for hjelpen.

manebane sa for siden:

ehm...kremt..:o
Jeg fikk i meg 75 % fett til frokost (det får telle som lunsj også pga at jeg spiste så mye) i dag.
Frokosten besto av;
Egg
smør
fløte
spinat
kjøttdeig
ost

Dette ble en snasen omelett :sikle:

Og vips så hadde jeg 75% fett, 24% protein og 1% karbohydrat.

Men antall kalorier vil jeg helst ikke prate om :(

:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.