< Tilbake til oversikten

Robin Hobb - fantasyserier

Klara sa for siden:

Robin Hobb har skrevet flere triologier som foregår i den samme verdenen, men på forskjellige steder og med forskjellige karakterer.
Det vil si at du kan fordype deg over lang tid :storsmil

Det er fargerik fantasy med magiske evner, skumle krigere, levende skip, drager og mye mye mer. En detaljrik verden, og velutviklede karakterer.

Anbefaler å lese seriene kronologisk, selv om min favoritt er del 2.

• The Farseer Trilogy
  • Liveship Traders Trilogy
  • The Tawny Man Trilogy
    (hopp over Soldier Son Trilogy)
  • The Rain Wild Chronicles (den siste boken ikke ferdig ennå)

Deanna sa for siden:

Høres interessant ut. :)

Planlegger avslappet sommerferie med overskudd til å lese. drømme

Klara sa for siden:

Mmm, det hørtes deilig ut... sukk

kjerstiva sa for siden:

Robin hobb er min favoritt-forfatter!!!!! :D :D :DHar lest

Farseer triologien
Liveship raiders-triologien
The tawny man-triologien
Soldierson triologien
og er i gang med den siste...husker ikke helt navnet

Den eneste som skuffet litt, var soldierson triologien. I siste boka datt jeg bare ut....

Furine sa for siden:

Har lese alle også med stor apetitt! Men er berre kome halvvegs i Soldierson-serien, den tok meg berre ikkje heilt, veit ikkje kvifor. Men greit å sjå at andre er samde!

Den nye triologen hennar heiter "The Rain Wild-Chronicles", eg har lese dei to første, siste er vel ikkje koma ut enda. Eg slukte dei! Veldig fascinerande! (Edit: Såg først etter å ha skrive posten at ts også nemnde siste serien.)

Eg vil også ha ein drage!

kjerstiva sa for siden:

The Rain wild chronicles, var det ja:-) Jeg har vel kommet så langt som til bok 2. Kjempebra serie.
Jeg synes ikke Hobb er så flink til å avslutte triologiene sine da. Spesiellt den første, ble litt anti-klimaks på slutten.Synes Regals skjebne kunne vært litt......mer?

Furine sa for siden:

No er det så lenge sidan eg las dei 3 første trilogiane (nesten 10 år sidan) at eg ikkje hugsar alle detaljar lenger. :o Sambu er fantasymann på sin hals, så vi har bøtter og spann med bøker eg ikkje har fått lese enno.

Klara sa for siden:

Bøkene er fantastiske! Ble anbefalt av samboer ikke å lese Soliders son, og sånn jeg skjønner det så er det ikke i den samme verden som det andre heller.

Hm, jeg husker heller ikke Regals skjebne... Det må jo bety at jeg snart kan lese alt på nytt :stortsmil

Furine sa for siden:

Nei, eg slutta midt i bok nr 2 der, og har ikkje gidda å lese resten.. Ei heilt anna verd, det fenga berre ikkje, veit ikkje heilt kvifor.

Godt poeng om Regals skjebne! Kan lese bøkene på nytt eg også! :D

kjerstiva sa for siden:

Regal var jo bare kjempeond! Jeg hadde bare forventet at han skulle få LIDE. LENGE. i DETALJ :D Hvis dere leser boka om igjen , så prøv å legg merke til hvor raskt hun raser igjennom avslutningen av boka. Laaaaang oppbygging , med avslutningen: Så ble alle slemmingene jaget bort, helten fikk dama, snipp snapp snute :P Tror jeg også må lese dem på nytt. Noen år siden nå :D

Klara sa for siden:

Når du sier det, Kjerstiva, så lurer jeg på om jeg ble litt irritert av det selv :D

Deanna sa for siden:

Jeg har bestilt den første serien. Det er jo ferie allerede neste fredag. :D

Klara sa for siden:

Godt tenkt, Deanna! Håper du liker den!

Furine sa for siden:

Min favoritt er liveship-serien. :love:

Klara sa for siden:

Min også! Skulle gjerne flyttet til Bingtown, og hatt mitt eget liveship...

Furine sa for siden:

:ja: Eg likte Paragon, eg.

Klara sa for siden:

Soft spot for outsideren? :smile: Likte Ophelia (var det ikke det hun het?) og så klart Vivacia også!

Furine sa for siden:

Ja, eg har kanskje det... :rodme:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.