< Tilbake til oversikten

Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

bevaremegvel sa for siden:

Dette skriver hun som svar på ett spørsmål:
Beklager at jeg ikke kan svare deg på dette spørsmålet. Jeg er ikke klinisk ernæringsfysiolog, så jeg har ikke utdannelse innen ernæring og sykdom.

:confused::confused::confused: Så da lurer jeg på hvorfor hun i det hele tatt svarer på spørsmål ang. ernæring og kosthold :confused::confused::confused:

Det står jo øverst at hun er klinisk ernæringsfysilog: Ernæringsfysiolog Camilla Andersen svarte leserne på deres spørsmål om alt fra lavkarbo til antall kalorier i bær.

Dette skjønte ikke jeg i alle fall :o Noen som vet hva dama egentlig er utdannet som?

j88 sa for siden:

Hun er ernæringsfysiolg, men i sammfunnsernæring, ikke klinisk, forskjellen er at sammfunnsernæring går mer på å hjelpe friske folk, for å unngå at folk blir syke, mens kliniske jobber mer med forholdet mellom sykdom og kosthold.

ok, jeg har aldri hørt om dette før jeg, har kun hørt om klinisk ernæringsfysiolog :o
hva er forskjellen på de to utdanningene da? kortere tid? eller er det likt men med forskjellig fokus?

j88 sa for siden:

jeg kan ikek se de har ksrevet klinisk noe sted, men i et av spørsmåla svarte hun med at hun er utdanna innen sammfunnsernæring. Klinisk ernæring er det vanligste, det er det de fleste har hørt om.

Carisma sa for siden:

Litt off topic, men jeg kjenner ei som er nyutdannet i samfunnsernæring, og hennes drømmejobb er å spre lavkarboinfo til folk som ellers ville måtte vektopereres. Hun har tatt spesialiseringa si i sør-afrika, så mulig de er mer opplyste der nede :ja:

jeg så det og derfor endret jeg innlegget mitt ;)

arnakristin sa for siden:

OMG… takk Gud for at jeg stod langt framme i køen når humorkvoten ble delt ut… :D

”Jeg syns lavkarbo får alt for mye oppmerksomhet. Og tar for mye av credit´en fra oss som på mange måter gir de samme rådene uten å kalle det lavkarbo.”

...men dette blir vel kanskje årets sitat:
[font=Times New Roman][/font]
”Heller sunn fornuft enn lavkarbo :)”

j88 sa for siden:

jeg reagerte på at hun anbefalte å spise en is hver dag på sommeren, is er godt, men en om dagen syns jeg ble i overkant mye.

Jeg leste det og lo litt med meg selv for jammen er dama opptatt av å få oppmerksomhet og credit gitt :p
ikke så viktig om folk holder seg friske og har det bra, viktigst er å få æren kan det virke som :rolleyes:

Kanutten sa for siden:

Jeg lo godt jeg også! :lol:

Jeg har aldri hatt sansen for den dama. Leste endel skriverier om henne for et par år siden. Den gang var hun ikke rett på en eneste flekk... :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.