Ja.. viste ikke helt om dette var riktig plass å legge ut denne tråden- men jeg gjør et forsøk :cool:
Jeg og mannen heiv oss på en Kick start ( allevo) i 5 dager ( forrige mandag) med bare pulver. Mannen gikk ned 8 kg :eek:, og jeg gikk ned 4 kg iløpet av disse dagene.
Planen vår var å nettopp få en kick start, gå ned litt først, og så hoppe rett over på lavkarbo. Og det har vi altså gjort. Jeg gikk opp 1 kg de første to dagene etter pulverkuren. Og mannen gikk opp 4kg! Hva skyldes dette montro?
Jeg kan jo legge til at vi stort sett bare spiste salat ( isbergsalat, agurk, tomat), omelett ( bacon, ost, fløte og egg), fleskytterfilet, tykkpølser og kyllingfileter. I tillegg ble det litt pulver imellom måltidene også de første dagene.
Kanskje noen av dere umiddelbart kan forklare hva som førte til vektøkningen?
Vomfyll? vil tro at mat veier litt mer en en shake?
Drikker dere nok vann, vann fordriver vann og når jeg ikke drakk nok gikk jeg også opp og fikk sokkemerker:rolleyes:
Allevo er lavkalori, ikke sant? Blir en grei omveltning for kroppen å skulle hoppe fra lavkalori til lavkarbo :) Kroppen trenger tid på å omstille seg til fettforbrenning, må nok bare smøre dere med tålmodighet og gi kroppen litt tid :)
Shaker mellom måltidene :eek:?? Går ut i fra at det er allevoshaker du mener? Kanskje derfor dere går opp i vekt? Blir mest sannsynlig alt for mye karber av feil type. Hver shake/suppe inneholder 12-15 kh per porsjon!!!!!! Kutt dette og spis lavkarbo med rein mat og kh fra grønnsakene, så skal du nok se resultat.
Hehe, ser jo at det ble helt feil ja. Mente shaker som erstatter måltider. Dette gjorde vi de første dagene.
Nå spiser vi lavkarbo, har kutta ut shakene. Jeg går sakte men sikkert ned i vekt nå. Vet ikke helt med mannen, må høre med han i morgen tidlig.
Men trur jeg spiser for mye karbohydrater ja.
Legg inn alt du spiser på diett.no så får du en grei oversikt. Allevoproduktene er vedlig høyt på karber så selv som måltidserstattere får du raskt i deg alt for mye kh.
Fint å høre at du går nedover nå. Og sakte men sikkert er det beste da får bådet hodet og huden tid til å følge med. Lykke til :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.