< Tilbake til oversikten

Går så fryktelig sakte

fremtid sa for siden:

Jeg føler at det går så sakte...Har bare gått ned 400 gr på en uke...redd jeg gjør noe feil...Har hatt mensen denne uken da, den stoppet for i går og jeg har veiedag i dag...kan det ha noe med saken å gjøre....Noen andre som har opplevd at det går veldig sakte, trodde at det skulle gå en del fortere i og med at jeg har mye å ta av og at dette bare er 3-4 uke med lakarbo, begynte vel rundt den 18 mai, men har hatt 1 planlagt sprekk for 2 uker siden.

Georgine sa for siden:

Mange har stillstand rundt mens så det er helt normalt.
Og med sprekk så må du regne med at det tar lengre tid, det beste er å ikke sprekke så kroppen får kommet ordentlig i fettforbrenningsmodus og blitt der.

Furine sa for siden:

Er enig med Georgine. :ja: Ein må dessutan vere litt tolmodig! ;) Kroppen treng litt tid å omstille seg. Berre stress ned, og ikkje heng deg for mykje opp i vekta.

mama67 sa for siden:

Jeg har gått ned 8 kilo siden november i fjor. Går ikke akkurat fort dette, men jeg tenker først og fremst at dette er en livsstil, ikke en slankekur, og det er så mange helsefordeler med lavkarbo, at vekttapet får ta den tiden det tar :)

Charlott sa for siden:

Helt vanlig at det stopper opp litt (for noen går det også litt oppover ;) ) i uke 3/4 samt ved mens :)

Så bare fortsett å spis riktig, så vil det løsne :D

fremtid sa for siden:

Hmm...nå bytter jeg altså veiedag...I dag veide jeg et mye bedre resultat enn i går, sånn var det forrige uke også...Så tror ikke det går så sakte allikevel..4,6 kg ned på 3,5 uke er vel ikke det verste liksom:) Må nok bare begynne å stole på meg selv og tro på at det funker. Har til og med fått spørsmål i dag om hvor mye jeg hadde gårr ned nå, for nå syntes det på siden av overkroppen...:)

Lillemy71 sa for siden:

Jeg har hatt total stillstand i vekta i nesten halvannet år, har ikke gitt opp ennå :D

DU må gi det minimum 6 uker og aller helst 3 mnd før kroppen har omstilt seg. Les deg opp på relevant litteratur og vær nøye med at du faktisk spiser "riktig". Sjekk ved å bruke diett.no.

Lavkarbo er ingen vidunderkur som gjør at man raser ned mangfoldige kg i uka, selv om det er det man hører. Ofte mister man en del i begynnelsen (Første par ukene) for vannet går ut av kroppen, så starter man å miste fett for alvor.

Du går jo faktisk ned i vekt og jeg synes heller du skal fokusere på det enn at du bare har gått ned 400 g - du går ned i vekt!!! Husk også at vekta kan variere med +/- 2-3 kg i forhold til syklus, vann i kroppen. Det er helt normalt. Prøv heller å ta fokuset vekt fra vekt og kjenn på om du føler deg i bedre form og at du faktisk kan spise mye god mat. Ha en fast veiedag i uka fremfor å gå på vekta hver dag, det stresser bare og stress er en rimelig effektiv stopper for vektnedgang. Bruk målbånd aktivt, mange mister cm og ikke så mye i vekt, det er like viktig som et par tall på ei vekt. OG tenk positivt, alt er så mye enklere når man fokuserer på det positive i stedet for å stresse med alt det negative :p

mysil sa for siden:

Jeg brukte 5 mnd på å gå ned det samme som du nå har gått ned, så du går absolutt ikke sakte ned i vekt. Tålmodighet, tålmodighet og mer tålmodighet :)

Mithila sa for siden:

Ja, du er heldig! Eg starta i januar og har til nå gått ned fem kilo og så opp igjen ein...

jannesnuppa sa for siden:

Syns du har et fint vekttap jeg.. :heia:på deg ang fortsettelsen
Lykke til videre.. KLem

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.