< Tilbake til oversikten

Den derre pizzabunnen

Engledans sa for siden:

Som var så veldig populær her for en 2 år siden, tror det var Iset som hadde mekka den. noen som har link til den? Den var med soyamel, IKKE soyaprotein. Har leita og leita, men finner den ikke igjen.
Anyone????

Engledans sa for siden:

Nei, den er med soyaprotein. jeg er ute etter en med soyamel.

Engledans sa for siden:

Fant den.
Har2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
1/2cup ( 1cup=2.25dl) revet ost
litt salt
1ss olje
2ss bakemiks( her brukte jeg 15g sojamjøl og en liten ss fiberhusk)

Rør sammen, spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225g, eller til bunnen blir sprø og brun.

Jeg fant den i tråden sprø pizzabunn, og synes den er veldig enkelt og grei. Har laget pizza med den noen ganger, og ellers er den veldig grei som frokostlapper :) Denne røra er ganske liten, så det er greit å doble den for å få nok til ca en langpanne :) Pleier å justere litt med det jeg har, f.eks en dæsj creme fraishe, eller litt kremost... kanskje noen linfrø eller sesamfrø innimellom... Er egentlig bare fantasien som setter grenser :) Men jeg synes kombinasjonen sojamel/fiberhusk gjør seg bra i bakst :) Jeg har forresten brukt spielberger sojamel (kun 3g kh per 100 g). klippet og limt fra tråden.

Foksy sa for siden:

Om denne blir sprø skal jeg prøve den!
Har Spielberger soyamel, kjøpte det på nærmeste Rema 1000 :D

Bøtt sa for siden:

Jeg bruker bare denne ,er knall god oppskrift:ja:

Men jeg bruker soyaprotein da ,og er fornøyd med det.

Engledans sa for siden:

Jeg bruker og Spielberger.
Og skal jeg beskrive pizzaen, så sier jeg det slik: 17 åringen i huset vil heller ha dene enn den vanlige gjærpizzaen, tykk bunn. Jeg laget den til de andre og denne til meg.Han liker denne innmari godt, så neste gang får jeg lage dobbel lavkarbopizza:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.