< Tilbake til oversikten

Forskning om lavkarbo/ketolyse som vektregulerende

Vhanja sa for siden:

Jeg beklager om det allerede finnes informasjon om dette her på forumet, men jeg ikke klart å finne noe til nå. Jeg lurer på om noen har noen lenker til forskning på at lavkarbo/ketolyse fungerer vektregulerende? :)

Frøkendings sa for siden:

Hei, ja det finnes veldig mye dokumentasjon på det og det står mye om det her inne, men jeg kan anbefale "espen rostrup - innføring i balansert lavkarbodiett" bare søk det opp, så kommer du på bloggen hans. Han lar oss stille spørsmål om forskningen, så der får du garantert godt svar på det du måtte lure på med tanke på vektnedgang. :)

Vhanja sa for siden:

Takk for tips! Mulig jeg formulerte meg uklart, eller bare er klønete til å finne frem i bloggen, men jeg mener dokumentasjon på at lavkarbo er vektregulerende, ikke at den er vektreduserende. Dvs. at overvektige vil gå ned og undervektige gå opp om de spiser det samme. Står det noe om dette på bloggen? :)

Vhanja sa for siden:

Ja, jeg har gått gjennom der, og finner ikke noe som har med akkurat dette å gjøre. Derfor jeg spør her i egen tråd. :)

Frøkendings sa for siden:

Ok, her prøøøver jeg å hjelpeee....neida :) :) hihi (cider har skylden...spør de andre. Jeg tester ut om lavkarbo og cider egentlig går sammen, ikveld) Da ville jeg ha prøvd den første linken jeg ga til deg om espen rostrup. Der finner du enten svaret, eller så sender du en beskjed med spørsmål. Han er lege og forsker på dette...jeg er refleksolog og kan bekrefte at du ligg på deg om du et mat! hehe...gi en tilbakemelding da om du finner det du leter etter? Er sikkert mange som lurer på det samme! Klem til deg

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.