< Tilbake til oversikten

Fløte som går ut idag!

MariaB sa for siden:

Har klart å handle en stor boks fløte som går ut på dato i dag... noen tips om hva jeg kan lage (som holder seg) for å få brukt den opp?! :hjelp:

hehe, ser nå at overskrifta ble noe misvisende, jeg tror ikke fløten min har tenkt seg noe sted altså :p

bevaremegvel sa for siden:

jeg bruker ofte fløte som har gått ut på dato, detgjør ikke noe så lenge jeg skal bruke den i sauser etc. Har tilgode å bli dårlig av det :p

Ellers så kan du jo lage is av den og fryse :)

bittersweet sa for siden:

Frys den i isbitpose og bruk til ting når du trenger det! :)

MariaB sa for siden:

Blir den ikke sur?

Is ja! How too? Blande f.eks frosne bringebær og fløte med stavmikser?

Imp sa for siden:

Eller lag den kakao- og kokosisen til Ingrid, den er gooood.

MariaB sa for siden:

JA! Hvor?!

frøken sa for siden:

Min erfaring er at fløte er helt like god iallefall en uke etter at den er gått ut på dato, også etter at den er åpnet. Så slapp av, og bruk den sånn som du hadde tenkt.

Jeg har flere ganger kjøpt fløte til halv pris pga dato, og da kjøper jeg flere og bruker de utover.

Carisma sa for siden:

Den holder seg hvertfall en uke :ja:

Dolsi sa for siden:

Som regel holder fløte ut over flere dager etter utløpsdato.
Fløten jeg hadde på jobb, gikk ut på dato 10 juni, jeg brukte den opp i kaffen min i går, ikke noe problem :)

MariaB sa for siden:

Ok, takk for svar!
Da satser jeg på at den holder en stund :)

Tone-G sa for siden:

HAr du johannesbrødkjernemel kan du lage fløtegrøt :sikle: Eller pannekaker.. Se i oppskriftene til Gerd :ja:

MariaB sa for siden:

Nei det har jeg ikke, men fikk lagd noen lapper etterhvert! Nam! :)
Nå skal jeg lete etter den is oppskriften, hørtes farlig god ut!

Takk for svar!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.