lurer på om det går greit å spise blomkålsuppe når en er på ketolysekuren?
er jo litt hvetemel i den.. jeg bruker å ha melk i den,går det greit om jeg bare har litt melk og resten fløte,eller bør jeg kutte melka ut helt? :confused:
Har lagt inn oppskrifta mi på diett.no : eple's blomkålsuppe :)
Og er det noen som vet om det er noe som jeg kan erstatte hvetemelet med,uten at det forandrer smaken noe særlig??
Jeg lager blomkålsuppe kun m blomkål i buketter, 1/3 l fløte og evt krydder.
Har jeg litt skinkebiter/baconbiter så heller jeg opp i det også.
Føler jeg suppa for tykk så sper jeg m vann. Er den for tynn så blander jeg litt JBKM med litt vann, shaker, og tilsetter det i suppa.
Selv holder jeg meg langt unna både hvetemel og melk, men det er fordi jeg ikke tåler det lenger rett og slett.
Har apotekene Nestargel allikvel? Trodde detvar slutt på det jeg.... I så fall skal jeg defintivit kjøpe/bestille, skal være en del billigere enn JBK fra helsekosten :D
:o og jeg beklager om det var utdatert informasjon. Bruker ikke mye JBKM og har en boks Nestargel stående - kjøpt på apotek, men husker ikke hvor lenge siden :)
Hehe, og eg drog den jo vidare, sorry, Zincite! Men då veit vi det kanskje, at det er borte frå markedet. Eg søkte på Nestle.com og der fekk eg ingenting opp på produktet.
Ps ps!
Den enste gangen jeg brukte JBKM var da jeg brukte frossen blomkål i suppa, derfor tror jeg ikke du trenger å kjøpe JBKM for akkurat denne retten.
Men kjekt å ha til andre ting, bruker det skjeldent selv, ikke veldig glad i konsistensen:). Men til rømmegrøt må jeg ha det, en skjelden gang i saus........så det lille glasset holder hos meg i alle fall et år:)
hehehe synd det ikke går an å få tak i det på apotek,det har jeg nemlig i nærheten .. meeen skal få en venn fra Bergen til å kjøpe med jbkm neste gang hun kommer :)
elsker blomkålsuppe,så skal prøve ut noen av oppskriftene som er tipsa om her..
Takk for alle tips! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.