snuppelure74 sa for siden:
Er det noe sted man kan få kjøpt lavkarbo snop av noe slag ?
Er det noe sted man kan få kjøpt lavkarbo snop av noe slag ?
Kathja sa for siden:
bruker litt fribol drops som en får på apotek
mama67 sa for siden:
Atkinsbarer fås kjøpt i mange matbutikker. Det samme med Cloetta sin sukkerfrie sjokolade, mørk sjokolade med høyt kakaoinnhold (minst 70%), store IFA og baconsvor også.
På apoteket får man som nevnt over, Fribol drops med forskjellige smaker, og helsekosten har Cavalièrsjokolader som man kan spise.
Selv spiser jeg veldig lite av dette overhodet. Synes det er bedre med friske bær med fløte eller vaniljekesam på. Eller sukkerfri gelè med pisket krem. Dessuten spiser jeg en del paranøtter. Kjempegode, sunne og proppet med sunt fett :)
mama67 sukkerfri gele er det noe du lager selv elelr får man kjøpt slike gele pakker som er sukkerfrie ?
mama67 sa for siden:
Det lager jeg selv av sukkerfri funsaft og gelatin :)
christinal sa for siden:
eurospar har sjokolade fra sjokoladeprinsen, den lilla kan vi trygt spise.
Du kan også kose deg med litt mørk sjokolade 70 %kakao. De fåes også med smaker. Men jeg har faktisk lite lyst på snop faktisk, og de få gangene jeg savner det tar jeg en bit og så holder det som regel.
KarboMamma sa for siden:
Som de andre har nevnt kan man spise Baconcrisp, Atkinsbarer osv. I sverige har de i tillegg sukkerfritt smågodt, men må innrømme at jeg ikke vet om det er fruktsukker i det. Uansett vil jeg anbefale deg å forsøke deg forsiktig frem, mange opplever å få store magesmerter om de spiser lavkarbosnopet :o
frøken sa for siden:
Du kan også kjøpe sukekrfritt gelepulver. På meny her har de med jordbær og bringebærsmak, merke eldorado. Kjempegodt å lage fromasj av.
tusen takk for mange gode tips :)
kjekt å ha noe hvis man skulle fyse på noe , men har gått veldig fint så langt da :)
marionilona sa for siden:
Det meste av det sukkerfire i sverige er søtet med maltitolmagevondt
Mitt tips er å ikke ha noe i huset i det hele tatt, så lenge man vet det ligger noe i skapet, så fyser man... Gjelder iallefall for meg. En pose baconsvor eller en atkinsbar kjøper jeg til helgen! nam nam...
Perleblomsten sa for siden:
på helsekost selges det snop fra Debron, lakris, gummi, skumgummi, fruktkarameller, tyggis og så finnes det sjokolade Cavalier.
Men pass på, magevondt samt at man blir fysen på mer når man setter igang. Ihvertfall er det slik for meg, så prøver å bare spise en sjelden gang:o
hupfer sa for siden:
www.sukkerfritt.com er også et alternativ. Her bestiller hvertfall jeg fra innimellom :)
det var fryktelig masse karbohydrater i dette da :eek:
bevaremegvel sa for siden:
du må trekke fra sukkeralkoholene.
eks melkesjokoladen pr 100gr: Karbohydrat 56 g (hvorav sukkerarter 6 g og sukkeralkoholer 49 g), når en trekker av 49 g sukkeralkoholer så blir det ikke så mye igjen. En plate veier 75 gr. Så da er det ikke mye karber i en plate :)
Atlantis sa for siden:
Jeg spurte da jeg var på Fedon-klinikken ang IFA. Og fikk beskjed om at de store pastillene er like ille som de små :nei:
Fluffy79 sa for siden:
Ikke de som er sukkerfrie vel? De små finnes jo bare med sukker. De store på pose finnes jo oxo som sukkerfrie. Jeg har nesten alltid en sånn pose i veska og tåler de jeg. har oxo innimellom Doc stærk.
Men enig med de over her; dumt å ha det i skapet for da blir man bare mer fysen ja! Det merket jeg. Handlet inn sukkerfritt i sverige og klarte jo ikke å ligge unna skapet..:o Nå er det slutt på det ja. Ifa er det eneste jeg unner meg. Ellers baker jeg en kake. Gerds ostekake står i kjøleskapet nå :D Og den blir ikke gammel for å si det sånn..:p Eller vafler da...nam nam...
manebane sa for siden:
Jeg har kjøpt en plate med freia 86 % sjokolade. Når jeg får lyst på noe godt så tar jeg en bit. Og den sjokoladen er så "voksen" på smak at en bit holder og den dreper lysten på annet søtt.
Men jeg må innrømme at min svakhet de siste dagene har vært cc med litt nøtter over, blandet med litt fun light :o
blingbling sa for siden:
Jeg blir så oppblåst i magen av sukkerfritt kjøp snop. Så jeg har begynnt å lage meg endel snacks fra oppskrifter her inne.
kjøpte cavalier sjokolade med karamellfyll her forleden, og jeg ble veeeldig oppblåst i magen.. :(
lavkarbo is
vaniljefudge
bounty...
Så nå har jeg ikke godterisøtsug lengre.. :)
Anbefales(vet du ikke spurte om dette, men følte bare for å tipse deg om de likevell.. Det er både enkelt å lage, og snaker helt himmelsk... :) )
kjempe glad for alle tips jeg :) :) :)
jannesnuppa sa for siden:
Helt enig ang gele av fun light saft og gelantin. Den blir søt og god :)
Smaken med granateple er heelt nydelig :)
kanskje teste det :D
men kan man lage lavkarbo vanniljesaus selv ? gele uten vanniljesaus er ikke noe godt ;) hihi
christinal sa for siden:
Vaniljesaus kan du lage selv. Bytt ut sukker med sukrinmelis/stevia/eller annet lovlig søtt. vaniljepulver eller vaniljeesenss
Hamster59 sa for siden:
Er litt glad i salte ting, var helt hekta på potetgull (Sørlandschips) før jeg begynte på lavkarbo. Tørrfisk er en av favorittene, men det er dyrt. Baconcrisp er mitt nye helgegodteri, noen ganger velger jeg peanøtter i stedet. I likhet med Manebane liker jeg også en bit 86% sjokolade i ny og ne, enig i at det holder med en liten bit. Prøvde en sjokolade med 99%, men den smakte ikke godt.
vimsen85 sa for siden:
Tuuuusen hjertlig takk for link :) :) :) :klem:
Carisma sa for siden:
Gele med krem er bedre! Bare ta oppi endel vaniljeessens dråper og litt søtning :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.