< Tilbake til oversikten

Marinert ytrefilet (bilder)

Makronella sa for siden:

Jeg kom over et tilbud på ytrefilet forleden. Tok med et passe stykke, og tenkte jeg ville teste det ut med marinering.

[CENTER][/CENTER]

Erfaring fra tidligere skjærer jeg tynne skiver av kjøttet. Legger det i en plastpose. Putter i løk i skiver, finhakket hvitløk (ca størrelse en fedd) og friske urter.

[CENTER][/CENTER]

Heller på 1 dl olje og 1 dl rødvin pluss 1 t-skje marineringskrydder (står så på boksen ) Lukk posen tett og legg i kjøleskap. Jo lengre kjøttet får ligge jo bedre tar det til seg smak.

[CENTER][/CENTER]

[CENTER][/CENTER]

Planen for mitt kjøtt var at det skulle bli middag neste dag, men den planen gikk i vaksen så kjøttet ble liggnede to netter.
Når det skal brukes tar jeg det ut av posen og over på et fat-slik at ikke vesken kommer med. Kjøttet trenger bare noen minutter på hver side på grillen så sørg for å ha det meste klart før du starter grillingen.

[CENTER][/CENTER]

Jeg har fløtegratinert jordskokk til. Oppskrift finner du her på Lchf- bloggen.
Jeg hadde og diverse sopp og paprika -grillet i aliminiumsform på grillen til. Samt jeg prøvde ut forskjellige urtesmør jeg har laget.

[CENTER][/CENTER]

Skikkelig snadder måltid. Kjøttet er og absolutt brukbart. Husk bare tynne skiver er lettere å få møre og fine enn tykke.

[CENTER][/CENTER]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.