< Tilbake til oversikten

Saus av peanøttsmør?

Jabba sa for siden:

Har fått dilla på peanøttsmør......det er faaaarlig godt!
Kjøpte organisk peanøttsmør fra iHerb med relativt lite karber i og lurer nå på om det er mulig å lage saus av peanøttsmør?
Tenker at jeg blander med fløte kanskje?

Og hvilket kjøtt passer det til ? -kylling kanskje?

TigerTove sa for siden:

Mamma pleier lage peanøttsaus av hønsebuljong, peanøttsmør, tomatpurrè og 5-krydder blanding (pepper, kanel, anis, allehånde og nellik) og jevne den. Bruker den til wok, men den passer til det meste.

Jabba sa for siden:

Hørtes NYDELIG ut!!

TigerTove sa for siden:

Vi synes det ja ;)

Tula sa for siden:

Hvilket er det? Kan du linke til det?
Finner ikke peanøttsmør med mindre enn 14 karbs.
Hvor mye hadde det du fant?

TigerTove sa for siden:

Jeg har slutta å kjøpe og lager bare selv jeg nå :)

(Også så jeg i en anne tråd at sånne koder i signaturen vistnok var indirekte reklame og noe de helst ikke ville ha på forumet. Bare et tips.)

Antoinette6 sa for siden:

Til grillede kyllingspyd er peanøttsaus uovertruffen, Jabba !

:sikle:

Tula sa for siden:

Det har jeg ikke sett. Men da tar jeg den bort. Takk for at du sa fra. =)

Tula sa for siden:

Det er 6 karber pr serving, som er 32g, ikke 100g som det vanligvis opplyses om i Norge. Da blir karber pr 100g 19g eller så. ( Jeg er ikke så god i sånn %-regning. ) Også skal man trekke fra Dietary Fiber ( i Norge er det alt gjort. )
som er 2g pr serving på 32g. Pr 100g blir det ca 6g. Da ender man på 13g karber pr 100g, og det er ikke så mye mindre enn de som selges i Norge.

lifejack sa for siden:

Kylling satay er jo knallgodt:sikle: (bare vær litt kreativ med søtningen)
Ellers riktig at det peanøttsmøret ikke har noe mindre karber enn noen av de man kan få tak i i Norge. Men det er muligens litt rimeligere, og i små mengder i ny og ne burde det jo gå bra;)

Mosepjusk sa for siden:

Vi gjør sånn;
1 ss olje i stekepanna sammen med 1 ss red curry paste. Røres sammen.
Hell oppi 2 dl kokosmelk. Rør igjen.
Tilsett 2 ss peanøttsmør. Og rør :smile:
Den blir nydelig :ja:

Foksy sa for siden:

Åh, deilig!! Jeg elsker rød/grønn curry og kokosmelk!! Spesielt sammen med scampi :sikle:

Glorfinia sa for siden:

Kom over oppskrift på peanøttsaus her. Nå er kanskje det en mye mer omfattende oppskrift enn du tenkte, men ville nå si ifra uansett. Kan tenke meg det blir godt uansett hva du gjør. ^^

Jabba sa for siden:

Æsj........jeg burde jo vite om denne "fella", har jo vært veldig mye snakk om pr serving når det gjelder am varer....

Ja, ja.....spiser ikke mengder uansett.....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.