< Tilbake til oversikten

Hvordan få bakst til å bli gjennomstekt?

Benzo sa for siden:

Noen gode råd for å slippe soggy bakst? Muffins, brød, rundstykker osv blir perfekt utenpå og deigete inni. Har forsøkt lavere temp og lengre steketid, men de blir alltid litt for fuktige inni. Er lei av svampete rundstykker.

Georgine sa for siden:

Det høres ut som du bør prøve litt mindre væske i deigen.

Furine sa for siden:

Tenkte det samme. :ja:

Benzo sa for siden:

Jeg har forsøkt begge deler, både veldig våt og tørr røre. Det blir fortsatt soggy. :o

Furine sa for siden:

Våt, altså med vatn, eller brukar du anna vått? Fløte? Ost? Cc?

Benzo sa for siden:

Bruker som regel CF eller Kesam i tillegg til smør og egg. Med våt røre mener jeg flytende.

Furine sa for siden:

Ok, berre sjekkar, kva som låg i det. Eg opplever sjølv at røra blir tørrare om ein brukar pofiber i staden for/eller i tillegg til fiberhusk. Har du prøvd kokosmjøl? Det er veldig tørt, og har godt av ein del væske.

Benzo sa for siden:

I dag brukte jeg kokosmel, mandelmel, linfrø, sesamfrø, fiberhusk, egg, kesam, smør og gresskarkjerner + litt revete osv. Kjempegode på smak og hadde blitt perfekte gjennomstekt. :D

Furine sa for siden:

Ventar du med å sjekke baksten til den er kald? Eg har merka sjølv at det ofte er betre å la det kjøle ned skikkeleg, at den "tørkar" betre då.

Benzo sa for siden:

Ikke helt avkjølt, får vente til i morgen og sjekke da. Takk for svar. :blomster:

Furine sa for siden:

Håper det kan "hjelpe"! Ein blir jo gjerne litt ivrig og vil sjekke resultatet med ein gong!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.