lucifine sa for siden:
Las det et sted her inne at det var lurt å ikke drikke fettkoten sin, men husker ikke hvor jeg las det eller hvem som sa det. Nå lurer jeg veldig på dette, og håper noen av dere vet?
lucifine sa for siden:
Las det et sted her inne at det var lurt å ikke drikke fettkoten sin, men husker ikke hvor jeg las det eller hvem som sa det. Nå lurer jeg veldig på dette, og håper noen av dere vet?
lucifine sa for siden:
Ingen?
lucifine sa for siden:
Hm da går jeg ut ifra at det er det samme om jeg pælmer ned en hel fløte eller om jeg spiser fettranden på kotelettene?
Gerd sa for siden:
På ketolyse? Nix.
Fettranden har ingen karber. Men det har fløte. ;)
lucifine sa for siden:
Takk for svar Gerd!
Jojo selvsagt stemmer det men dersom en ser bort fra utenom karbene, er det da noe i veien med å "drikke opp hele fettkvoten sin"?
Gerd sa for siden:
Det skal ikke være noen nødvendighet å måtte gjøre det, viss du lager mat etter kurens prinsipper :)
lucifine sa for siden:
Prøver jo å lage mye fløtesaus og selvsagt spiser jeg fettranden på koteletter, bacon og alt osm anbefales. Men noen dager har jeg bare lyst på fløte (rødme) og andre dager (feks når jeg overnatter hos min mor som er strikt lavkalori) så er det bare enkel løsning... Er altså ingenting i veien med det?
Rin sa for siden:
Jeg har sett flere nevne at de har lest noe om at det ikke er bra å drikke fettet, men ikke sett kilden - så jeg er også interessert. :) Sånn generelt så istemmer jeg bare Gerd, det er nok best i lengden å venne seg til fet mat heller enn å spise magert og avslutte med å shotte olivenolje, som jeg husker noen drev med for en stund siden...
lucifine sa for siden:
Huff nei jeg er ikke der.. Jeg spiser godt jeg når jeg er hjemme, men dersom jeg er på tur eller på jobb eller bare sugen på noe så er det litt kos å ta meg en fløteskvett. Som nevnt har mamma fettfobi så det er ekstra laglig når jeg er der..
Gerd sa for siden:
Skader ikke en og annen gang :)
Det er det hverdagslige som er viktigst.
Tufso86 sa for siden:
Jeg spiser så fettrikt jeg kan, men trenger litt cocosa og fløte i morgenkaffen for å få nok fett i meg :) Har sett at flere andre gjør det samme, og synest det var en god idé :D
Peppa Gris sa for siden:
Jeg stopper å gå ned i vekt om jeg har fløte i kaffen, så det er ikke alle som tåler det like bra :)
Dolsi sa for siden:
Fløte er ikke et alternativ for alle nei, jeg kan heller ikke bruke mye av det for da går jeg opp i vekt. :eek:
Bestemamma sa for siden:
Spørsmålet var om en kan drikke fettkvoten sin, ikke hvorvidt fløte er bra...:o
Jeg drikker ofte en pakke fløte om dagen når jeg er i tvil om jeg får i meg nok fett.... Legger ikke på meg av det...tvert imot, jeg tåler melkeprodukter svært godt....:D
lucifine sa for siden:
Tror egentlig at jeg kom frem til at det er ok å drikke fløte (eller å drikke fettkvoten sin) og at det egentlig ikke har noe å si om fettet er flyende eller fast.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.