< Tilbake til oversikten

Hvor mange kalorier spiser dere?

kjerstiva sa for siden:

Jeg er bare litt nyskjerrig på hvor mange kalorier en gjennomsnittlig lav-karber får i seg pr dag.

Noen som regner kaloriene, eller teller dere kun karber? :)

Kitsu sa for siden:

Jeg må passe kaloriene, men jeg er normalvektig nå.

LibraGirl sa for siden:

Teller ikke kalorier å får heller ikke med meg hvor mye når jeg legger
det inn på diett.no :)

VSB sa for siden:

Det varierer veldig mye, men jeg bør ligge rundt 1600 for å ha noe særlig vektnedgang.

Charlott sa for siden:

Fra under 1000 til over 3000, så ca ;)

Tufso86 sa for siden:

Som regel mellom 1100 og 1600. Det varierer litt :) (Spiser under 15 kh daglig)

marjusen sa for siden:

Jeg ligger på snaue 2000kcal om dagen. Men så trener jeg sykling 2 ganger i uka. Sykler da type 4-5 mil som er ca 2-2,5 time ganske hard trening. Også går jeg mange turer og trener litt styrke:)

Når jeg begynte så trente jeg ikke og lå på rundt 1600-1700kcal.

Marius

oscillate_wildly sa for siden:

Jeg er midt i første uka på lavkarbo etter å ha vært et overspisende karbomonster, så jeg bestemte meg for først og fremst å bli vant med maten uten å telle kalorier denne uka. Ligger vel på 2500 i gjennomsnitt, av og til 1500, av og til 3000 (som de to siste dagene, ops). Har likevel gått ned 600 g de første 4 dagene, selv om jeg har en BMI på 21.4. Strammer inn til maks 1500 fra mandag av.

Newstart sa for siden:

Hmmm har enda ikke telt kalorier jeg. Kanskje det er derfor jeg føler det går sent nå?:p Går ned ca ett kg i uka.

Men det er jo kalorier i alt....:confused:Kanskje jeg skal sette meg ned å regne ut.

kjerstiva sa for siden:

Prøv [url]www.diett.no[/url] En fantastisk "regnemaskin" :D Der får du også oppgitt alt av næringsstoffer i maten du spiser. og mye annet.

Jeg har nok selv ligget på rundt 1500 kalorier. I helgene blir det noe mer pga baconsvor etc :p
Men vekta står som spikra likevel......:mad:

Charlott sa for siden:

Regner med at det var litt fleip i at du synes det er sent med ett kilo i uka? ;)

Det er spot on mtp hva som er anbefalt, går du raskere ned vil du mest sannsynlig sitte igjen med masse løshud. Hudet og hodet trenger tid på å henge med vettø :D

Begynne å styre med kaloritelling med en så fin nedgang er helt unødvendig! Hvorfor forandre noe som funker? ;)

Newstart sa for siden:

Ja har prøvd diett.no noen ganger tidligere:).
Er det ikke irriterende når det står bom fast? Da er det iallefall viktig å ikke miste motet.

Newstart sa for siden:

:(.... nei var egentlig ikke fleip da. Syns alle raser ned i vekt jeg, mens her går det jevnt og trutt ca 1 kg i uka. Men du har så rett-så rett... har ikke tenkt sånn før jeg. Det er visse ting som trenger å henge med. Man bør vel kanskje ikke ha dårlig tid når det gjelder slike ting. Det er bare det at jeg er såå nær målet men likevel så fjern hihi.

kjerstiva sa for siden:

Huff ja, det er frustrerende. Derfor har jeg begynt å føre journal på diett.no for å få en nøyaktig oversikt over kostholdet mitt, og se om det er noe jeg kunne gjort bedre.
Vil tro det ikke hjelper på vekta , at jeg er så energiløs som jeg er. Når jeg kommer meg i gang med trening igjen, håper jeg å se resultater :-)

Jeg synes du har flott framgang jeg !! :)

Batillip sa for siden:

1600 kalorier, maks 16 karber.

Rin sa for siden:

Håhå! Hva jeg ikke skulle gitt for å gå ned ett kilo i uka. Eller et halvt kilo, til og med. :D

Ikke sånn å forstå at jeg syter over vekttapet mitt, men det går i rykk og napp, og tregere jo nærmere normalvekt jeg kommer. For å illustrere - i tiden September-Desember 2009 gikk jeg ned 13 kilo, i hele 2010 gikk jeg ned ca 11 kilo, og så langt i 2011 har jeg gått ned 4-5 kilo. Inni her har det vært flere måneders perioder med stillstand. Jeg blir jo mindre, og har det veldig bra med maten jeg spiser, så jeg er ikke misfornøyd. Men du som går ned et kilo i uka bør virkelig verdsette hvor heldig du er. :D

Lander selv stort sett på 1200-1400 kcal om dagen når jeg spiser som vanlig. Akkurat nå holder jeg på med litt strengt Atkins induksjon-opplegg som krever at jeg spiser mer mat - spiser nå ca 1600 kcal om dagen, og er veldig, veldig stapp mett...

Klara sa for siden:

Tja, 1300 - 1400 kanskje? Teller ikke hverken karber eller kalorier, og det er ikke så ofte jeg legger inn hele dager på diett.no lenger.

Nnem sa for siden:

Spiser ca 2000 kcal om dagen.

Fisken sa for siden:

Spiser rundt 2300 kcal om dagen, da går jeg fint ned i vekt på 75% fett pluss. Er ikke så sikker på om det hadde gått like fint med samme kcal og mindre prosentandel fett, da.

Batillip sa for siden:

Jeg regnet ut snittet nå, og da ble det 1997. To tusen altså. Jeg prøver å få til 1600, men jeg blir ikke god og mett på det. :mad:

Okie sa for siden:

Jeg ligger rundt 1600 men det er faktisk dager det går opp over 2000:D

aslaug sa for siden:

Ca 2000, hadde nok vært veldig sulten hvis jeg hadde spist så lite som jeg ser noen av dere gjør:)! Energifordelingen er ca 5-75-20.

Bestemamma sa for siden:

For å si det som det er...begriper ikke at dere overlever på bare 1500 kcal:p Jeg har og MÅ ha langt over 2500 for å overleve... :D

Batillip sa for siden:

Musikk i mine ører! :D

kjerstiva sa for siden:

Tenker dere at kaloriinnhold i maten også har noe å si i et lavkarbo-kosthold?

Batillip sa for siden:

Mange sier det ikke har det, men jeg tør ikke å gamble. :o

Bestemamma sa for siden:

Når det viser seg at de aller fleste av oss går ned i vekt på et kosthold høyt på fett og lavt på karbohydrater, men som for de aller flestes vedkommende er høyere kalorimessig enn det var pre lavkarbo, er det naturlig å tenke seg at det er lettere å få kroppen til å tro det er gode tider om kcal-nivået er relativt høyt enn om vi er gniene på kcaloriene.....:D Så for meg er det å lure kroppen til å gi fra seg fettet ved å ha et høyt kcal-nivå svært naturlig i et lavkarbo-kosthold....

Batillip sa for siden:

Jeg har på følelsen av at mye fett for andre er lite fett for meg. :o

Bestemamma sa for siden:

Si ikke det...skal vi krangle om hvem av oss som spiser mest fett? :boxing::jegvant:

Batillip sa for siden:

Jeg lå på 3200 snittkalorier de første tre ukene, uten at jeg hadde snøring på det. Så tenkte jeg at jeg skulle ta notatene mine og plotte dem inn i diett.no. Fikk sjokk, reduserte til under 2000. 3200 er akkurat passe for trivselen min. 2000 er slitsomt, for jeg gleder meg bare til neste måltid.

Høyere? :boxing:

Bestemamma sa for siden:

Under en test jeg hadde for en tid siden lå jeg på mellom 3500 og 3700 kcal per dag og lå for det meste i sengen. Gikk ikke opp i vekt, og dagen etter testen var avsluttet var jeg gått ned 600g.

Daglig spiser jeg i alle fall 2500 kcal, men jeg ligger ofte på 3200 kcal og nå har jeg begynt å gå ned i vekt igjen...Lurer på når jeg stopper opp...kanskje jeg blir som et beinrangel...et beinrangel som spiser haugevis med mat.....Vant jeg? :D

Batillip sa for siden:

Du vant! Men du gjør meg lykkelig fordet! :D :D :D

Bestemamma sa for siden:

Glad for å gjøre deg lykkelig.....:D
He, he,he tror vi bommet litt begge to..... jeg vant på kcal. ikke på mengden fett (tror jeg vant der òg, 80%) :D

Håper trådstarter tilgir oss for å rote til tråden hennes...:o

Batillip sa for siden:

Er på jobb, fysen. Denne tråden fikk meg til å takke ja til to kyllinglår. Etter det serverte jeg mikrosprø Norvegia til dessert. Økte altså fra 1700 til over to tusen. Dagens fett: 166. Mindre enn jeg har lyst på, men likevel til å leve med.

God natt! God og mett.

kjerstiva sa for siden:

Tilgitt :D

Dette er uansett interessant lesing!! 3000 kcal? Wow! Og ikke opp et gram? Spennende :D
Hvor høye/tunge er dere?

Batillip sa for siden:

Jeg er 183 og veide 91 for fire uker siden. Nå veier jeg 85,5. Kommer jeg meg ned på syttitallet skal jeg være fornøyd, men målet er 76.

Bestemamma sa for siden:

Jeg er 1,80 og var 109 i august i fjor....Nå er jeg 75-77 og mitt mål er 68-70.....:D

Batillip sa for siden:

Shit!

Jeg trodde 75 var umulig! :o

Nå tror jeg 72 er oppnåelig.

Herregud så glad jeg skal bli.

Batillip sa for siden:

Vi snakker ketose, ja? Sånn cirka?

Bestemamma sa for siden:

Jess, bare ketose....alltid ketose :D Liker meg i ketose :p Er i ketose opp til 46g....har ikke testa over det....

Batillip sa for siden:

Jeg DIGGER å følge i dine fotspor! :D

streber sa for siden:

Dere gjør MEG også lykkelig bare så dere vet det! :D:DJeg går på eurodietten(man følges opp av lege på den), lavkalori og lavkarbo, MEN jeg har alltid måtte hatt endel mat for å fungere, NÅ også, så det blir mange ED produkter. Så mens andre på min diett ligger på fra 1000-1300 liger jeg på 1300-2000 på dette, når jeg spiser vanlig lavkarbo, uten ferdigprodukter blir det MINST 2000:oHvordan greier lavkarbere seg på lite kalorier? EN ss smør= 104 kcal, kjøtt har mye kcal etc etc.. Legen min sier også at jeg må huske fettet på grønnsakene, ja gjerne, men mye kcal blir det!

kjerstiva sa for siden:

75! Det myteomspunndne tall :D

Jeg har SÅ LYST til å se det tallet :D

Tami sa for siden:

Jeg må dessverre telle kalorier for å gå ned og må ligge på max 1500. Atkins anbefaler 1500-1800 kcal for kvinner :)

Batillip sa for siden:

putter bomull i ørene

Bestemamma sa for siden:

Jeg bruker størrelse 42-43 så du kommer nok til å "svuppe" litt i mine fotspor. Om du ikke er like uheldig som meg da, og har store føtter og hender....:(

Men er du en høy person kan du naturligvis ligge høyere i kcal inntak enn ei lita dokke på 1,60. Er jo forskjell på hvor mye folk forbrenner i forskjellige aldre og med forskjellig aktivitetsnivå også, men høyde har mye å si...... Hva jeg skulle ha gjort for å få lov til å være 1,65 og ha små hender og føtter!!....... Er bare det at jeg er som jeg er og prøver å akseptere meg selv slik :(

Du kommer helt sikkert til å få se 75.tallet du òg, vennen min!
Har du langt igjen da? Hvor høy/lett er du nå da?

Ja, ikke hør på slikt, kan putte griller i hodet på oss...bedre å putte noe på grillen istedenfor.....:p

Peppa Gris sa for siden:

Jeg ligger rundt 1600, over det så går jeg opp i vekt :)

Batillip sa for siden:

Jeg har ikke så store føtter, bruker 39. Ikke så rart føttene er såpass små, jeg er 183 høy. :o

Tror jeg skal unne meg en lavkarbopølse eller to, siden du sier det på den måten.

Bestemamma sa for siden:

Du mener naturligvis at det er rart de er såpass små........:p

Heldig du som har såpass små føtter:).....jeg har fortvilt mang en gang over hvor vanskelig det er å få tak i sko/støvler/støvletter som passer....enten er de alfor små og har skyhøye hæler, og det kan jeg jo ikke gå med, eller så er de bare altfor små selv om de er lave.......:(

Ta deg deg en pølse for meg òg, jeg drar på meg mine übersizede støvler og går ut og slår plen....:D

Nnem sa for siden:

Kjenner meg igjen i det du skriver, Bestemamma. Er også 180 cm høy, men har større føtter enn deg. Bruker 44-45 i sko. Er håpløst.

Zincite sa for siden:

Jeg kan egentlig ikke svare på det TS spør om, jeg har ikke talt kcal mens jeg har spist lavkarbo. Vi er to stykker, spiser omtrent en kilo smør i uka, omtrent et kilo kjøtt (ev fisk) daglig, løk, sopp og/eller grønnsak daglig og noen knekkebrød (av Nannah sine) med ost eller hardkokte egg i løpet av uka.
Jeg er 185cm og gikk ned til 70kg på dette. Spiste MYE. Sannsynligvis pga medisiner, men også mulig blandet med stress, mel i sauser, blandingsprodukter mm så gikk jeg noe opp igjen. Ved innstramming til å spise renere er jeg på vei ned igjen nå. 4 kg igjen til der jeg følte meg mest vel - dvs ca 72 (70 ga litt tynne lår..)
Det jeg prøver å få frem er vel at kroppen kan regulere ganske mye om den får muligheten - med ganske ren mat, nok mat og lov til å ta ting i eget tempo. Jeg er klar over at mange her har fysiske faktorer som påvirker balansen, men tror også at mange ov oss er påvirket av "gamle sannheter" som påvirker hva, hvordan, hvor mye osv - hva vi spiser. Noe som kan være like mye hinder i forhold til å stole på kropp, signaler og å slippe kontrollen i hjernen - og i stedet lære oss å lytte på kroppen og å stole på de signalen den gir :)

streber sa for siden:

Greide å avslutte abonnementet, så måtte innom å få det igang igjen :)

Bestemamma sa for siden:

Støvlene mine er 44-45, men så liker jeg å vifte litt med tærne da....:D

Når jeg ser på tickeren din ser jeg at du er mye mer overvektig enn det jeg var...du vet, skostørrelsen går også nedover når vekta går nedover.... Eller har du så store føtter når du er slank også? Prøver å trøste, men vet ikke om det kommer så godt frem....men godt ment, i allefall...:klem:

Veeeldig godt skrevet, Zincite....:)
Merkelig så mange av oss som er "store" (høye) damer, og som har oppdaget lavkarbolivets velsignelser......MYE MAT.....:p
Er du dame du òg?

Nnem sa for siden:

Jeg har alltid brukt str 44 så lenge jeg kan huske. 45 ble nå etter sist graviditet. Hadde vært morsomt å miste en str eller 2. Hvor kjøper du sko? Trenger tips. :) Jeg tar heller ikke nær av det du skrev:)

Batillip sa for siden:

På Grønland i Oslo er det en skobutikk som selger store damesko. Kjempeutvalg i størrelser opp til 45.

lucifine sa for siden:

Så jeg som er 165cm og som har mange kilo å ta av- burde jeg tenke på å senke kcal nivået til ca 1600 (som diett.no anbefaler) eller burde jeg bare fortsette å kjøre på? Jeg ligger mellom 1600-2000 men har vært oppe i 3000+ enkelte dager.. Fikk høre det fra ei venninne at jeg ikke måtte spise så lite kcal da jeg holdt meg under 1600 så jeg økte til "fri spising". Holder meg under 15 kh om dagen.

Går ned ca 1 kg i uken..

Bestemamma sa for siden:

Har omtrent ikke sko.....i alle fall ikke pensko. Bruker noen utslitte støvletter kjøpt i Ellos for et par år siden.Ellers går det i joggesko og støvletter....:( Har bunadsko, de er store nok, men bunaden min har blitt for stor...:p

Takk Batillip, men jeg er rett sjelden i Oslo....16 år siden sist...:rolleyes:

Så lenge du går ned og føler deg vel syns jeg du bare skal spise som du gjør nå....... Om du skulle stoppe opp når du nærmer deg målvekt og du absolutt vil videre ned...kan du vurdere om du skal senke kcal eller senke farten evt. være fornøyd med det du har oppnådd........:D

streber sa for siden:

1 kg i uken er vanvittig bra, ikke forandre på noe som virker er mitt råd! Spis og nyt sier jeg! Jeg er heldig om jeg går ned 100 gram nå og 100 gram da, brukt lang tid på mine kg!

Bestemamma sa for siden:

Men har du vært tjukk alltid da? Unnskyld nok en gang at jeg er så direkte, men jeg kan jo ikke pakke inn ordene så jeg ikke får spurt :)

Om du har vært tjukk alltid og du nå blir tynn kan du nok regne med å gå ned i størrelse. Jeg merker det veeeldig godt på fottøyet, det har blitt noe slærkete rundt foten...i tillegg er det rart å se på føttene mine så tynne de har blitt.........:eek:

lucifine sa for siden:

Jeg har mange kg igjen og er langt fra målvekten min. Kunne gjerne gått ned mer og fortere men jeg vet at det ikke er anbefalt. Så enn så lenge så spiser jeg som jeg gjør, og så ser jeg det ann dersom jeg stagnerer.

Vegard L sa for siden:

1.83 høy, 82kg. I gjennomsnitt 3400kcal om dagen.

Batillip sa for siden:

Du verden, du er jo meg! Og du går ned i vekt..?

Nnem sa for siden:

Vet du hva skobutikken heter?

Nnem sa for siden:

Jeg har alltid vært "feit". Veide ca 95 kg da jeg eksploderte i vekt for ca 6 år siden. Er der jeg vil være når jeg er ferdig. Tror jeg kanskje brukte 43-44 da, husker ikke helt.

Vegard L sa for siden:

Nei, og det har jeg ikke planer om heller :)

Veide ca 84 når jeg la om til lavkarbo for 9 mnd siden. Gikk ned 2 kg ganske med en gang, og så har jeg lagt stabilt siden. Men jeg hadde i utgangspunktet ikke behov for å gå ned i vekt. La om pga jeg føler det gir meg fordeler i forhold til trening og helsen generelt.

Bestemamma sa for siden:

Er du mann eller dame? :)

Hem, da tror jeg du kan se frem til størrelse 41,5 - 42,5.:D

Vegard L sa for siden:

Mann :)

Bestemamma sa for siden:

Ja, da er det forståelig at du ikke skal ytterligere ned i vekt :D

Nnem sa for siden:

Åhhh, det hadde vært så morsomt:D Håper håper:D

Batillip sa for siden:

Så dumt. Jeg hadde håpet du var dame. :o

BenteR sa for siden:

Jeg tok meg nettopp en sjekk på diett.no for å sjekke tallene mine.
Jeg spiser noe rotete, og kcal varierer fra 2100 på de laveste dagene til 3200 på de høyeste dagene. Fordelingen i prosent er
karber: 7,
protein 22,
fett 71
Jeg går likevel ned i vekt, noe jeg ikke ønsker (veier nå under 48 kilo og er 1,60 høy). Jeg måtte sjekke fordi det ser ut som jeg får flere helseproblem (samler visst på dem:confused:) og det antydes at kroppen min er i sultemodus......
Siden karbene mine ligger på 40-50 pr dag (de kommer hovedsaklig fra frukt og grønt) og jeg passer på å spise masse fett (både fra meieriprodukter, oljer og dyr) + jeg får i meg godt med proteiner trodde jeg ikke kroppsvekten ville gå under det som er naturlig for meg (trives på rundt 54 kilo).
Noen som kan se hva jeg gjør galt?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.