< Tilbake til oversikten

Ang. fødselsdag i profilen

siri74 sa for siden:

Da jeg registrerte meg her måtte jeg legge inn fødselsdagen min for å komme videre i registreringen. Jeg tenkte jeg fikk gå tilbake og endre det senere, da jeg egentlig ikke har så lyst til å ha denne liggende. Men jeg får ikke lov til å slette, det kommer bare opp en melding om at jeg har satt inn ugyldig fødselsdag..?

Aline sa for siden:

du trenger jo ikke skrive din egen? ;) eller?

Albertine sa for siden:

1. januar er en veldig fin dag å ha bursdag på.

Aline sa for siden:

men hvorfor vil du ikke ha bursdagen din her inne?

Iset sa for siden:

Jeg trodde ikke det var obligatorisk å skrive fødselsdagen sin? Jeg tror ikke jeg gjorde det da jeg meldte meg inn.... Det kommer opp en rute der du kan skrive inn fødselsdato og andre personalia, men det er jo helt frivillig...

Uansett så kan du jo skrive inn en annen dato, som de andre sier. :D Men jeg trodde nå det skulle være mulig å fjerne? Nå skal jeg prøve på min egen og se.

Iset sa for siden:

Ja det stemmer visst at det ikke går an å fjerne den selv, jeg prøvde nå. Men spør HP, han kan jo fjerne den for deg. :)

Det som kanskje er dumt med å ha en fiktiv fødselsdato i profilen er jo at alderen blir feil. Spørs om du syns det er greit eller ikke. Men om du vil skjule fødselsdatoen din pga anonymitet er det vel enda bedre med feil alder under avataren, for da blir du enda mer anonym. ;)

HP sa for siden:

Dato må alle ha, årstall - alder er frivillig. Men som sagt har vi ingen mulighet til å finne ut om du faktisk har fødselsdag den dagen. Du kan selv velge hvilken dag du vil motta dine gratulasjoner på :snill:

Alle må ha dato fordi det er en måte å sikre seg at det er mennesker som registrerer seg ;)

mofe sa for siden:

Det kan jo være mange grunner til det, Aline. Anonymitet, f.eks.

Nille sa for siden:

Jo, ja, om man er den eneste som har fødelsdag den dagen og alle kjenner en igjen på den dagen så ? Tror man medlemmer sjekker fødseldagene til alle for å se om de "kjenner" noen med den dagen ? Skjønte ikke helt det der jeg.... Hvis man vil være anonym er det beste å ha et nic ingen kjenner en på og en avatar som ikke er en selv ??

...........eller har jeg misforstått alt ? :o

mofe sa for siden:

Nei, men f.eks om jeg tror at jeg kjenner deg da Nille, kjenner igjen det du skriver, også titter jeg på fødslesdatoen din, også tenker jeg "AHA!!! Hun ER født 17. januar 1967 ja!! det var DET jeg visste! HA HA HA!!!"

Sant? :o ;) :p

HP sa for siden:

Hvis denne personen hadde blitt annet enn lykkelig for å finne en venn så vil jeg bare si: Få deg et liv!

Til den personen som måtte si eller tenke noe slikt om noen de finner på nettet - altså ;)

mofe sa for siden:

Hæ?

Aline sa for siden:

tipper han mente at hvis noen fant noen de kjente her inne og ikke ble glade for å finne vedkommende, så var det deres problem :) (altså de som fant ;))

HP sa for siden:

:snill:

Nille sa for siden:

So...???? Flere på jobben har vært innom forumet her.... de har lest det jeg har skrevet, men det er bare EN som VET at det er meg...... Fordi jeg fortalte det (dumme meg). Disse menneskene KJENNER meg altså.... og de er ikke direkte dumme heller.

Folk må jo sette sammen utrykksmåte, nic, avatar OG fødselsdato..... tror det skal mye til å kjennes igjen om man ikke vil det.... Men er man redd for det så er man redd for det.

Om man tror at folk gidder å lete etter nåla i høystakken på nettet...... så sier jeg som HP - GET A LIFE !!

Tror ikke jeg skal si mer jeg........ :rolleyes:

mofe sa for siden:

Ja - og det må man jo respektere.

siri74 sa for siden:

Hehe, må le litt jeg altså :p Ikke meningen å lage noen diskusjon, jeg bryr meg ikke spesielt om hva andre mener og tror om disse tingene.. Og det må jo være opp til hver enkelt hva man ønsker å ha liggende ute av identifiserbare opplysninger, det er vi jo enige om :rolleyes:

Jeg har tidligere hatt skremmende opplevelser med saker og ting på nett/RL (involvert var en eks-venn/"kjæreste"), var bare derfor jeg lurte litt. Det kommer plutselig litt over meg og så glemmer jeg det igjen. Virker sikkert litt rørete :snill: Men det er flere år siden nå så det finnes millioner måter å finne meg på nå uansett, på nett og overalt.

Forresten så skjønner jeg jo at jeg kan sette feil dato, da, hihi. :snill:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.