karianna sa
for 13år siden:
Heihei!
Bare lurte på om noen klarte å regne ut hvor mange karbohydrater dette er til sammen?
En boks med pillede reker (0,5 g karbo/100 g) 650 g.
Fire egg
En avocado
Ca 100 g mayonaise
Kanskje et tåpelig regnestykke, men jeg får det ikke helt til å gå opp her jeg sitter og er litt trøtt :-) Takker for all hjelp :-)
Gerd sa
for 13år siden:
Hei.
Du må veie varene, og karbohydrat pr. 100g vare står enten på forpakningen eller du finner ved å søke her: www.matvareguiden.no
karianna sa:
Heihei!
Bare lurte på om noen klarte å regne ut hvor mange karbohydrater dette er til sammen?
En boks med pillede reker (0,5 g karbo/100 g) 650 g. er det hele boksen, med lake eller bare rekene?
Fire egg medium et medium egg veier ca 55g. Det er 0,3 g. karber pr. 100g
En avocado hvor mye veier den?
Ca 100 g mayonaise står vel antall karber på pakken? Kan være forskjellig fra forskjellige produsenter
Kanskje et tåpelig regnestykke, men jeg får det ikke helt til å gå opp her jeg sitter og er litt trøtt :-) Takker for all hjelp :-)
Vanskelig å regne ut når man ikke vet hvor mye ting veier :)
karianna sa
for 13år siden:
Gerd sa:
Hei.
Du må veie varene, og karbohydrat pr. 100g vare står enten på forpakningen eller du finner ved å søke her: www.matvareguiden.no
Vanskelig å regne ut når man ikke vet hvor mye ting veier :)
Ja, men jeg går ikke rundt med en kjøkkenvekt rundt halsen da Hi hi
La oss si det var en helt vanlig avokado da Fant akkurat ut at 100 gram mayonaise er 2 karbo :-)
Charlott sa
for 13år siden:
Hehe, er vel heller ikke så mange her inne som får veid din mat for deg da ;)
Du må rett og slett veie maten før du spiser den, event veie opp det du bruker mest av og notere det til de gangene du ikke er i nærheten av en vekt :)
Du klarer ikke å spise etter ketolyseprinsippene om du ikke veier maten, like greit å hive seg i det å finne løsninger så du har oversikten :)
karianna sa
for 13år siden:
Charlott sa:
Hehe, er vel heller ikke så mange her inne som får veid din mat for deg da ;)
Du må rett og slett veie maten før du spiser den, event veie opp det du bruker mest av og notere det til de gangene du ikke er i nærheten av en vekt :)
Du klarer ikke å spise etter ketolyseprinsippene om du ikke veier maten, like greit å hive seg i det å finne løsninger så du har oversikten :)
Det har du helt rett i! Skal kjøpe Ketolyseboka i dag :) Tusen takk for svar alle sammen
Charlott sa
for 13år siden:
karianna sa:
Det har du helt rett i! Skal kjøpe Ketolyseboka i dag :) Tusen takk for svar alle sammen
Så bra! :D :heia: