< Tilbake til oversikten

Sjokolade Protein Shake på lavkarbo?

Like_a_virgen sa for siden:

Hei, og beklager om jeg setter inn dette inlegget feil, eller om det står om det andre steder, men kan ikke finne ut av det og prøver meg her..
Jeg spiser generelt lavkarbo, altså ikke veldig streng, men målet er å holde vekta nede og eventuelt ta av 5-7 kg til. Jeg blir fort matlei og det tar tid å lage til alle måltidene i løpet av dagen.
Nå har jeg kjøpt inn "chocolate flavour whay protein drink mix with sweetener" og lurer på om det kan være et alternativ til mellommåltider ? Jeg trener ikke..
Næringsinnholdet pr 100 g er 14 g karber (of with sugar 4g) Noe som er litt mye? Per posjon som er a 35 g blir det 5 g karber (of with sugar 1,5g). Som kanskje er ok ? Dette er med vann. Jeg tenkte og blande vann og fløte for mer smak og mer fett. .. ?
Noen som har noen tanker på om dette er lurt eller ei?

Nerthus sa for siden:

Bruk det med måte, siden du ikke trener har du heller ikke særlig behov for proteindrikker :) Noen får stans i vektnedgang med slik drikke, det finner du utav ved og prøve deg fram selv :)

Jeg har tidligere anbefalt cappuchinosmoothies der halvparten av en proteinpulverporsjon blandes med fløte/cc osv - så det kan jo være et alternativ?

Min personlige erfaring sier at man (jeg ihvertfall hehe) blir lett "avhengig" av denne drikkematen, og den fortrenger for min del fast føde i for stor grad. Så strengt tatt - skal du ned noen kilo til, sett deg noen uker hvor du spiser så rent som mulig, så kan du heller unne deg en slik shake av og til, etter at du har nådd målvekten, eller andre mål underveis i vektnedgangen din :)

Like_a_virgen sa for siden:

Mmmmmh så sant så sant: Jeg trenger jo ikke alle disse proteinene så lenge jeg ikke trener, så det er nok søtmomsen i meg som håper på at denne shaken skulle fått grønt lys .. Jeg får heller, som du foreslår, unne meg shaken når jeg fortjener det, ikke drikke den daglig.
Takk for svar :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.