< Tilbake til oversikten

Nescafe espresso

lucifine sa for siden:

nescafe espresso, delicate crema.. Kan jeg drikke det på ketolyse eller ødelegger jeg for meg selv? Har ikke sukker oppi, men hender jeg har en spash melk eller krem oppi når jeg er på besøk..

Charlott sa for siden:

Har du forsøkt å søke litt for å finne karbinnhold?

lucifine sa for siden:

Jupp det har jeg. Står at det er 100% kaffe, men ellers sliter jeg med å finne det jeg lurer på. Er ikke skrevet inn på diett.no eller andre steder jeg har søkt.

Rikkem0r sa for siden:

Fant denne siden og denne.. På den siste står det 2 KH per serving..

lucifine sa for siden:

Ja de har jeg også funnet, men jeg er enda forvirret.. Den første står det ingenting om kh, og på de andre to står det henholdvis 0.1 og 3.1. Hvordan vite hvilken som er riktig? ER det karbohydrater i kaffe? Trodde kaffe var trygt jeg? At det vasr evnt fløten som gav karber?

snuppelure74 sa for siden:

det skal ikke være noe karbs i kaffe, men hvis det er tilsatt noe melk eller sukker i denne så kan det jo være noe !!!
Jeg lager kun latte på kaffe maskin men blir jo noen karber p.ga melken men jeg er på max 50 om dagen da, så blir litt annrledes :)

lucifine sa for siden:

Så da kan jeg fortsette å bare regne på melk/fløten da? Som jeg har gjort til nå?

snuppelure74 sa for siden:

Hvertfall det jeg gjør, men hvis det ikke er vanlig ren kaffe du bruker så må du sjekke pakka !
Men jeg hvertfall som lager kaffen selv på kaffemaskin regner bare på melka jeg bruker :)

babydoll sa for siden:

Lurer på om de mener at det er 3.1 carbs per 100 gram pulver, og 0.1 per kopp a 3 dl eller noe sånt. Det er uansett så små mengder at man kan regne det som null.

lucifine sa for siden:

Takk dere! Da kan jeg fortsette med kaffekosen hos naboen med god samvittighet!

Adriane sa for siden:

Har ingen fasit på karber, men kan jo maile produsent/forselger.
[color=darkgreen][/color]
Det jeg skulle si var at dette er den eneste pulverkaffen jeg har funnet det verdt å drikke. 3 ts i en kopp, og 2 dl kokende vann. Ha i en ts fløte, så er det julaften og 17 mai på samme tid.:love:
[color=darkgreen][/color]
Og nei, jeg jobber ikke i bransjen:D
[color=#006400][/color]
Har kaffemaskin med hele bønner hjemme, men reiser mye.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.