< Tilbake til oversikten

Kaffe latte

Lagom sa for siden:

Er det ok å ta en kaffelatte på cafe hvis man ber om helmelk og ikke tar noe sukker i?

kattungen sa for siden:

Det bestemmer du igrunnen helt selv ;)

Jeg pleier å bestille soya latte :)

Gerd sa for siden:

På ketolyse? Nope. Det er mye melkesukker i helmelk. Og slikt sukker skal vi ikke ha på ketolyse. :)

Lagom sa for siden:

Tusen takk for svar, da blir det en kopp svart kaffe. :)

kattungen sa for siden:

Men hvordan fungerer det med soyamelk da? 0.1 gram karbo pr 100 gram på soyaen er jo ikke ille, er det? forvirra

Lillemy71 sa for siden:

Bestill soyamelk du dersom du tåler det, men husk bare på at langt fra alle cafeer har den sukkerfrie soyamelka. Ofte serverer de den som heter Soya - Natural den inneholder alt i fra 2.5 kh (den på bildet) per 100 g til 5 g kh per 100 g alt etter merke. Synnøve Finden sin er vel den med mest i tror jeg og en latte har jo ofte 2,5-3 dl melk i seg.

En annen ting er at det blir ikke anbefalt og innta for mye soyaprodukter av ulike grunner (bare å google). Bl.a. inneholder soya mye planteøstrogen og kan tukle med syklus og hormonbalanse. Noen tåler ingenting mens andre kan ha litt, selv ber jeg om latte med soya på cafe for det er bare en gang i ny og ne, men nå tåler jeg heller ikke melk da.

Gerd sa for siden:

Soyamelk fungerer, viss du drikker det :)

Men bare pass på det som Lillemy71 nevner :)

bettylue sa for siden:

:rolleyes: Vi får håpe at cafè`er snart våkner og lager dette til oss;
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548

I mellomtiden får vi heller innvitere til cafè hjemme eller ta den sort ute(event. med fløte), men det er jo ikke helt det samme... Må forresten tipse om kakao av santa maria kokosmelk (halve boksen pr kopp. Må spa`s ut av boksen, men blir kremet og fyldig når varmes), 1 toppet tsj kakao pulver og søtning etter smak, jeg bruker to suketter pr krus. Varm godt. Nam! :w00t:

Lagom sa for siden:

De hadde faktisk sukkerfri soyamelk på den cafeen jeg var på, så da tok jeg en kopp. Fikk se på kartongen til og med. :D

Gerd sa for siden:

Det var service det :heia:

Lillemy71 sa for siden:

Hehehe, jeg spør alltid om det, de ser litt rart på meg men jeg får som oftest se den uten problem :D

Lagom sa for siden:

He he, ja det sto faktisk at de hadde soyamelk på disken, men jeg spurte om det var den sukkerfrie og da tok hu bare kartongen opp på benken. Blei imponert selv ja. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.