Jeg har de siste 35 årene(og jeg er "bare" 39 nå) hatt store problemer med å komme meg på "hjørnet". Det går vanligvis 4-7 dager mellom hvert besøk, selvsagt er det ubehagelig hvis det er en uke eller mer siden sist, men har vært vandt til det siden jeg var liten.
Hadde vel en drøm om at lavkarbo skulle "kurere" dette også, siden både migrenen, restless legs og fibroen er bedre, men nei!!! Sukk!!!
Så over til spørsmålet, er det noen som har noen gode ideer for å løse/løsne på problemet?
Jeg er på det jeg kaller generell lavkarbo, etter å ha startet butikken med ketogen kost. Aldri hatt utslag på stixen, men vet det kommer av stort væskeinntak hver dag. Tok en test for en tid tilbake, drakk bare halvparten men holdt meg til lik kost som ellers, da viste stixen at ketosen var inntakt, da jeg økte til mitt daglige inntak av væske igjen var den ikke farget. Drikker ca 5-7 liter hver dag.
Hva kan en kronisk forstopper gjøre for å få fart på sakene?
nå sliter ikke jeg med det i samme grad som deg.. men når jeg føler meg litt stoppet opp putter jeg cocosa i en kopp STERK kaffe om morgningen, eller i en kopp te om kvelden. pleier å funke på meg! :) håper du får orden på det :)
Takket for svar begge to:)
Det at jeg spurte var fordi jeg har prøvd nesten alt og håpet på å finne en ny vei å gå i forhold til problemet:) prøvd perioder med loppefrø, linfrø, fiber, ikke-fiber,fett, ikke-fett, kuttet ut mye, tilsatt mye, men ingenting har hjulpet ennå.
De finner ingen feil m mage og tarm, men er arvelig belastet på området.
Leger anbefaler, frukt, fiber(grovt brød) og mer vann......ehhh, skal jeg drikke 10 liter vann om dagen eller? Og frukt+brød spiser jeg ikke, det har ingen effekt på magen i alle fall, etter 30 år med feilinfo om hva som er bra for kroppen er jeg glad for at jeg har erfart lavkarbo.
Cocosa begynte jeg med på fredag, skal bli spennende å se om det har noen funksjon, ikke skjedd noe ennå, men Rom ble ikke bygget på en dag. Tar 4 ss hver dag i tillegg til 2 ss undos choise(skrives det slik, det ser feil ut, men gidder ikke gå på kjøkkenet å se etter). Cocosa'n smaker råtten huggorm, har prøvd å skjule smaken, men har funnet ut at jeg like godt kan svelge den rett ned og heller ta noe smaksrikt etterpå. Undos'en blander jeg i smoothisen, da går den ned:)
Snakket med ei om dagen som hadde kjøpt noe frukt å fiber(?)
Usikker på om det var frukt første ordet, men det var iværtfall
en blanding av svisker, fiken, dadler osv Dette hadde hun kjøpt
på apoteket, å at tarmen tømte seg så det sang, tenkte kansje det
kunne være noe?
Har lest at malitol kan brukes som avføringsmiddel, har desverre også fått
erfart at sjokoladen cavalier med det (den hvite platen) setter fart på magen,
kunne ikke forlate skåla en hel kveld:eek:
Laktulose skal jo og virke avførende :)
Ville egenentlig tatt kontakt med legen å krevd å fått en grundig
undersøkelse, kan jo umulig være sundt for deg å gå på dette viset :/
Sender en klem jeg :) :klem:
Hei:)
Det sa du noe, fikk tips om dette for en stund tilbake, men hadde glemt det. Det skal prøves ut. Malitol har liten effekt, mulig det er litt, men spiser det jo så skjeldent:)
Skal se om jeg ikke får kjøpt det i løpet av uka.
Takk for :klem: sender en tilbake :klem:
Så bra, det skal testes.
Skulle jo nesten tro at så fettholdig mat også smurte systemet, men neida:)
Har tenkt litt på noe som er litt rart. Ta f.eks siste uken. Veide 82 forrige mandag, spiser mine2-4 måltider hver dag. Var på do på onsdag(sorry infoen, men den måtte med), etter det spiser jeg fortsatt 2-4 måltider pr dag, dvs at jeg i gjennomsnitt har spist 21 måltider den siste uken
uten dotur.......hvordan kan jeg da veie fortsatt 82?
Hvor ble vekten de3 kyllingbrystene av, den halve svinefileen, grillmaten i helgen, de 3-4 lavkarbopølsene jeg har brukt i eggerøra, for ikke å snakke om eggene, sjokolademouseen i helgen,vekten av totalt 2 brokkoli og 2 blomkål, hva med all salaten, den veier ikke mye, men noe veier det jo.
Merkelig! Vet jo at mye av dette kommer ut som væske, men alikevel da
:) :)
Da har jeg kjøpt inn "frukt og fiber", første ladning er svelget, nå skal jeg bare vente og se om den har funksjon på min trege mage. Begynner å føle meg passe gravid utseendemessig(men det kan ha m andre ting å gjøre, nærmere forklart på bloggen):)
Mitt normale inntak er 5-7 liter pr dag, håper det holder:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.