< Tilbake til oversikten

Lavkarbokjeks med kun 1% kh fra Den Gode Baker

marjusen sa for siden:

Heisann.

LIFE på CC Gjøvik bruker den gode baker, og jeg sendte dem en mail om dem også laget lavkarbobrød.

Se svaret jeg fikk:

Hei Marius.

Vi har akkurat utviklet og fått godkjent en lavkarbo kjeks J
Vi kaller den ”Fiber Knas”,og den inneholder 1 % karbohydrater til 100 g.!
Denne kjeksen blir lagt ut for salg i våre butikker i disse dager.

Vi holder på med og utvikle et lavkarbo brød også ,men dette er stadig på prøvestadiet.

Mvh merete/den gode baker

Det høres jo bra ut:)

Marius

Charlott sa for siden:

Spennende! :D Sier du ifra når den er i hyllene også kanskje? ;)

marjusen sa for siden:

Jepp, jeg skal følge med.

Den gode baker har også egen nettside: [url]www.dengodebaker.no[/url]
Der er det også en nettbutikk. Så da legger dem den ut der også tenker jeg.

Marius

Charlott sa for siden:

Inn å kikke litt :D Takk takk, Marjusen :D

marjusen sa for siden:

Da skal denne være mulig å bestille via forhandler. Sikkert flere LIFE butikker som kan bestille disse. Det gjør dem på CC Gjøvik værtfall.

Sendt: 12. juli 2011 09:38
Til:
Marius****

Hei:-)

Vi har akkurat informert våre forhandlere om at vi nå har produktet for salg!
Etter hvert vil det også være mulig og bestille dette i vår nettbutikk.

Produktet har fått navnet :Fiberknas.

Ha en god dag!

Mvh Merete/den gode baker

marjusen sa for siden:

Nå ligger disse i nettbutikken til dengodebaker.no også.

Litt stiv pris ja, 300 for 6 stk

Edit: var seks poser ja, ikke så ille da

marjusen sa for siden:

220 Fiberknas, 6 poser a 200 g
Ingredienser: egg, linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, valnøtt, himalayasalt.

Et*lavkarbo produkt, inneholder kun 1 g karbohydrater pr. 100 g.

Smakfulle kjeks med god holdbarhet. Kan enten spises som de er, eller som vanlig knekkebrød med pålegg.
Pris inkl. mva Kr. 306.00

marjusen sa for siden:

La akkurat inn en bestilling.. Skriver her hva jeg synes osv

marjusen sa for siden:

Var ikke frakt på dem heller. Også sender dem faktura. Najs. 306 inkl frakt for dette var jo ikke ille

Kanutten sa for siden:

Hvis de skal klare holde kjeksen til 1 karb pr 100 gram må det nesten bety at de inneholder stort sett bare linfrø og egg... :confused: Et snev av det andre?? I såfall er 306 kr DYRT!

marjusen sa for siden:

Billig kanmdet vel ikke sies å være, men 50 kroner for en pose kjeks er verdt det om dem smaker bra og er sprø. Holder lenge står det og. Kan jo fint spise 4 slike til frokost med mye pålegg.

lillemeg88 sa for siden:

å, jeg vil også prøve disse! har du smakt på dem enda? :D

Lillemy71 sa for siden:

Ikke rart det er dyrt når de bruker Himalayasalt (dyrt vanlig salt med spesiell farge) :D

Alynna sa for siden:

Tenkte det samme som deg, her går ikke innholdsfortegnelse og antall kh opp i det hele tatt! Gjetter på ca tre ganger så mange karber minst, de lager da ikke linfrøomelett heller...

marjusen sa for siden:

Bestilte dem i går kveld. Får dem nok i løpe av uka. Melder fra hva jeg synes

catrin sa for siden:

Jeg kjøpte en pose i dag, og de er skikkelig gode. Kostet 59 kr hos Life. Dyyyrt, men kjøper de garantert igjen.

Linsa sa for siden:

Hvis du heller vil lage de selv trenger du:

2,5 dl linfrø

2,5 dl solsikkefrø

2,5 dl sesamfrø

ca 80 gram valnøtter

4 store egg

1/2 teskje salt eller himalaya salt

Ovn: 180grader*

Stekes i 3 porsjoner!

Da begynner vi:

Ta fram en bolle, knekk 4 egg og saltet oppi og visp lett. Ta fram en annen bolle og hell oppi linfrø, solsikkefrø, sesamfrø. Ta valnøttene i en brødpose og knus dem med en kjevle. Valnøttene skal nesten være malt. Ta valnøttene oppi bollen med frøene. Hell sakte frøblandingen oppi eggene. Ikke hell alt oppi med engang. Det er litt forskjell på eggstørrelsen, så det er viktig at deigen ikke blir for tørr. Konsistensen på deigen skal være som en grøt som såvidt henger sammen.*

Ta fram et stekebrett og legg bakepapir på. Bruk en spiseskje til å legge 3 x 3 "klumper" på brettet. De trenger ikke å være formet på noen spesiell måte. Så tar du fram et annet bakepapir og legger oppå. Bruk en stekespade eller kjevle for å få "klumpene" helt flate. Da kan du ta av bakepapiret og sette dem i ovnen. Du kan eventuelt forme dem runde i kantene, slik at det ikke blir så mye frø som faller av når de er ferdigstekte.*

Sett ovnen på 180 grader. La de stå inne i 15-20 minutter. Bruk en stekespade og løft dem for å sjekke om de er sprø!

Mmmmmm bon apetit

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.