< Tilbake til oversikten

Fiskekaker og krøkkebær/kreklingsaft

makami sa for siden:

Heisann :-)

Jeg har veldig lyst til å lage lavkarbo fiskekaker. Synes fiskekaker er lettvint og godt, men de man får kjøpt i butikken er fulle av hvetemel. noen som har testet å lage lavkarbo fiskekaker? Har også lyst til å lage krøkkebærsaft, kanskje iblanda litt blåbærsaft og ripssaft. Safta er for det første veldig god, og den er jo også rene vitaminbomben utover neste vinter. Problemet er at safta kommer til å bli veldig tam uten sukker, så hva gjør jeg? Er stevia et alternativ?

bliss sa for siden:

hei - nå ga du meg god ide til middag i morgen :) laget du fiskekaker eller hvordan gikk det ? jeg kan skrive om min selvkomponerte oppskrift i morgen hvis de blir gode

Zincite sa for siden:

Her er i alle fall noen fiskekaker :)
Stevia burde være et alternativ, men kan bli bittert. Viktig å ikke ha i for mye. Her er en artikkel om stevia - med beskrivelse av hvordan en bruker blad fra planten til safting og sylting :)

bliss sa for siden:

Laget fiskekaker i dag :) laget de på linken over men siden det er dårlig med torsk og lignende fiskeslag her jeg bor (Singapore) laget jeg med 80% laks og 20% snakehead (hvit fisk) og ellers fulgte jeg oppskriften og reagerte litt på at deigen ble så løs men de var veldig lette å forme og steke. serverte med brokkolimos (brokkoli, litt smør, litt fløte, salt/pepper).
regnet forresten nøye ut total karbo : 13 kaker = 11 karbo altså ca 0,9g/kake :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.