< Tilbake til oversikten

Plutselig brennende magesmerte

Buck sa for siden:

Etter å ha spist middag istad fikk jeg plutselig en brennende magesmerte. Det kjennes best over navlen opp mot ribbeina. I tillegg er jeg litt kvalm. Til middag spiste jeg nakkekotelett med salat bestående av ost, avokado, agurk og isbergsalat. Pepsi max til drikke. Ingenting jeg aldri har spist før med andre ord.
Er slike magesmerter vanlig? Bør jeg bekymre meg?

nellie sa for siden:

halsbrann?

Buck sa for siden:

Takk for svar:) Det er mulig det var halsbrann, men heldigvis gikk det over utover kvelden:) Er halsbrann vanlig på ketolyse?

Simpfan sa for siden:

Jeg har i det siste hatt mye mer halsbrann enn noengang etter ketose og lavkarbo, så ja, jeg tror det er vanlig. Jeg bruker nexium, men enda har jeg stadig mye syreplager. Jeg får nesten alltid en følelse av at jeg er ekstremt sulten etter at jeg har spist agurk.

TrillTrall sa for siden:

Jeg får halsbrann om jeg spiser mye "søte" karbohydrater, men ikke når jeg spiser lavkarbo (ikke ketose). Og det kan være ganske så vondt på det verste!

bevaremegvel sa for siden:

jeg har vært plaget med magesår, halsbrann etc i de siste 20 årene, men etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg blitt myyye bedre. Det er ikke ofte jeg tar syrenøytraliserende medisiner nå for tiden :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.