< Tilbake til oversikten

Melding til overvektige: Begynn og løp!

Engledans sa for siden:

Underholdende lesning:D

arnakristin sa for siden:

Hei
Får ikke fram noe kommentarfelt jeg… skulle vært morsomt å lest!

Kitt sa for siden:

Kommer heeeelt nederst på siden, etter reklamen!;)

Lava sa for siden:

Ser ingen kommentarer jeg heller..

nellie sa for siden:

Ikke jeg heller.

Klara sa for siden:

Jasså! :D

Kitt sa for siden:

Så rart! Jeg finner dem heeeeelt nederst på siden! Bruker Mozilla, da! :)

Har fingransket hele sida før jeg spurte her ja… etter reklamen kommer dukker det bare opp linker til de som blogger om artikkelen. Har også trykket på knappen for ”kommenter artikkelen” men ingenting skjer…

Señora sa for siden:

Snodig, jeg ser kommentarene, bruker Safari.

Jeg himler av artikkelen, flott det at alle kan løpe, jeg kan ikke. Da blir jeg skadet med en gang i form av diverse betennelser :btdt: og ender opp som sofagris igjen.

Klara sa for siden:

Så rart! Prøvd en annen browser?

Hei,
Byttet nettleser... da dukket det fram masse interessant!

helsefreak sa for siden:

Kjemperart! Jeg fikk opp alt! Artig lesning! ;-)

Kitt sa for siden:

:heia:

Mithila sa for siden:

"Man skal ALDRIG kutte ut sukker helt."
Interessant påstand, og dersom ein skal slenge ut ein slik, kan ein i det minste skrive "aldri" rett... :)

Mithila sa for siden:

"Enig. Problemet med mange overvektige er at de frykter sultfølelsen. Å gå sulten en liten stund hver dag har aldri drept noen. Det er jo, tross alt, slik man går ned i vekt."
Kommentarar til denne?

Kanutten sa for siden:

:lol: Kan si meg enig med denne! HATER løping jeg! :p

nellie sa for siden:

jeg bruker også firefox, men ser ikke en dritt. ser på andre artikler da.

LIBBA sa for siden:

Enig!
Foretrekker rask gange, helst i skogen :D

barfor sa for siden:

Det er jo greit å være sulten før man skal spise, og er jo ofte et tegn på at kroppen trenger mer energi. Vel å merke hvis ikke man har blodsukker som en berg og dalbane.

Nerthus sa for siden:

Merkelig - jeg har også firefox og får opp alt.. :confused:

Nerthus sa for siden:

Jeg liker at såpass mange reagerer på belastningsproblemene ved såpass overvekt, fatter ikke at man ikke heller anbefaler veldig rask gange, det er ekstremt effektivt og man slipper og ødelegge beinhinner, knær, ankler og for ikke å snakke om PUPPENE om man ikke har en kjempetrang og god treningsbh! ;)

LIBBA sa for siden:

Samme her :)

Kanutten sa for siden:

Ditto :ja:

jolie sa for siden:

Haha, så man kan kun slenge ut kontroversielle påstander om man behersker rettskrivingens kunst?

Skal jeg plukke ditt innlegg fra hverandre? :p

Opheliia sa for siden:

Hm, nå er han Espen utrolig dyktig da. På sitt felt..så jeg ville faktisk hørt på han jeg!? Jeg er ikke noe fan av å jogge, det er så tungt og slitsomt, men hvis det er sakte nok (ja..) så er det en helt utrolig fettforbrenning. 1-2 øker av det i uka+resten styrketrening er fantastisk for min kropp iallefall ^^

Jeg ser den at de som er superovervektige vil ha problemer med å jogge.. men igjen; her er min inspirasjon (og ikke de overvektige, men Pauline Nordin): www.youtube.com/watch?v=y03zMT1RCWA ... de løper og trener massevis av styrke (selvfølgelig, hallo, sjekk Gud da))....

Mithila sa for siden:

Plukk i vei;)

Lillemy71 sa for siden:

Jeg brukte å hate løping, mens nå elsker jeg det. Innser vel nå i ettertid at en av grunnenen til at jeg syntes det var så fælt å løpe var at jeg var overvektig og totalt ute av form.

Min personlige trener (lille skjønnasen :D) sier at de aller fleste kan trene på en eller annen måte så lenge de ikke har direkte fysiske begrensinger (sykdom, handikap osv) det er bare å finne den rette treningsmetoden for den enkelte. Jeg spurte han om jogging og overvekt og han sa at han ville ikke anbefalt jogging til en overvektig person som ikke er i form, nettopp pga av diverse belastningsskader. Han anbefalte heller ellipsemaskin eller gåturer til vekta går ned og man kommer i bedre form. Selv er jeg overvektig, men er i meget bra form i følge PT.

Jeg begynte å gå før jeg kom i gang med jogginga. Jeg visste at noe måtte jeg gjøre for å komme i bedre form, så jeg begynte å gå en tur (en runde på ca 5,5-6km) og gikk så fort jeg klarte. Hadde gode sko og mesteparten av turen gikk på grusvei. Brukte pulsklokke for å ta tiden og målet var å presse tiden ned. Etterhvert begynte jeg å jogge deler av turen og nå jogger jeg mesteparten og bruker rundt 40 min, målet er å komme ned mot 35 minutt i løpet av sommer og høst. Nå elsker jeg joggeturene mine for jeg er i mitt livsform og for meg er det rene meditasjonen å gjøre dette. Hadde du kommet til meg for 2-3 år siden hadde jeg også sagt at jeg hater løping.

T

Furine sa for siden:

Godt poeng. Eg var ikkje vanvittig overvektig i ungdomstida, men overvektig var eg likevel. Vart til tider tvinga til å springe på skulen, sjølv med legeerklæring på at eg ikkje skulle gjere det. Har hatt beinhinnebetennelse i venstre bein, og har framleis øydelagt høgrekne (det byrja då eg var 14), det vil ikkje bli bra igjen, ei heller etter 2 operasjonar. Har artrose i det kneet, og det vil forbli sjølvsagt. Men eg går, og eg går ganske mykje. Og eg stortrivast med det!

Kanutten sa for siden:

Jeg var hos manuellputten i går og fikk endel nåler i låra. Gjett hvem som i dag har følelsen av bein som går av seg selv og har lyst å løpe??? :eek:

Unga reiser til syden i morgen sammen med faren... Kanskje jeg skal begynne med små korte joggeturer for meg selv mens sambo er på jobb?? :eek: :eek: Skal få flere nåler i låra på fredag. :D DA kommer jeg til å løpe fort da!

Nå har jeg fått nåler i nakke, rygg, hofte, rumpeballer samt for- og bakside av lår... Kommer til å lekke som en sil når sambo og jeg skal kose oss med vin til helga. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.