Jeg kjenner jeg har mye vann i kroppen, veier 0,5 kg mer enn sist uke og har ikke vert på do på flere dager til tross for at jeg har spist mye kjøtt ol...
Jeg har ikke vondt i magen, bare irriterende at jeg ikke går ned
Det funker jo ofte å drikke te, men det er så varmt at det ikke frister serlig...
Har begynt å avogtil spise 2 fiberrik med masse smør og masse ost.. kanskje en dårlig ide? at det stopper magen?
Nekter å tro at jeg har lagt på meg fett, siden jeg har vert i ketose hele tiden....
Fiberrik kan jo stoppe opp magen litt, det er mye fiber i dem, som du strengt tatt ikke trenger, men som Nellie sier, så vil jo naturen gå sin gang.
Om du er plaget med vannansamlinger, så er det først og fremst lurt å drikke nok vann, med vann skal vann fordrives. ;) Og te kan du jo drikke kaldt. Både løvetann- og kjerringrokkte er vanndrivende. Litt sitron i vannet hjelper også, jordbær er vanndrivende etc. Koffein er kun vanndrivende for de som ikke er vant til et visst daglig inntak.
Litt fleipete men med litt sannhet. Spis litt for mye av maltiol (kunstig søtning), så får du fullstendig tømming av tarmen. For å få vann ut av kroppen kan du drikke mye vann (gjerne 5-6 liter)
Jeg har gått opp og ned de samme 3 kiloene i snart en måned. Det er så frustrerende, jeg har ingen do problemer, men dette drittvannet som legger seg på....sukk...
Sambo holder på med ølbrygging. Han kverner kornet selv og koker det. Det han koker ut kalles kalles malt og sammen med vann blir det vørter. Restproduktet er fiber. Omtrent ren fiber ala kli. DET brukte de i brødbakinga før i tiden (og nå også :D). Det ble også brukt som dyrefortilskudd. Malten lagde de maltsirup av.
Man trenger fiber, men fiberet i fiberhusk er overflødig. Det vil vel være individuelle forskjeller, men generelt er det nok fiber i grønnsaker og kjøtt for at magen skal fungere.
Har du ikke skjønt det ennå selv? Jeg og mange med meg trenger det ikke i det daglige. Johannesbrødkjernemel er forresten noe helt annet. Det er fortykningsmiddel.
Dessuten snakker jo trådstarter om forstoppelse, da er det jo faktisk en mulighet for at h*n blir hardere i magen av fiberrik, jeg blir i alle fall det av for mye brødgreier.
Og jeg har det motsatt.. Det eneste som funker er mer fiberrik. Og især hvis kroppen har tendenser til vannlagring. Da er fiberrik fabelaktig! Da suger den til seg vann så det jomer etter! OG glir glatt ut.... :o
Jeg er ikke ute etter noen diskusjon. Jeg vil bare belyse at kropper er forekjellige. MIN trives med fiber og da er jeg sikker på at andre kropper også trives med fiber, hvis ikke er jeg et unikum. :o
har det selv slik i perioder at jeg ikke får gått på do. Og da ender det ofte med en diger forstoppelse, og store smerter .. Så det er nok greit å få magen i gang igjen.
Sterk kaffe, gjør gjerne at jeg må løpe på do. Kli sklal hjelpe. Svisker.
En annen ting som er greit å huske på er at på lavkarbo så får man mindre avfallsstoffer fordi kroppen nyttiggjør seg i større grad maten den får, og da går man generelt mindre på do enn på høykarbokost.
Jeg tar to ts da.. Blander det sammen med kamutgress, spirulina, cocosa og tangen min. I denne chiliteen du anbefalte. Knallgod og da går det ned.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.