< Tilbake til oversikten

Hva skjer? (vektoppgang)

karboJan sa for siden:

:eek: Har gått opp 2 kilo på 2 dager! Har gått på lavkarbo i snart 3 uker, og har gått ned 2,5 kilo. Før jeg gikk på vekta i morges vel å merke.... Har ikke spist annerledes i helga bortsett i fra sjokolademousse som vi lagde i går etter oppskrift i 'frisk med lavkarbo' boka. den inneholdt 150g 70% sjokolade, 100g sukrin, 3 egg, 3dl fløte og litt kaffe. Ellers føler jeg meg bedre enn på lenge, mer overskudd og god og mett. Men har en Bmi på 33,5 så jeg trenger IKKE å gå opp i vekt!:mad:

Rin sa for siden:

Ikke få panikk! Etter 3 uker er det helt normalt at kroppen tenker seg om litt og vekttap uteblir en liten stund.

Vanlige grunner til et par kilos sving oppover på vekta kan være:

• Menstruasjonssyklus. Har du mensen? Eggløsning? - Vannsamling...
  • Manglende dobesøk
  • Mye salt mat eller mye søtstoff
  • Sykdom/betennelser, som kan føre til vannsamling
  • Dårlig eller for lite søvn
    Osv, osv.

Senk skuldrene og fortsett å spise som du har gjort - de kiloene du så i dag morges er ikke fett, de kommer til å bli borte igjen. :cool:

Gerd sa for siden:

Enig med 157cm: Ikke få panikk. :)

Første som slår meg er sjokolademousseen.
Der er det en del sukker i. Fra sjokoladen. (70% inneholder 33g karber pr 100g)
Og da kan jo kroppen reagere med å binde vann.

Så spis som du pleier du, og prøv å unngå slike godiser (lovlig eller ei), så forsvinner nok vannvekta ja :)

karboJan sa for siden:

Takker for svar, mensen håper jeg ikke at jeg får for jeg har vært gutt i 38år og akter ikke å forandre det... ;)

nellie sa for siden:

Det er nok bare at sukkeret har bundet til seg vann:) Virker ikke som at mannfolk har helt de samme problemene med vannsamling som jenter har:p

lillemeg88 sa for siden:

hahaha:D

karboJan sa for siden:

Hva med Farris Bris med smak? Går det greit? Kjøpte en kasse på tilbud se...

nellie sa for siden:

Skal jo være litt salt i den, så i teorien kan det binde vann.. Har aldri opplevd at litt farris ødelegger så veldig mye, men.

Du får prøve:)

Rin sa for siden:

Haha, ikke alltid så lett å gjette etter nickene her inne. :D

Dolsi sa for siden:

Det er dessverre noen som reagerer negativt på sånt som sjokolademoussen du beskriver. Altså man reagerer med vektøkning, stagnering av f.eks: fløte, sukrin og andre ting.
Det er derfor det kalles partystoppere.
Selv spiste jeg lavkarbobløtekake 17 og 18 mai, og det ble jeg straffet for på vekta leeeenge. :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.