Jeg ante selvsagt ikke at det var helligdag i dag og at butikkene stengte tidlig. Vi kjørte fra butikk til butikk slik at jeg kunne handle inn lavkarbo mat til meg selv i helgen t.o.m mandag. Men ingenting var åpent!! Kjørte til en bensinstasjon, og der funka ikke stripen på kortet mitt og ingen av de andre vennene mine ville/kunne legge ut for meg :mad:
Så nå er jeg snart stuck langt oppå fjellet uten tilgang til butikker og med masse høykarbo mat som pasta og nudler.. Jeg måtte bare blåse ut litt frustrasjon, jeg vil absolutt ikke ha høykarbo helg, blir så dårlig og uvel av det :( + at det hjelper hvertfall ikke på vekta..
Men de andre har vel tenkt å spise noe til pastaen sin? Eller er det bare tørr pasta der?Jeg vet ikke hvor mange karber du ligger på,men ser at det ikke er mange, siden du er på ketolyse. Dropp iallefall pastaen, så får du heller spise kjøttet og grønnsakene. Prøv å velge det "snilleste" karbene, hvis du har mulighet til det. Jeg ser veldig for meg at du er på vei på hyttetur nå.. hehe.. siden du skal langt opp på fjellet. Jeg er sikker på at om du bare får sett deg litt rundt, så er der andre alternativer enn høykarbo. Det er vel det vi trener på å se etter? Hold ut! JEG HEIER PÅ DEG!!! :) Dette kommer til å gå bra :)
Men btw - høres supertrasig ut da!!! Drikk masse vann og håp på at vennene dine liker kjøtt eller kylling eller noe som de har til disse nudlene sine! Stakkars deg!! Håper det går bra og at du ikke er så sulten :p
Jeg tror jeg hadde veldig godt av denne helgen jeg faktisk!
Jeg ble så frustrert og bestemte meg for at det var ok å skeie ut en helg, siden dette er en livsstil og ikke en diett så må man vel neste regne med å skeie ut litt her og der. Ingen skade skjedd selv om vekten viste +1 kg i dag. Regner med det bare er vann(?) som forhåpentligvis forsvinner raskt! :)
Deeet jeg tror var så bra med denne helgen, var at jeg innså hvor mye bedre lavkarbo mat er. Jeg har alltid vært en pasta elsker og det spiste jeg mye av i helgen.. Nå finnes det ingen lyst på det lenger, eller noe som helst annet høykarbo mat :D
Ingen lyst på pasta? Åh, det er det jeg sliter mest med, da jeg er så grådig glad i det. Det har gått fint til nå, men er redd for at om jeg smaker det bare en gang til, så er jeg ute på ville veier med en gang ... hehe Et lite spørsmål : Ble du ikke dårlig i magen av høykarbo maten? Jeg hadde meg en smell en kveld der jeg spiste pittelitt, og resten av kvelden satt jeg på potten uff
Squash spaghetti?? Dette hørtes spennende ut :) Nei, har ikke smakt det, men har lest at en kan erstatte lasagneplater med squash. Nå skal det sies at jeg er VELDIG glad i pasta i alle varianter, så klarer ikke helt å se at squash kan erstatte det? Men om du mener at dette er et godt alternativ så skal jeg jaggu prøve det! :D Det blir spennende...hvordan går jeg frem??
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.