Da var det på tide med en ny utfordring!
29. Juli er det olsok og siden det ikke er så veldig lenge til så setter jeg denne utfordringen til -3kg, men dere kan selvsagt velge hvor mye som er realistisk for dere selv!
Vekten i dag var tilbake på samme nivå som for nesten 2 uker siden, så da tar jeg det som utgangspunkt. 81,5kg. Da blir målet 78,5 (og kanskje jeg nærmer meg bunad til barnedåpen 6. august?)
Henger meg med her jeg å. Skal i bryllup den 30 juli så dette var ei perfekt utfordring:)
Har akkurat nådd st.hans målet mitt på 82 kg.. vel er 200 g unna, men d er da enda halvannen uke igjen..
lurer på hva jeg skal sette målet til...
Skal til oslo i neste uke å da blir d tre dager på høykarbo (skal prøve å holde på lavkalori de dagene) er spent på hva vekta viser når jeg kommer hjem.
Regner med d blir litt alkohol som også skal forbrennes før fettet;) hihi..
Skal på bon jovi konsert på onsdagen..
det jeg kaller skikkelig husmorferie;)
Nei tilbake til målet mitt.. Det må bli en plass på 70 tallet... setter d ca 5 kg... dvs 77 kg..blir 5,2..
så får jeg heller justere det hvis det blir for vanskelig...
Hiver meg på denne jeg for det høres realistisk ut. Regner i fra siste minstenotering som er 76,4 kg. Har vært litt høyere de siste par ukene for det har blitt mye, om enn lovlig, mat, en del atkins barer, cola z og vin og da holder jeg på vekta. Satser på ny minstenotering allerede på fredag :D
Veiedag i dag og ny minstenotering, 76,1 kg. Det er bare ned 300 g siden 21.05, men det har vært noen merkelige uker med mye (lavkarbo) mat og en del alkohol så det må nok ta litt av skylden. Men jeg er bare glad at det går nedover for her har vekta stått stille siden februar i fjor :eek:
Du er ikke alene om det. Her står vekta på det samme igjen:confused:. Litt opp og litt ned i løpet av uka. Mister motivasjonen av det:( Føler at jeg spiser alt for mye fett, er jo vokst opp med at fett er farlig, blir kvalm etter at jeg har spist når jeg tenker på alt fettet jeg spiser. Men ... jeg leser jo her at det tar tid, bare så vanskelig å være tolmodig. Vi får holde motet oppe og hjelpe hverandre over kneika. Snart sommerferie, da skal jeg slappe av og ikke tenke så mye på kosten. Fortsetter selvfølgelig med lavkarbo (det er en livsstil jeg liker godt) men kanskje slappe av litt med alt fettet.
Lykke til til deg, og gratulerer til alle som går nedover ;)
Jeg heier på oss alle:heia:, forhåpentlig skjer det noe utover høsten
Godt å se at jeg ikke er alene..
Jeg endret litt på dietten min og fokuserer nå mest på kalorier igjen, men har også en grense på karbene slik at det fortsatt er lavkarbo.
Nå er jeg med igjen. I går gikk jeg ned som sagt 900g, og i dag gikk jeg ned enda 600g. Kan virke som det har løsnet litt for meg.. Jeg sto stille i 2 måneder og gikk opp og ned den samme kiloen, så nå lever jeg heller med lite fett, lite kalorier, litt fler karber og mer frukt og grønnsaker. Uansett, nå er jeg 500g inn i spillet igjen ;)
Gratulerer med fine tall på vekta:heia: Kjenner jeg blir litt misunnelig:rolleyes:
Hva ligger du på i proteiner? synes jeg ligger veldig høyt, men vet jo ikke hva som er det riktige. Jeg har også begynt å tenke i samme baner som deg, iallefall over sommeren. Skal til Spania og Italia i tre uker så da blir det det enkleste tror jeg. Lykke til videre med ditt kosthold, ser ut som om du er på rett spor.:)
Nå er jeg ikke så veldig nøye med alt av inntak bare spesielt kaloriene er så lavt som mulig. Men de siste to dagene så har protein ligget på 32% (52g) og 41% (61g).
Jeg har maksgrense på 1500 kcal, men i går og i dag prøver jeg å holde meg under 1000, så det ble 708 kcal i går og planlagt 653 kcal i dag. Dermed ble det 78g karbo i går og 70g i dag, hvor jeg har maksgrense på 100g karbo. Så jeg går ned på vannvakt og underernæring akkurat nå, og forventer at det vil gå mye saktere i neste uke. Men enn så lenge så er jeg superfornøyd med noe nedgang i det hele tatt! ;)
Planen er i grunn bare å gå på lavkalori i 1 måned, for allerede nå kjenner jeg meg oppblåst og uvel av så mye karbo. Men slik det har vist seg nå så må jeg ned på ketolyse for å føle meg bra og der går jeg ikke ned i vekt i det hele tatt, så det blir et hardt valg :p
Siste oppdatering før ferien: -0,2 kg fra forrige uke, dvs. at jeg har 2,3 kg å gå ned innen olsok. Den siste uka har vært preget av litt for mange selskapeligheter, og dessuten har jeg ikke drukket så mye vann som jeg burde heller, mest fordi jeg ikke alltid har kunnet fly så mye på do...:p Vannet hjelper meg virkelig ned i vekt, og det rare er at jo mer vann jeg drikker, jo tørstere blir jeg, og så det blir faktisk lettere å drikke mye vann. Er det flere enn jeg som har det sånn? :confused:
Nå skal vi lufte campingvogna, og i 2 av de 4 ukene vi skal være bortreist bestemmer vi menyen selv. De resterende 2 ukene blir mer utfordrende, men jeg regner med å finne gode løsninger.
Da ønsker jeg dere lykke til med fortsatt vektnedgang mot olsok! Vi snakkes da!
Jeg har smugtittet litt på vekta og har endelig begynt å gå nedover:D
Reiser bort hele helgen. Blir en stor utfordring når jeg skal bo hos andre men er nå supermotivert så jeg tror det skal gå bra :rolleyes:
Ønsker dere alle en super helg.
Veiedag i dag, litt opp fra sist uke men tar det ikke så tungt siden tanta er på besøk og da går jeg opp 1-2 kg:
21/5 - 76,4kg (det jeg var da jeg meldte meg på her)
17/6 - 76.1kg
24/6 - 76.3kg, men med tanta på besøk tror jeg nok at jeg har tatt av og da kommer jeg kanskje til å se det magiske 75-tallet neste uke - wuhuuuuu:D
Ser ikke ut som om vekta mi endrer seg uansett hva jeg gjør.:confused: Slurvet litt i helgen, og det ble to dager med vin. Var ute av ketolyse søndag kveld, men tilbake igjen i går kveld. Sliter med motivasjonen om dagen, så målet for sommeren og ferien reduseres noe. Klarer jeg å holde meg der jeg er i dag er jeg glad.
Start: 88,9 kg
26/6: 87,4 kg Starter på et lavt tall, vet ikke om det stemmer da jeg brukte en annen vekt enn den jeg er vant til, men da starter vi med 1,5 kg ned! :D
3/7
10/7
17/7
24/7
Vekttråden min. Har veie dag onsdager.
30/3: 93,4kg
22/6: 81,0: -1,0 Helt utrolig.. 29/6: 81,0: +/-0. egentlig førnøyd
6/7:
13/7:
20/7:
27/7:
3/8:
10/8:
17/8: totalt ned 12,4 kg:) 4,0 kg igjen til olsok
Var i utdrikkingslag i helga, å da ble det konsumert en god del drikke gjennom hele dagen..... å som alle vet så forbrennes alkohol før fett...
så jeg er førnøyd med å være kommet ned på 81,0 igjen.. søndag var vekta på 82,9.... men så var jeg heller ikke i seng før kl seks om morgenen:)
å det etter en sooooolid posjon nattmat...
Ikke ofte man er i slikt lag så jeg tillot meg å koble helt ut den dagen eeeeeeehhh og natta hihi:) :o
Neste planlagte fridag er 30 juli.. da skal vi i bryllup til de som ble drukket ut:cool:
Var egentlig veiedag på fredag men jeg har det så travelt om dagen at jeg glemte det helt ut. Fikk somla meg på vekta og har faktisk gått ned litt. Ikke mye men så lenge det går nedover er det greit
21/5 - 76,4kg (var ikke på vekta mellom dette og den 17.juni)
17/6 - 76.1kg
24/6 - 76.3kg
4/7 (1/7) - 75.6 - det er 0,5 kg mindre enn minstenotering det :D
Ikke så mye men uansett ned er ned og jeg er glad for det :D Og ikke minst at jeg nå ser det magiske 75-tallet :D
26/6: 87,4 kg Starter på et lavt tall, vet ikke om det stemmer da jeg brukte en annen vekt enn den jeg er vant til, men da starter vi med 1,5 kg ned! :D
3/7: 89,2 kg. Opp 1,8 kg siden forje uke!! Totalt 0,3 kg opp.
Kan vel takke meg selv da jeg har skeia ut endel i det siste også har jeg mensen. Håper jeg kan skylde på det!
Ligger 300g over startvekta på Olsokutfordringen, og 700g over minstenotering.
Har blitt litt for mye utskeielser for meg, sliter med å holde meg til reglene for ketolyse.
Huff, her trengs det skjerpings, nå må det fokuseres på hva jeg EGENTLIG vil.
Nå skal jeg inn i keteose igjen og holde meg der, banna bein.
22/6: 81,0: -1,0 Helt utrolig..
29/6: 81,0: +/-0. egentlig fornøyd 6/7: 79,3: -1,7:D:D
13/7:
20/7:
27/7:
3/8:
10/8:
17/8: totalt ned14,1 kg:) 2,3 kg igjen til olsok
Der forsvant forrige ukes utskjeielse:) og endelig under 80.. DEILIG
Drar på ferie i morgen. Så det er usikkert om jeg får lagt inn vekt neste onsdag, men skal prøve.... hvis ikke tar jeg det den dagen jeg kommer hjem.
hiver meg med her jeg=) jeg skal prøve på 3 kg til da;:) selv om det er kort tid! jeg veier akkurat 80 kg og sliter med den knekken med å komme meg under 80!!!
heiv meg på vekta på fredagsmorgen før jeg styrta avgårde til flyplassen og jammne hadde jeg ikke gått ned litt, selv om forrige uke var bare stress (Blei dumpa :() og feil mat .
21/5 - 76,4kg (var ikke på vekta mellom dette og den 17.juni)
17/6 - 76.1kg
24/6 - 76.3kg
4/7 (1/7) - 75.6
8/7 - 75.1kg -
Ned 1.3 siden jeg begynte, det duger det, håper jeg er under 75 kg neste uke :D
1,1 i minus fra siste registrering her inne og -0,7 fra siste logiske registrering. Det betyr 1,1 til målet, kanskje innen rekkevidde, dersom jeg er inne i en god periode.
29/6: 81,0: +/-0. egentlig fornøyd
6/7: 79,3: -1,7:D:D 15/7: 79,5:+0,2:(
20/7:
27/7:
3/8:
10/8:
17/8: totalt ned13,8 kg:) 2,5 kg igjen til olsok
Har vært på hytta over ei uke og er ganske fornøyd med resultatet. VAnligvis går kveldene bort i boklesing og godtespising... men denne gangen har jeg vært flink.
Grua meg siden jeg vet hvordan d bruker å være, men jeg spiste heller litt popcorn eller litt potetgull.. er jo karber i det også, men ikke sukker og popcorn veier jo ingenting i forhold til smågodt..
Har skjeia pittelitt ut til middag også med en liten potet en dag og hjemmelaga potetsalat en annen dag.
Men ellers så har jeg kommet meg gjennom uka uten problem.:)
ER veldig fornøyd med at jeg holdt meg under 80=) Bare 2 uker igjen til olsok.. Denne skal jeg greie:) LYKKE TIL I INNSPURTEN ALLE SAMMEN:)
HURRA FOR NEDGANG :heia::heia::heia:
og takk for omtanken men kjærligheten er på plass igjen så nå er alt bare fryd og gammen :love:
Jeg har også gått ned siden sist :D Det var egentlig veiedag på fredag men siden jeg hadde mensen bigtime og var skikkelig oppblåst valgte jeg og ikke gå på vekta da. Veide meg i dag og ENDELIG - jeg er under 75 kg - wuhuuuu!!!
21/5 - 76.4kg (var ikke på vekta mellom dette og den 17.juni)
17/6 - 76.1kg
24/6 - 76.3kg
4/7 (1/7) - 75.6
8/7 - 75.1kg -
18/7 (15/7)- 74.1
ned 1 kg siden sist, mulig det er Udosen som virker og ned 2.3 kg. Kanskje jeg når målet for denne utfordringen :)
Og til alle andre, lykke til, stå på og god sommer :)
Forbanna sommer, forbanna kjærlighetssorg, forbanna meg, forbanna øl og forbanna min rotete livsstil!!!!
Startet på 66,3 kg, gikk ned en kilo og så opp 1.6 kg. Ligger nå 0,6 kg over startvekt på olsokutfordringen.
Er ikke fornøyd med det, og ikke fornøyd med meg selv i det hele tatt.
Har druknet mine kjærlighetssorger i litt for mye LITE-øl og slurvet med kostholdet.
Jeg vet hvor dumt det er, og at jeg bare ødelegger for meg selv, så gi meg et spark bak!
Et pittelite spark bak kommer her :boxing: også en kjempestor:klem:
Kjærlighetssorg suger, har nettopp hatt noen jævlie dager selv og da er det lett og ty til ting man ikke skal ha. Har heldigvis ordna seg nå og det håper jeg det gjør for deg også. Fortsett der du slapp og drukne heller sorgene i litt tørr hvitvin eller vodka med sukkerfri brus. Du er snart på sporet igjen, lykke til :klem:
Her går det skikkelig dårlig.. har ikke gått ned ett gram, heller opp... Lover dårlig for målet om å nå under 90 kg til 20 august. 1 måned igjen, og 4,9 kg.. Det går ikke tror jeg.
6/7: 79,3: -1,7:D:D
15/7: 79,5:+0,2:( 20/7: 79,0: -0,5
27/7:
3/8:
10/8:
17/8: totalt ned14,4 kg:) 2 kg igjen til olsok
HMMMM.. vil vist ikke forlate 79 tallet.. nu e æ klar for 78;) begynner å spøke for olsok målet.. håper d løsner neste uke...
Takk for tilbakemelding, jeg føler jeg ikke helt vet hvor jeg har vært i det siste, føler meg som en båt som har mista fortøyninga og driver for vær og vind.
Har nok brukt alkohol som en mer eller mindre bevisst strategi for å få opp humøret, slippe å tenke, samt kunne se verden i øynene uten et trist hengefjes.
Prøver å lure meg selv og omgangskretsen.
Nå skal jeg jobbe litt med meg selv, jeg kan ikke endre på tingenes tilstand, men jeg kan tilrettelegge den veien jeg vil gå selv.
Forstår deg godt....Har selv nettopp tatt farvel med mannen jeg elsker for n`te gang...han vil ikke ha meg....jeg må leve uten ham og sorgen over det dreper meg....jeg greier såvidt å holde meg oppe så jeg ikke skal gjøre noe galt mot meg selv....Kjærlighetssorg er for jævlig....:(
Har falt helt av dette jeg.. forkuserer ikke lengere på vekt, men cm, så dette er den siste vektrelaterte saken som er, så det er så lett å glemme :p Har gått en del opp akkurat nå, mye vannvekt. Så er spent på hva vekta sier den 29. Vi reiser den samme dagen, så jeg håper jeg rekker å oppdatere før vi drar da :P
Kaster meg på, jeg, selv om det er litt i seneste laget. :p
Startet igjen for fullt for nøyaktig to uker siden etter en del høykarbofester med klassen, og lå da på 76.6 kg. Har siden da kommet meg ned til 74.3 kg, men klarer liksom ikke helt å komme meg ned på 73-tallet. Har likevel gått ned 2.3 kg, så mangler 700 gram for å klare utfordringa. :)
Heisann, da var jeg "tilbake til start", dvs vekta står nå på 66,3 kg, akkurat det samme som da denne utfordringen begynte. Tickeren går i alle fall ikke bakover lenger. -:)-
.
Har rotet fælt i sommer, men har nå gjenopprettet gode matvaner, og jeg merker med en gang at kroppen setter pris på det.
.
Nå trenger jeg bare at vi utsetter Olsok med noen uker, så får jeg nok snart resultater jeg også?
.
Uansett så kan jeg i disse dager feire 1 år på forumet og med lavkarbo, og jeg er over 11 kilo lettere enn da jeg begynte, så jeg vet det virker!
.
Da var det 300 gram ned siden i går. Ganske overraskende mtp at jeg spiste litt dessert så sent som kvart over tolv, men klager absolutt ikke! :p
Da ser oversikten min sånn ut:
9/7 - 76.6
10/7 - 76.6
11/7 - 75.3
12/7 - 74.3
23/7 - 74.3
24/7 - 74.0
Mål: 73.6 kg
Jeg har ikke gått jevnt ned (vippet ganske mye opp og ned mellom den 12. og 23.) men bestemte meg for ikke å legge inn tallene og heller komme meg ned til minstenotering. :ja:
26/6: 87,4 kg = Totalt - 1,5kg
3/7: 89,2 kg = Totalt + 0,3 kg.
10/7:89,7 kg = Totalt + 1 kg.
17/7:90,2 kg = Totalt + 1,5 kg. 24/7:86,2 kg = Totalt - 2,7 kg.
Oi oi oi, her har det bare gått dårlig hele veien, men så plutselig i dag fikk jeg ny minstenotering. Selv om jeg veide meg ETTER middag MED treningklær og JOGGESKO på. Jeg er så lykkelig!! Nå gleder meg meg til neste veiing. Håper det går mere nedover da!
Trenger jo bare 0,3 kg for nå målet, dette er gøy!
Her går det dårlig, hadde en positiv minstemåling lørdag, kun 0,8 fra målet, men så har vekta steget 1,2kg på 2 dager. Har blitt litt ekstra medisiner nå etter alt som har skjedd disse dagene og det har nok trigget vannlagring. Mot normalt har det ikke trigget mat- og godtesug. Så jeg bare avventer å justere noe som helst enn så lenge.
Jeg har rett og slett sluttet å følge sånn med på vakta og måler heller cm. Er ikke så store endringer i vekta, men har allikevel enorme endringer på kroppen. alle klær blir bare større og større :D
Bestemte meg her for en stund siden at fra nå av skal jeg ikke fokusere så mye på de talla som den fryktelige ustabile vekta viser, men heller fokusere på hva jeg faktisk ser i speilet. Derfor har jeg meldt meg ut av alle slike kg-utfordringer det blir bare et stressmoment og spesielt når man aldri klarer det.
Jeg fikk beskjed om at jeg ikke ser ut som vekta mi, og at jeg umulig har 30 kg jeg kan ta av, selv om vekta sier så. Så det er nok mye i det du sier, Lillemy71 :) Jeg sjekker målene, fettprosent, muskelprosent, vekt og bilder osv en gang i måneden, for å følge med der også. Ellers går det stort sett på vekta, men den er ikke alltid så snill..
Vekta mi er en lunefull jævel som nå skal pensjoneres - i søpla!!!! Kommer bare til å veie meg når jeg er hos kiropraktor/massør for de har en skikkelig vekt man kan benytte seg av. Der er jeg maks en gang i mnd så det passer bra.
Oi, har visst kommet inn i en sånn nedgangsperiode. 200 gram ned igjen, som vil si at jeg ligger på 73.4. ;) Kanskje jeg kan komme med ned til 72 innen slutten av sommerferien? :spent:
6/7: 79,3: -1,7:D:D
15/7: 79,5:+0,2:(
20/7: 79,0: -0,5 27/7:77,8: -1,2 endelig løsnet det igjen 3/8:
10/8:
17/8: totalt ned 15,6 kg:) 0,8kg igjen til olsok
2 dager igjen til målet og 800 g.. tror ikke det går men er i allefall på måltallet, om enn ikke på rett tall bak komma;)
Vi reiser ganske tidlig i morgen og jeg vet ikke om jeg rekker å veie, så jeg sier meg ferdig her jeg :) 1,2 kg er borte, ble ikke riktig 3kg, men igjen så mistet jeg fokus på vekt også så det er nok der grunnen ligger. Uansett fornøyd med å ha gått ned i det hele tatt :)
:)Hei noen forslag til nye utfordringer..
tror ikke det er noen spesielle merkedager å holde seg til akkorat nå...
Burde jo være en som slutter engang i sept. om ca 6 uker.. syntes det er passelig lenge på disse utfordringene...:)
hva med 9 sept det er 6 uker til i morgen(og bursdagen min:))
Noen som vil være med på den nå som olsokutfordringen er nesten slutt???
Halloween burde være neste utfordring. da har man 3 måneder på seg, slik som de fleste utfordringer er, så da burde man kunne bruke 5kg som mål også ulikt med denne som ikke fikk så lang tid (ca 1,5 mnd) og da holdt 3kg i lange baner for de fleste.
Så jeg stemmer for en halloweenutfordring (31. Oktober)
Vekta mi stoppet på minus 0,5 kg, altså langt unna målet.
Men jeg har levd som en surrekopp i sommer, og er utrolig glad for at jeg nå omsider har klart å strukturere meg, og at vekta går rolig nedover igjen.
.
Jeg hiver meg på neste utfordring! Stå på folkens!
Vekta stoppa på 77,2. bare 200 gram fra målet på 77 kg, men er allikavel 5 kg ned på denne utfordringa:) så jeg er kjempeførnøyd, for her raser det avgårde:D
har klart 16,2 kg på 17 uker:D:D
nå er det videre til neste utfordring):
Og i dag viser vekta +0,8 fra siste måling, det gir en nedgang på 1,2 på denne utfordringen. Ganske så frustrerende i grunnen...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.