< Tilbake til oversikten

Lavkarbomat i Paris?

lille_trille sa for siden:

Noen som har peiling på franske oster?? Skal tilbringe 5 dager i Paris, og kan ikke et ord fransk. Blir en utfordring å lese på pakningene, men har funnet ut at karbohydrater er hydrates de carbone.
Vel, regner med at de franske ostene er fete og gode, så det blir vel noen dager med ost og tørr hvitvin :D

sasiv sa for siden:

Å så misunnelig jeg blir. Jeg og min mann var der i April i fjor, en fantastisk tur. Vi gikk Paris på kryss og tvers, og må desverre bare si at de folka der spiser virkelig masse karber. Små boder overalt der du får kjøpt en halv meter med brød (pain på fransk). På restauranter var det straks bedre, men potet (pommes de terre) til alt. Meeeeeen, de er kanskje verdens vennligste folk, så det blir nok ikke noe problem å få det du ønsker. Vi spiste noen Hamburgere her og der på restaurantene, og de består av det beste kjøttet jeg noen gang har fått i en hamburger. Virket som rent kvernet kjøtt, og de var enorme. De har jo ellers meget bra salater, tunfisk, cæsar, osv. gjerne med feta eller annen ost (fromage).
Uansett, kos deg masse, det er en fantastisk by. Ps. en tur til latinerkvarteret anbefales. Unikt miljø, mat og butikker.
Au revoir.

lille_trille sa for siden:

Tusen takk for tips. Vi har frokostbuffet på hotellet hver dag, så der skal det gå greit. Har hørt rykter om hambugerene der, så de skal jeg teste + ost, masse ost :)

manebane sa for siden:

Ååå...har vært i Paris to ganger men har aldri hørt om hamburgerne??? :confused:
Ja, ja..da må vi dit en gang til :rolleyes:

Go tur!!:D

Furine sa for siden:

Eg har meir høyrt at folk får kjøt og salat eller grøne bønner til middag, og må spørje etter potetene, så du får høyre med dei! ;) Det er kanskje litt alt etter kor du er i landet

By the way, så heiter karbohydratar på matpakningar "glucides"! Her står nemlig all varedeklarasjon på både nederlandsk og fransk...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.