< Tilbake til oversikten

Kefir?

Paris sa for siden:

Har funnet en muffins-oppskrift jeg har lyst å teste ut - men den har kefir i seg. Men kan vi bruke det i bakst?

Evt erstatning for dette? Fløte blir nok neppe det samme... Det skal være 3 dl i hele røra - så det er jo litt også

halkatlala sa for siden:

hva med å bytte ut med rømme eller cf?

Paris sa for siden:

ja det var jo kjempelurt :)

Men kefir har 4 g kh/100 g - så dette blir ca 12 på hele - mot ca 9 med rømme - så ikke helt store forskjellen? Men raskere kh kanskje?

Imp sa for siden:

Yoghurt naturell er sikkert likere på konsistens og smak enn rømme vil jeg tro. men bare 4 kh? Jeg ville brukt kefir tror jeg..

Rikkem0r sa for siden:

Seterrømme har bare 1,6g KH/100g, det samme har CF(sjekket her )så blir ikke 9 da:) Blir 4,8 totalt=) Men jeg vet at når jeg har brukt kefir i bakst tidligere har luftigheten og fuktigheten blitt fantastisk og jeg vet ikke om du får samme resultat med rømme.. Prøv og feil ;)

Paris sa for siden:

Seterrømme fra Tine har 2,9 g - hvilken har 1,6?

Og 1 dl rømme veier kanskje mer enn kefir? Og da blir summen kanskje enda høyere? Har ikke målt volumet for en boks eg...

Charlott sa for siden:

Synd det er så mye surr på de ulike karb.innholdslistene altså!

Tine oppgir også 2.9 gr karb pr 100, så du må nok oppjustere litt ;)

Rikkem0r sa for siden:

Jeg er "stuck" offshore så har ikke tilgang på en rømmeboks, hvis du trykker på linken jeg la til i det første svaret mitt ser du jo hvor jeg har fått tallet fra :) Beklager hvis det ble forvirrende :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.