< Tilbake til oversikten

Ovnsbakt spisspaprika med kjøttdeig

Bøtt sa for siden:

Dette har jeg laget to ganger nå og er en rett som passer fint til fredag og lørdagskvelden:)

Kan også fylle en squash vist en ikke liker paprika:ja:eller en bifftomat da kan du bare ta ut innholdet i tomaten og ha i fyllet.

Kjøttdeig
1liten løk
1boks champinjong
1boks hakka tomater.
1/2 Boks rømme
1ts chillikrydder
Mozzarellaost
Brie.

Brun kjøttdeigen ,tilsett løk og champinjong.Ta så oppi de hakkede tomatene ,soppen og rømmen.La dette stå å putre i 20min på svak varme.
Skjær paprikaen i 2 og legg kjøttfyllet i paprikaen.Skjer brie i tykke skiver og legg på toppen,strø litt mozzarella over til slutt.

Stekes midt i ovnen i ca20 min.

HenrikBooe sa for siden:

Så veldig godt ut :) skal prøve den :)

Anitra sa for siden:

Mmmmmmmmm

Imp sa for siden:

Oppskriften er satt opp til tirsdag! :p

Bøtt sa for siden:

Så bra :)

LIBBA sa for siden:

Å....så veldig godt ut :sikle:
Skal prøves snart :ja:

Bøtt sa for siden:

Ja den ble veldig god,smeltet brie var supert, aldri brukt det til varm mat før.,men det anbefales :ja:

Tommeline sa for siden:

Hadde denne til middag idag. Best uten brie synes jeg.
For lite smak i fyllet. Skal prøve meg på andre varianter fyll tenkte jeg.

Kanskje sa for siden:

Har ikke disse avlange smaks paprikkaene mer karbohydrater enn vanlig paprikka?

Har liksom tenkt det siden den er så søt og god.

Helst bør man vel bruke grønn paprikka?

men det såg veldig godt ut :-) har ikke prøvd å smelte brie

mio87 sa for siden:

jeg skal prøve denne imorgen :) men, jeg er veldig glad i mat som er godt krydret, forslag til krydder jeg kan bruke?

Tommeline sa for siden:

piri piri (chili) feks. Kanskje litt fersk hvitløk.

Bøtt sa for siden:

Jeg brukte chillikrydder i ,glemte å skrive det i oppskriften,men har lagt det inn nå.Men også viktig at sausen får koke (småputre en god stund )for da kommer smaker mer frem og blir sterkere.
Serverte denne til en vennine i går og hun synes den var kjempe god og fikk oppskriften.Jeg synes sausen smakte godt ikke mild sånn som overnevnte,.Men smaken er som baken:);)
Brien gjorde susen synes jeg men jeg skjærer av alt det ytterste på den da:ja:

Imp sa for siden:

Dette ble ikke den suksessenjeg hadde håpet på. Men mannen stekte det i 20 min og gadd ikke sjekke paprikaen. Den var fremdeles hard, og jeg er ikke noe glad i hard paprika..så ville nok stekt den kanskje dobbelte tiden.

Men mannen likte det kjempegodt, og spiste opp alle restene. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.