< Tilbake til oversikten

Mat på jobb

Elena sa for siden:

Der jeg jobber, spiser vi middag sammen med de som bor der. Det er ofte mat med mye karbs som ris og pasta.Pleier å droppe dette og kun spise kjøtt og grønt..
I dag var det avslutning og det ble servert amerikansk kjøpe pizza... URK

Jeg prøver å være flink i forkant av vaktene mine her, slik at jeg har max å gå på av karbs pr dag, men 2 pizzastykker, en liten porsjon ris osv ødlegger alikevel ganske mye.
Dette er vanskelig... Noen tips?

Regret sa for siden:

kun spis det du kan spise, og dropp bunnen på pizzaen!

Dolsi sa for siden:

Man må rett og slett bare bestemme seg for å kjøre lavkarbo og stå over det man ikke bør spise.
Dette krever planlegging. Vet du at det er mat du ikke kan spise på jobb, så må du selv ta med mat.

Gjør det på samme måte på jobb jeg.
Jobber i barnehage og kan spise lunsj der hver dag om jeg vil,men det er sjelden jeg gjør det pga det ikke passer inn i min lavkarbodiett.

Har med meg lavkarboknekkebrød, omelett, eggerøre, middagsrester, ja det jeg har og kan spise :)

Ashley sa for siden:

Uff jeg elsker lavkarbo maten, men det som irriterer er at brødskivene de har i barnehagen i lunsjen ser så uafttelig gode ut. frister alltid med det jeg vet jeg ikke kan ha. sukkersuget er borte:D...meen jeg er en sta og omvendt psykoligisk person. rart sagt hehe. det jeg mener er at tvinger du i meg sjokolade nekter jeg å spise den å omvendt.

liker ikke alltid å må stå på kjøkkenet dag inn og dag ut for å forberede lunsj. brødskiver på jobb er jo superenkelt. men er man så enkel i matveien går det jo utover helsa. derfor det kalles ferdigmat. vi skal foreberede maten vår slik de gjorde i steinalderen, og det er sånn vi er ment til å spise. fantes ikke kjøleskap på den tida. den tanken inspirerer meg.

så bare vær kreativ i matveien. lager du stor middag kan du fikse lunsj for mange dager i forveien. jeg hater selv når det er varmmat f.eks pizza på jobb. men sånn er livet. selvdisplin kommer du langt med.

Dolsi sa for siden:

Bakte rundt 100 hveteboller på jobb i barnehagen i dag jeg.
Aldri har boller sett bedre ut og luktet bedre.
Men, jeg sto over altså, smakte ikke så mye som en bitteliten bit :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.