< Tilbake til oversikten

NO trenger jeg hjelp!

claragulla sa for siden:

Har holdt på med ketolysekuren i en måned no. 2 uker før jeg begynte på ketolysekuren gikk jeg på en suppekur, og mistet 3 kilo, disse har ikke kommet på igjen. :) Gikk ned 1 kilo første uka på ketolyse, deretter har jeg gått opp og ned dette kiloet fram til no. Kroppen min har tydeligvis ikke tenkt å respondere på denne kuren, og nå begynner jeg å bli lei av å vente på resultater! :(
Jeg har vært i ketose fra dag 2.
Jeg har forøvrig mine mistanker om at jeg kan ha spist for mye melkeprodukter (fløte, seterrømme, hvitost, brie, cottage chees etc.) og ifølge blodtypedietten som jeg fulgte for 2 år siden (?) skal jeg ikke ha ku-melk. Jeg har derfor prøvd å kutte ut alle disse produtene, og erstattet noe med geite-produkter. Jeg skal heller ikke spise svinekjøtt ifølge blodtypedietten, så jeg har tenkt å kutte ut baconet også etterhvert, men har ikke kommet så langt ennå. Jeg kjenner også at jeg har mye vann i kroppen, og tenker at det kan være pga. at jeg spiser bacon hver dag?
Men til tross for dette, så føler jeg at blodsukkeret er stabilt, jeg er ikke sulten mellom måltidene, og jeg er frisk og opplagt, så det er jo positivt! :) Men jeg skulle så gjerne ha gått ned i vekt også!
Jeg er 91 kg og 166 cm. høy.
Typisk dag for meg:
Frokost: 3 speilegg + bacon
Lunch: omelett av 3 egg, geitmelk, geitost/fetaost av geit og bacon/kjøttdeig/skinke.
Middag: kjøtt og salat med rømmedressing/ lavkarbolasagne/ lavkarbopizza med salat etc.
Kvelds: noe småtteri + et glass cola light

Kan noen hjelpe meg?

Carisma sa for siden:

Hvor er grønnsakene? Det skal være grønt til alle måltider.
Og light brus trekker vann for en del av oss...
Dessuten tror nok kroppen din at det er hungersnød enda, pga suppekuren :o Den trenger litt tid på å lære at det er ok å slippe energi.

claragulla sa for siden:

Jeg spiser nok ikke grønnsaker/salat til alle måltider, en tomat til speileggene da kanskje?
Flere synspunkter?

Kitt sa for siden:

Altså, du har gått ned ca 4 kg på 6 uker. Det er da helt ok vektnedgang, det!
0.5 til 1.0kg pr uke i snitt ansees for å være det optimale. Da følger både hodet, kropp og hud med i prosessen.
Nedgangen går heller ikke jevnt for de fleste, men i rykk og napp! Mange står ganske stille i uke 3 og 4 på lavkarbo!

Prøv å få i deg mer grønsaker, noe mer fett og husk å få i deg minim 2.5 til 3 liter væske pr døgn! Skal se det løsner etter hvert!:)

Tufso86 sa for siden:

Kanskje litt brokkoli og blomkål til middag?

Jeg er ferdig med min fjerde uke på lavkarbo, og har faktisk bare gått ned 1,7 kg. Første uken forsvant 1,3 kg, deretter har vekten stått stille to uker, og idag (veiedag) Hadde jeg gått ned 400 gram til.
Måler du deg?
Jeg har målt meg hele veien og hver uke har jeg gått inn 0,5-1 cm på alle stedene jeg har målt hver eneste uke, så da tar jeg det ikke så tungt at vekta går sakte nedover. Jeg ser jo på målebåndet at jeg krymper :)

Kanutten sa for siden:

De tre kiloa du gikk ned på suppekuren er nok vann. Og de samme tre kiloa hadde du kommet til å gå ned første/andre uka på ketolyse. La kroppen leve med lavkarbo. Den trives best der uansett om du går ned i vekt eller ei.

claragulla sa for siden:

Takk for fornuftig svar :) Når jeg ser det i sin helhet så er jo 4 kg. på 6 uker bra...sant det du sier om hode, kropp, hud og hår! Skal prøve å se litt lysere på tilværelsen framover!

claragulla sa for siden:

Jeg har ikke målt meg...men jeg har jo klær å måle på da, synes alt sitter like stramt...Men forhåpentligvis slipper det snart for oss begge ;) Lykke til med kiloene du også:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.