Er helt ny her inne og når det kommer til lavkarbo, men har lest en del om det :-) Men jeg lurer på en ting, jeg kom over en nettside(husker ikke helt hva den heter) der det sto at vi som ikke er så overvektige ikke går ned på lavkarbo?
Jeg er 19 år, 161 høy og veier 65 kilo. Min trivsels vekt er på rundt 50. Kommer jeg til å gå ned til ca 50 på lavkarbo?
Om du kommer til å gå ned er i grunn umulig å si. Lavkarbo er i utgangspunktet vektregulerende, og ikke noe man alltid går ned av. Vekten du har satt som trivselsvekt gir deg en bmi på undervektig, så jeg ville kanskje ikke satset buksen min på at du vil få det til....
Som normalvektig synes jeg du heller bør vurdere lavkarbo som kosthold for å få en fin fettprosent, HOLDE vekta, bli sterkere når det gjelder styrketrening og ikke minst for å ha større sjanse til å ha helsa i behold i laaaang tid framover :)
Din trivselsvekt trenger ikke være din kropps trivselsvekt, så det er ikke sikkert du vil gå ned, men du bør heller bruke måleband enn vekta, siden lavkarbo kan hjelpe deg og stramme inn litt - spesielt sammen med trening :)
Søk opp bloggen feks til Pål Jåbekk om du er interessert i lavkarbo og trening :)
BMI tar hensyn til høyde :) Jeg, som er 153 cm høy har en bmi på såvidt overvektig nå som jeg veier 59 kg. Idealvekten min er 55 kg (ifølge kroppsanalyse) og trivselsvekten min er omtrent der jeg ligger nå, kanskje en kilo mindre. Men undervektig ifølge bmi blir jeg ikke før jeg er nede på rundt 42 kg. Kommer aaaaaaldri til å skje :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.