Dere som går på lchf å baker endel, hva er basis produktene dere altid har i skapet? Hva får man kun på helsekosten?
Etter 8uker tror jeg faktisk at jeg skal prøve meg på et lavkarbo brød... Har ikke altid like god tid om morgenen (eller ork om kvelden..) til å lage/koke egg ol...
Forslag til godt og letvindt brød?:D
Jeg baker en hel del og har alltid JBKM, fiberhusk, sukrun, sukrinmelis, stevia, cocosaolje, olivenolje, rapsolje, kruskakli, mandler, sesamfrø, solsikkefrø, gresskarkjerner, linfrø, bakepulver, CF, CC, kesam, philadelphia-ost og selvsagt egg i huset.
De seks første kjøper jeg på helsekost (eller bestiller over nettet), resten kjøper jeg på matbutikken.
Jeg er svært glad i proteinbrød.
8 egg
1 beger kesam
6 skjeer olivenolje
Bruker håndmixeren og blander alt dette før jeg har i det tørre
Fordeler blandingen i to bakepapirkledde brødformer og steker brødene nederst i ovnen ved 180 grader i 55 minutt. Lar dem akjøle på rist under håndklede.
Brødene pakkes i plastpose og oppbevares i kjøleskap og holder i to uker.
Jeg kjenner ikke så mye til ketolyse og hvor mye karber dere kan spise der, så jeg overlater til en av proffene her inne og svare.
Kan iallefall si at om man skjærer hvert brød i 20 tynne skiver, så vil hver brødskive gi 1,25 karber hvis jeg har rekna riktig....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.