< Tilbake til oversikten

Baking ...

ida petrine sa for siden:

Dere som går på lchf å baker endel, hva er basis produktene dere altid har i skapet? Hva får man kun på helsekosten?

Etter 8uker tror jeg faktisk at jeg skal prøve meg på et lavkarbo brød... Har ikke altid like god tid om morgenen (eller ork om kvelden..) til å lage/koke egg ol...
Forslag til godt og letvindt brød?:D

BenteR sa for siden:

Jeg baker en hel del og har alltid JBKM, fiberhusk, sukrun, sukrinmelis, stevia, cocosaolje, olivenolje, rapsolje, kruskakli, mandler, sesamfrø, solsikkefrø, gresskarkjerner, linfrø, bakepulver, CF, CC, kesam, philadelphia-ost og selvsagt egg i huset.

De seks første kjøper jeg på helsekost (eller bestiller over nettet), resten kjøper jeg på matbutikken.

Jeg er svært glad i proteinbrød.
8 egg
1 beger kesam
6 skjeer olivenolje

Bruker håndmixeren og blander alt dette før jeg har i det tørre

120 gram kruskakli
100 gram sesamfrø
90 gram solsikkefrø
8 ss linfrø
2 ts bakepulver

Fordeler blandingen i to bakepapirkledde brødformer og steker brødene nederst i ovnen ved 180 grader i 55 minutt. Lar dem akjøle på rist under håndklede.
Brødene pakkes i plastpose og oppbevares i kjøleskap og holder i to uker.

ida petrine sa for siden:

Tusen hjertelig takk :)

Frøken Kolibri sa for siden:

Mmmm dette hørtes godt ut!:)
Vet du om dette brødet funker på ketolyse også..? eller blir det for mye karber mon tro..

BenteR sa for siden:

Jeg kjenner ikke så mye til ketolyse og hvor mye karber dere kan spise der, så jeg overlater til en av proffene her inne og svare.
Kan iallefall si at om man skjærer hvert brød i 20 tynne skiver, så vil hver brødskive gi 1,25 karber hvis jeg har rekna riktig....

susabella sa for siden:

Kjekk liste, takk!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.