< Tilbake til oversikten

Spise når en er sulten..?

Frøkendings sa for siden:

Joda, det å spise når en er sulten høres veldig korrekt ut, men hva gjør en når en på dag 2 har mistet all matlyst?? Jeg blir jo ikke sulten etter at frokosten er inntatt. Ødelegger jeg forbrenningen, eller er det greit og kun spise når en er sulten (om så det bare er 1 måltid for dagen) ? Og en annen ting : En bør være forsiktig med å drikke for mye vann på en gang da nyrene får problemer (vannforgiftning) men er det noen som vet hvor mye vann en kan fordele trygt på en dag? Jeg tror jeg drikker alt for mye (fordi jeg er utrolig tørst av dette fettet) Jeg drikker vann HELE dagen, med gjerne 5min stopp mellom halvliter glassene..skal jeg ut, tar jeg med meg flaske ..:o Jeg tisser vann! :D Og har mye hodepine..
[size=3][/size]
Frøken dings er i gang med nok en ting hun ikke helt kan ..hehe. Man lærer jo så lenge man lever :)

Kitt sa for siden:

Bare kopierer svaret jeg ga deg i den andre tråden, jeg:

Du skal drikke mer enn 8 liter vann på 2 timer før kroppen din sliter bigtime og det tror jeg ikke du klarer!:eek:
Kanskje du ikke er sulten fordi du drikker så mye? Jeg har ikke lyst på mat når jeg skvalper i hvert fall! Selv om mitt problem som regel er motsatt!:p
Hodepinen har ofte sammenheng med ketose, men kan også tyde på at du får i deg for lite SALT. En svært uønsket effekt av å drikke mye og da særlig på lavkarbo/ketolyse!
Pass på å få i deg litt salt mat eller bytt ut noe av vannet med Farris!

Prøv å spis feit, næringstett mat når du ikke har matlyst, eller prøv deg på nye spennende oppskrifter!
Lykke til!:heia:

Nerthus sa for siden:

Kitt gir igjen gode råd om ting hun virkelig kan ;)

Kitsu sa for siden:

Signerer Kitt her, pass på å få i deg nok salt om du drikker ekstremt mye vann.

Frøkendings sa for siden:

Takk for svar :)
Nå syntes jeg at hodepinen er roet seg ned noen hakk, men jeg sliter litt med energien. Har forstått det sånn at det er en vanlig bivirkning i begynnelsen, så jeg får komme meg igjennom det jeg som andre :) Et annet tips til for lite salt i kroppen (bortsett fra Farris) er et glass med buljongvann for dagen (for de som liker det)..Jeg må ha misforstått dette med salt jeg, for jeg trodde jeg fikk i meg nok salt av baconet, biffen osv...men neiida! :( er litt engstelig for salt skjønner dere..jeg får så himla mye vann i kroppen! Gifteringen har jeg nesten ikke gått med siden bryllupet i fjor. Den må av på ettermiddagene, og så kan jeg ta den på igjen om morgenen..Nå derimot, ser denne "ring-problematikken" ut til å ha roet seg, så det er et håp! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.