< Tilbake til oversikten

Vann med smak. Obs!

Supah sa for siden:

Det er sikkert mange som allerede er klar over det, og de fleste av oss har jo fått som vane å alltid sjekke næringsinnholdet på det vi kjøper. Men vil likevel dele denne artikkelen med dere.. :smile:

www.ba.no/nyheter/article5632801.ece

Kort fortalt gjelder den vann med smak, og at man må være obs på sukkerinnholdet.

Jeg synes 3 gram på en desiliter er overraskende og unødvendig mye for vann. :rolleyes:

Klara sa for siden:

:eek:

Takk for tips! Kan fort gå galt når man er tørst og stressa, og det er lett å tro at "vann er vann" :ja:

Anitra sa for siden:

Jeg har smakt den, og den er faktisk veldig søt ja. Drakk ikke hele flaska, jeg sjekka opp karbene, det er endel i pære og appelsinvannet også, samt i det med jordbær og pepper. Vær OBS!

Nnem sa for siden:

Aldri likt vann med smak, heller ikke smakt det.

somaya sa for siden:

Herlighet, folk velger sikkert det fordi det er 'sunt', men når det tilsvarer 11 sukkerbiter i en flaske er det virkelig ikk sunt lenger....:rolleyes:
Ok kanskje bedre enn brus, men alikavel. Takk for tipset!

Supah sa for siden:

Ja, akkurat det samme tenker jeg..

Kanutten sa for siden:

Så lenge det er ernæringsfysiolog Camilla Andersen som sier dette så bare fnyser jeg av det... Jeg takler ikke den dama, hun er hakket under KJ. :mad:

Eve sa for siden:

Takk for tipset, hadde ikke tenkt på å se etter engang. Det er jo vann.............

Supah sa for siden:

Hehe, henne har jeg ikke noe kjennskap til. Men karbohydratinnholdet i vannet er vel det samme uansett hvem som sier det... :smile:

Kanutten sa for siden:

Joda, sant det.. Men så tror jeg lavkarbofolk er FLINKE til å sjekke hva flaska inneholder. :ja: Så vi trenger ikke Camilla. :rolleyes:

Supah sa for siden:

Ja, det er jeg helt enig med deg i :smile:

Kan jeg forresten spørre deg hvorfor du ikke liker Camilla? Som sagt, har ikke vært borti henne før..

Kanutten sa for siden:

Hun hadde en periode hun var MYYYYYYYE imot lavkarbo. Og omtrent gjorde narr av dem som trodde lavkarbo hadde noe for seg. :(

Kanutten sa for siden:

Og måten hun gjennomfører dette på liker jeg ikke... Selv om det er mye rett i det hun sier..

lucifine sa for siden:

Ble også overrasket da jeg sjekket kh innhold i vannet. Ettersom jeg hadde tatt feil i farten tenkte jeg først "det er sikkert ikke så ille" men da jeg las bakpå fikk jeg bakoversveis. Hurra for (u)sunt vann...!

bærrgen sa for siden:

Takk for opplysningen!

Jeg tenkte ikke på at det kunne være karber i vannet når jeg drakk en sånn i dag :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.