< Tilbake til oversikten

Går jo ikke ned i vekt!

Irla sa for siden:

:confused: føler jeg gjør "alt" rett,men vekta går da ikke ned.. Gjør vel ikke alt rett likevell.. Har kuttet de fleste karbokilder, men trenger noen råd for å få igang forbrenninga, hva er de værste nybegynnerfeilene? Noen gode tips for å få sving på dette? Trives med det nye kostholdet ,men vil jo også ned ca 40 kg..:cool:

Supah sa for siden:

Hvor lenge har du holdt på? :smile:

Her er forresten en super tråd til nybegynnere. Anbefaler deg å ta deg god tid til å lese gjennom den :)

roo0sa sa for siden:

Kan du legge ut et eksempel på dagsmenyen din? Drikker du nok vann?

Irla sa for siden:

Takk! Skal lese alt jeg kommer over;-)

Irla sa for siden:

Tja.. En dagsmeny kan være: frokost; knekkebrød(fra lchf bloggen) par skiver ost,salami og majones. Kaffe kaffe kaffe. Lunsj: f.eks et par kyllinglår eller knekkebrød med en boks bogskinke.. Middag 2 koteletter med sellerirot og fløtesaus/ salat. Kvelds tyrkisk youghurt med bringebær ,frø og nøtter/kokos eller kanskje en smoothie laget på omtrent det samme. Bruker litt sukrinmelis som søtning.. Drikker litt brus(cola cero)./ fun -saft Har kanske spist vel mye bringebær? Har også laget brød av ulike slag fra lchf bloggen..

Irla sa for siden:

Drikker kanskje 1 liter vann pr dag, men masse kaffe!

Irla sa for siden:

Har holdt på ca 4 uker..

roo0sa sa for siden:

Prøv å dropp nøtter/kokos, bringebær og tyrkisk yoghurt i starten. Det gir en del karbohydrater i lengden hvis du spiser dette ofte. Prøv heller å bytt disse måltidene med noe som gir deg mer fett.

roo0sa sa for siden:

Jeg vil også anbefale deg å drikke enda mer vann =)

KiNo sa for siden:

Har du søkt opp dette på siden her? Det er sikkert 100 tråder som handler om det samme, men masse gode råd og tips...

Lava sa for siden:

Spiser du en hel boks? :confused:

manebane sa for siden:

Heisann :)
Hvis du drikker mye kaffe, må du drikke enda mere vann! Kaffe er jo vanndrivende.
Har også lest noe her inne om at kaffe også kan være en partystopper for noen, dvs at de må droppe kaffen for å gå ned i vekt.
Og noen kostholdsfilosofier (er det riktig ord?) anbefaler jo ikke kaffe i starten.
Vekta mi står også ganske så stille men enda så tviholder jeg på kaffekoppen min :o
Jeg har slutta med så mange uvaner og erstattet dem med kaffe:cool:

Stå på!

Charlott sa for siden:

Nok en mye som vel er avlivet, vanlig forbruk av kaffe er ikke vanndrivende og teller med i dagens væskeinntak :D (heldigvis :D )

Tror årsaken til at kaffe ikke er anbefalt, eller i allefall holde det i moderate mengder, er at det kan trigge søtsuget hos enkelte? Om jeg husker riktig....

manebane sa for siden:

Jeg bestemmer meg for at du har RETT :D (for det passer best for meg;))

Charlott sa for siden:

Glise.... vi er to om det! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.