Spiren2012 sa for siden:
Ser det er mange som anbefaler dette.
Hva er det jeg skal holde meg unna mye egg og stekt mat??!
Eller er det bare proteiner og fett og en del mer karbohydrater jeg skal få i meg?!
Rugbrød?!
Spiren2012 sa for siden:
Ser det er mange som anbefaler dette.
Hva er det jeg skal holde meg unna mye egg og stekt mat??!
Eller er det bare proteiner og fett og en del mer karbohydrater jeg skal få i meg?!
Rugbrød?!
Kitt sa for siden:
Svært mange følger Fedon Lindgerg sin filosofi når de er gravide. Lavkarbo, men slett ikke streng!:)
Det finnes også et eget underforum for gravide, ammende etc.!
Hvorfor skulle du holde deg unna egg og stekt mat? Fordi du blir kvalm eller????
Lite karber, nok fett og proteiner er viktigst!:)
Spiren2012 sa for siden:
ahhh!!! jeg er ganske ny i dette startet på lavkarbo nå den første.
og har slitt med å bli gravid nå lenge men nå sitter den håper vi. (mistet vår spire i jula) så håper på bedre tider derfor er jeg kanskje mer bekymra denne gangen. vil gjøre alt rett!
Proteiner og fett
Got it!!!
og frukt/grønt
hva med grovskive
Spiren2012 sa for siden:
Eller må jeg spise ofte?!
Er ikke kvalm ennda iallefall! (heldigvis)
Kitt sa for siden:
Siden du er helt ny på dette foreslår jeg at du begynner med å lese vår nybegynnertråd!
Noe vil ikke være relevant for deg, men det meste er det og det er viktig å kunne litt om prinsippet lavkarbo for å klare å gjennomføre det ordentlig!
Det er jo ikke minst viktig når du er gravid! Gratulerer!:heia:
På Fedon Lindberg kan du spise litt(veldig lite) brød og frukt! Rema har Fedons "eget" brød!:)
Ellers skal du spise deg passe mett hver gang du er sulten! Det er særlig viktig når du er gravid, kan hjelpe mot kvalmen faktisk også, om den kommer!
Var jeg deg, hadde jeg fått tak i (kjøpt eller lånt på biblioteket) Fedons siste bok og brukt pinsen til å lese den nøye!;)
Masse lykke til!:klem:
Camomilla sa for siden:
Gratulerer med graviditeten :D Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde hatt mer kunnskap om lavkarbokost når jeg gikk gravid for mange år siden - og ikke minst i småbarnstiden :) Heldig du, som kan gi barnet ditt den beste kosten både i og utenfor magen :)
MarteMimmi sa for siden:
Gratulerer så mye! Lavkarbo ala Lindberg er ok i graviditet, men ikke ketose fikk jeg beskjed om da jeg kontaktet Fedonklinikken i Oslo. Linser, bønner, litt fedon-brød, mer grønnsaker enn frukt, velg generelt heller grovt enn fint dersom du går for brød eller pasta.
Imp sa for siden:
Gratulerer!!
Fedon har skrevet en fin bok, den heter Barn i balanse. Er et eget kapittel der som omhandler kosthold i graviditet og under amming. Boken er veldig bra, lettlest og du får garantert bruk for den i årene som kommer. Anbefales!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.