Har vert på helsekost og kjøpt cocosa. De hadde to typer, og damen ville naturligvis selge meg den dyreste (som om jeg ikke handla for nok der) som var extra virgin. Kjente jeg ble litt trassig og valgte den vanlige som er mye billigere.
Tenkte å bruke den i kaffien for å få fart på systemet.. har nemlig lest at det funker.
Kunne naturligvis leita i forumet her, men om noen kan gi meg et kjapt svar på om jeg har kjøpt den rette så hadde det vert bærre lækkert.
Det er ikke noe "rett" og "gal" her. Ønsker du kokossmak i kaffen, så er det den grønne (dyreste) du bør gå for, mens hvis du ikke ønsker noen smak, har du kjøpt den du trenger!
Den grønne er minst behandlet, og har litt flere "sunne stoffer" bevart, men ellers er det stort sett smaken som skiller dem.
Den brune er også fin å steke i, da den er en av de mest varmestabile oljene som fins:)
Forresten: hvis du ikke allerede er hektet på iHerb, så tenkte jeg bare å nevne at de har kokosoljer tilsvarende både den grønne og den brune Cocosaen til en mye hyggeligere pris:)
Supert. Takk for kjappe svar :) Nei, er ikke så avhengig av den kokossmaken så jeg har nok valgt den rette. Nå er det bare å finne en måte å få den i meg på .. hehe :)
Ja, skal sende inn en bestilling når jeg er ferdig med ferien. Kjøpte et glass nå, så får teste det ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.