< Tilbake til oversikten

Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

*pippi m gutt og jente* sa for siden:

Har dessverre bare lysst på tørr mat som hveteboller og kjeks...men kan jo ikke det:(( Må være noe enkelt...tips takk;)

Nerthus sa for siden:

Væske er aller viktigst under omgangssyken, føler du at du bør spise litt synes jeg du bare skal spise noen tørre kjeks, men hveteboller er vel litt tungt til magen under omgangssyken? Dessuten spiser man ofte så lite disse dagene så spis det du føler for, og kom deg back in business når du er på beina igjen :)

God bedring!

lille_trille sa for siden:

Huff da. Stakkars deg. Kan du ikke spise fiberrik med solsikkefrø? Eller nøtter? Ostechips? Uansett viktig at du får i deg noe da. Husk godt med drikke.
God bedring :)

Tusen takk, håper det går FORT over!!

Har fått i meg 2 fiberik i dag...så det e nå någe..:)) Har jaffal ikkje problemer med å holda meg onna 15 karber i dag...hehe..:confused:

Pruttilutt sa for siden:

Omgangssyke er noe dritt, altså! Jeg ville heller fokusert på å få i meg mat - uansett hva det skulle være, og heller ta et nytt tak når energien og allmenntilstanden tilsier grønt lys. Spis det som frister er mitt råd.
Når jeg er kvalm hjelper det i alle fall ikke med fettrik mat.

God bedring!

Det samme føler jeg...har absolutt IKKJE lysst på fettrike mat, men heller karbomat....off:(( Syns det kjipt å gå ut av ketose og hvis eg proppe i meg någe aent enn det som e låv...:confused:

Pruttilutt sa for siden:

Se det an litt :) Jeg har en fin plan om at hvis jeg får omgangssyke (som er høyst sannsynlig i og med at jeg jobber på legekontor), så skal jeg gafle i meg loff med banan - det er det eneste jeg liker når jeg er kvalm :P

Ja det e jo FANTASTISK godt!! får se ka eg gjør...det e någe med den samvittigheten og...:(( Det einaste positiva med heila spysygå e at der gjerna forsvinne någen extra gram på kroppen..håpe det!! .:D

Pruttilutt sa for siden:

Nja, det kommer an på hva du har spist de dagene du har vært syk og om kroppen er redd det er sultestreik på gang :rolleyes:

karodukken sa for siden:

Hva med å lage deg noen deilige lapper? Av mandelmel eller kokosmel? Lett å få ned og lavt i karbo!;) Det ble min redning når jeg hadde omgangsyken. lenabeatrice.net/lavkarbomat/diverse/kjempegode-lavkarbolapper/ De her for eks? :-) Ser jo kjempe godt og lett ut!:ja:
Tenker kanskje du blir enda dårligere enn du er i utgangspunktet om du karber i en omgangsyke! Hehe

OMG!! di lappene såg jo kjempegoe ut!! Men har kje dette melet i hus...kjøpa i mårå...det ska eg faktisk laga:)))
Blir sikkert mye værre av å trykka i seg karber ja...

karodukken sa for siden:

:hungry: Hehe Ja de ser heeelt sinnsykt god ut! Kjøp deg kokosmel! Anbefales:D Jeg har byttet det ut med mandelmel og soyaprotein! Mye bedre smak og konsistens, sånn at det faktisk går an å lage ting som ikke smaker svamp! Hehe
Masse god bedring!:helsesjek Omgangsyke sucks!

Pruttilutt sa for siden:

Åå, dette hadde jeg planlagt å lage til middag. Dro innom helsekosten for å kjøpe kokosmel, men kom hjem med "#¤%&%¤# mandelmel. Jeg tåler det ikke. :( Men i mårra!

karodukken sa for siden:

Neeeeeeei så kjedelig!:( Du kan lage lapper med mandelmel også;) Men,
Huff, jeg syns alt jeg lager med mandelmel smaker marsipan:p Hehe Det forbeholder jeg jul og påske! :cool:

Rettelse: siden du ikke tåler det, får du lage marsipan å gi i gave til noen! Haha

Okie sa for siden:

:confused: fiber eller frø er vel ikke godt for magen nå? Tror heller på vann, farris og noen salte kjeks mens det verste står på...

God Bedring, håper det går fort over :)

sigboh sa for siden:

Sier det samme som alle her inne sa til meg når jeg var syk: Spis det du har lyst på og orker, fokuser på å bli frisk! Så kan du ta slankinga når du er bra igjen;)

Tusen takk for mangen tips og gode råd og ikkje MINST "god bedring" hilsener:) Nå e det snart leggetid og krysser fingrene for en MYE bedre dag i måren....zzzzzzzzzzzzzzz

Pruttilutt sa for siden:

Go'natta til alle vi flotte superkvinner ;)
Og håper morgendagen blir spyfri og kvalmfri :)

VSB sa for siden:

God bedring.:klem:

Takketakk!! :) Nattå og dagen i dag har vært bedre enn på "lenge" HERLIGT!! :) Matlyssten e virkeligt på vei oppøve-HURRA!! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.