< Tilbake til oversikten

Vektreduksjonen har stoppet

j0achim sa for siden:

Hei,

Sliter litt, vekt reduksjonen har stoppet litt, nå skal jeg egentlig ikke klage for jeg var heldig som gikk ned 3-4kg da jeg først startet. Men som sagt nå butter det helt imot, siste 1,5-2 ukene har jeg bare gått ned ca 200gr. Og da har jeg gått daglige turer / jogge turer. Også har jeg vært mye i aktivitet.

Samt har jeg spist under grensen for kalorier som tilsier i seg selv at jeg burde gå mer ned i vekt.

Kostholdet har sett ut noe slikt som dette:

Frokost:
1.) Egg og Bacon (2 egg og 2 slice bacon), majones.
2.) FiberRik(gul) 2 stk. Diverse pålegg. men som oftest smørost med noe kjøtt på toppen.
3.) Omelett med ost og kjøtt.

Lunch:
1.) 2x-3x FiberRik(gul). Diverse pålegg. som oftest kjøtt, lit majones, ost, salat, paprika, agurk, tynn slice tomat.

Middag:
1.) 1x kylling fillet, salat, med diverse som gir litt fett som ost, egg.
2.) Wok med svin, valgt å ta vekk de verste karbo grønnsakene.
3.) Laks, salat igjen med diverse som gir litt ekstra fett. majones, dressing med lav karb høy fett. (egenkomponert med rapsolje)

Kvelds:
Samme som frokost.

Ellers drikker jeg rundt 2 liter vann for dagen, de siste dagene har jeg sikkert drukket mer da jeg har begynt å bli ekstremt tørst om dagene. kan ta ett glass vann å kjenne tørst suget bare etter få minutter. (har hendt at jeg har tatt et glass med pepsi max til kvelden av gammel vane)

Skal også være sagt at jeg veier meg hver eneste dag (wii fit). Lørdagene unner jeg meg litt nøtter / bacongull, og litt godt å drikke (pepsi max). Har ikke vært ute av ketose iløpet av de 2 ukene.

Charlott sa for siden:

Kostfiber? Er det det samme som FiberRik?

j0achim sa for siden:

FiberRik var det jeg mente :flau:

Dette med at jeg har begynt å drikke så mye vann kan det ha noe å si? For jeg er meget lite på toalett i forhold til alt vannet jeg drikker.

Charlott sa for siden:

Har du holdt på lenge? Skal du ned mye?

Det går gjerne litt i rykk og napp, uke 3/4 har det lett for å stå litt rolig.

Du kan med fordel forsøke å kutte ned på FiberRik`n, erstatte de med feks osteknekkis? Eller lage nok middag så du kan spise det til frokost/lunsj :)

Er også mange som opplever at trening gjør at vektnedgangen går litt saktere, særlig de første ukene, at man får gevinsten for treningen litt senere :)

j0achim sa for siden:

Begynte for ca 3,5 uker siden, planen er å gå ned en plass mellom 8-12 kg til, men må nesten se litt an da jeg har benbygning (brede skuldre / hofter) som tilsier at min "ideal bmi" blir for magert.

Jeg skal kutte FiberRik tildels, trenger de på jobb ellers faller jeg helt i do ut på dagen.

Godt å høre at treningen vil på sikt gi resultater :)

Charlott sa for siden:

Da synes jeg du først og fremst skal gumle litt tålmodighet jeg :p

Det er som sagt ganske vanlig at det stopper litt i uke 3/4.

Om du tenker hardt og kreativt, vil du kanskje komme på ting du kan bytte litt av FiberRik`n med?

Ha med litt omelett? Noen feite, hjemmelagde kjøttkaker? Ferdig grillet kylling som du supplerer med fetaost, dypper i rømmedressing el noe slikt? Tykke skinkestekskiver med majo?

j0achim sa for siden:

Egentlig er jeg bare litt vanskelig med lunchen pga vi får lunch på jobb :P

Ville osteknekkis klart å holde seg i en liten matboks til lunchtider? (om jeg lager disse hjemme på morgenen)

Gerd sa for siden:

Osteknekkis holder seg i ukesvis :ja:

manebane sa for siden:

Noen har hatt disse liggende noe dager så det går sikkert bra. De blir kanskje bare litt mykere i konsistensen :)

Gerd sa for siden:

Oppbevares de uten lokk, holder de seg sprøe i ukesvis. Det har jeg prøvd :)

j0achim sa for siden:

Kan det hende at jeg tar opp vannet? Som sagt toalett besøk samspiller ikke i det hele tatt med så mye vann som jeg drikker. (liten bære så tisser bare en liten skvett når jeg er på toalett og få ganger pr dag)

Nerthus sa for siden:

Kan det være for lite fett i forhold til at du spiser så lite karbohydrater? Sjekk ut næringsfordelingen på feks [url]www.diett.no[/url] så finner du utav det :)

Nerthus sa for siden:

Du spiser kanskje også for lite mat, du sier du ligger under kalorigrensen, men på lavkarbo gjelder ikke akkurat de samme "reglene" som for et lavkalorikosthold. Siden du i tillegg trener hver dag - burde du kanskje forsøke og øke matinntaket OG fettinntaket noe? Nå spiser du jo knapt mer enn jeg gjør (og det er lite...) og jeg er for tiden inaktiv så det holder...

Er du mer tørst enn du drikker vann bør du også prøve og drikke mer vann - siden det ser ut til at kroppen din holder på vannet, kanskje fordi den får for lite?

kulan sa for siden:

j0achim: Jeg opplever nøyaktig det samme som deg. Etter 2 1/2 er det bråstopp.
Og jeg spiser nogenlunde det samme som deg, bortsett fra Fiberrik, brus og nøtter.
Når jeg tenker etter er det stort sett egg/bacon/fisk/broccoli det går i.
Samtidigt har jeg økt aktivitetsnivået ganske mye. Sjekket på diett.no på det jeg spise i går og havnet på 900kcal. (70-25-5) Jeg har nok i gjennomsnitt ligget rundt der den siste uka. Jeg syns at jeg burde merke mer enn 200g i uka når særlig som mann på 91kg og med høyt aktivitetsnivå.
Og så tørst da gitt!!!

Nerthus sa for siden:

900 kalorier, høyt aktivitetsnivå og mann på 91 kilo - du spiser faktisk for lite mat, og kroppen din går i sparemodus....ALTFOR lite mat - du bør ihvertfall doble kaloriinntaket så får du kanskje respons på vekta også. Mange går i denne fella og tror at om man spiser lite går man raskere ned, men det er bare tull. Kroppen din tror det er sultkatastrofe og reduserer forbrenningen kraftig for å prøve og beskytte kroppens organer.

Hvis du regner ut basalforbrenningen din + aktivitetsnivået ditt vil jeg gjette du ligger nærmere 3000 kalorier i forbruk hver dag, men du kan jo sjekke det ut selv :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.